Latvijas motobraucēja Jāņa Vintera veidotā komanda "Jāņa Vintera motokomanda" (JVM) līgumu ar Itālijas uzņēmumu "Aprilia Racing" noslēgusi uz trim gadiem, otrdien preses konferencē paziņoja JVM pārstāvji.
Vintera motokomandai trīs gadu līgums ar Aprilia
Kā preses konferencē izteicās JVM komandas menedžeris Jānis Gaigals, veiksmīga snieguma gadījumā līgums ar "Aprilia Racing" tiks pagarināts.
JVM šīs sadarbības ietvaros saņems rūpnīcas komandas statusu,
kā arī uz "Dakaras" rallijreidu - "Aprilia Racing" komandas tieši šīm sacensībām ražotus motociklus un labāko iespējamo tehnisko nodrošinājumu sacensību laikā.
Līdz šim Jānis un viņa brālis Einārs Vinters sadarbojās ar KTM rūpnīcas komandu, bet tā Latvijas braucējiem nedeva iespēju startēt ar līdzvērtīgiem motocikliem, kādi bija "Dakaras" rallijreida līderiem Markam Komam un Sirilam Desprē.
"Devāmies uz "Aprilia" testiem Itālijā un veicām pārbaudes ar tādiem pašiem motocikliem kā Komam," preses konferencē izteicās Gaigals. "Salīdzinot ar iepriekšējo KTM motociklu, ar "Aprilia" vienā aplī laiku varam uzlabot no pusotras līdz divām minūtēm. Meklējām šādu iespēju jau sen, tāpēc uzrunājām "Aprilia Racing"."
"Pēc brauciena testiem izlēmām noslēgt līgumu ar "Aprilia" par motociklu izmantošanu un šobrīd risinām papildu sarunas, lai varētu braukt komandā," piebilda Gaigals.
"Mēs sākām meklēt dalībniekus, kas var izcīnīt uzvaras "Dakaras" rallijreidā," izteicās "Aprilia Racing" pārstāvis.
"Meklējām tādus, kuriem piemīt cilvēciskās kvalitātes, tāpēc uzaicinājām Jāni un Eināru Vinterus."
Gaigals izteicās, ka JVM līdz nākamā gada janvārim mēģinās savākt pietiekami daudz finanšu, lai varētu nokomplektēt komandu dalībai 2012.gada "Dakaras" rallijreidā. "Ja tas nesanāks, tad piedalīsimies tikai aiznākamgad."
Kā ziņots, JVM risina papildu sarunas par vienotas komandas izveidi kopā ar "Aprilia Racing" līderi Fransisko Kontardo Lopesu. Viņš šā gada "Dakaras" sacensībās ierindojās ceturtajā pozīcijā.
"Bija vairāki varianti - KTM, "Yamaha" un "Honda" -, bet
visvairāk simpatizē tieši "Aprilia" motocikls, jo tam tiek izmantoti divi cilindri, kas dod papildu jaudu,"
izvēli par labu "Aprilia Racing" skaidroja Jānis Vinters. "Tāpat šis dzinējs ir izturīgāks. Manuprāt, "Aprilia" dzinējs ir vienīgais, kas spēj konkurēt ar spēcīgākajiem braucējiem, piemēram, tādiem kā Koma un Desprē."
"Aktuālākais jautājums no mana redzesloka bija tāds, ka trases ir ļoti augstu virs jūras līmeņa, tāpēc motocikliem zūd jauda. Personīgi man traucēja augstums," atzina Einārs Vinters. ""Dakaras" rallijreidā Dienvidamerikā navigācija gandrīz nestrādāja, tāpēc bija jāpaļaujas uz vietējiem iedzīvotājiem, kas pateica, kur jābrauc. Taču organizatori centās atrisināt šo jautājumu."
"Šos divus pēdējos gadus, kad nebraucām "Dakaras" rallijreidā, ļoti nopietni nodarbojāmies ar enduro sportu. Uzskatu, ka šo gadu laikā esam uzlabojuši savu meistarību," piebilda Einārs Vinters.
Tāpat Gaigals piebilda:
ja vēl viens Latvijas motobraucējs Lauris Ermanis piesaistīs pietiekami daudz finansiālo līdzekļu, tad viņš būs trešais braucējs komandā.
Ermanis ir aktīvs motobraucējs kopš 2004.gada un savā ieskaites klasē arī ir līderis enduro un endurokrosa sacensībās Latvijā un Baltijā. Tāpat viņš ir piedalījies vairākās starptautiskās sacensībās.
JMV un citiem vadošajiem motobraucējiem, kuri "Dakaras" rallijreidā startēs ar "Aprilia" motocikliem un kurus atbalsta "Aprilia Racing" komanda, mērķis ir startēt kā vienotai komandai un nopietni konkurēt ar KTM rūpnīcas motobraucējiem. "Aprilia Racing" mērķis nākamajos gados ir pārņemt līderpozīcijas rallija motociklu segmentā.
Kā ziņots, 2012.gada "Dakaras" rallijreids pirmo reizi vēsturē risināsies Peru. Tāpat sacensības ceturto gadu pēc kārtas notiks arī Argentīnā un Čīlē.
Kā ziņots, 2004. un 2005. gadā Jānis Vinters "Dakaras" sacensībās bija spiests izstāties, bet 2006.gadā ierindojās kopvērtējumā desmitajā vietā. 2007.gadā motobraucējs finišēja sestajā vietā.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šā gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori nolēma nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010. gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.