Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Lemānas sacensības jau šajās brīvdienās

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jau šajā nedēļas nogalē Lemānā 79. reizi notiks leģendārās 24 stundu izturības sacīkstes, kurā viena no galvenajām pretendentēm uz uzvaru ir aizvadīto gadu līderkomanda Audi.

Kopš 2000. gada, proti, pēdējās 11 Lemānas 24 stundu sacensībās uzvaru ir izcīnījušas Audi komandas sacīkšu mašīnas, piekāpjoties vienīgi Bentley Speed 8 automobilim 2003. gadā un Peugeot komandas 908 HDi FAP dīzeļmašīnai 2009. gadā.

Saprotams, ka uzvaras gājienam pārtraukums nav paredzēts un Audi Sport komanda cer, ka jaunais R18 TDI spēs attaisnot uz to liktās cerības.

Atbilstoši jaunajiem tehniskajiem regulējumiem Lemānas LMP1 klases sacīkšu prototipiem ar dīzeļdzinēju motora darba tilpums nevar pārsniegt 3,7 litrus. Attiecīgi līdzšinējā 5,5 litru V10 twin-turbo motora vietā Audi jaunajam prototipam ir uzstādīts 3,7 litru V6, taču tā veiktspēja nav dramatiski zemāka - lielais dzinējs attīstīja 590 zirgspēkus, bet jaunā motora jauda ir 575 ZS. Piedevām V6 agregāts sver par 25 procentiem mazāk un arī tā patēriņš ir zemāks, kas ar vienu uzpildes reizi ļaus veikt vairāk apļu.

Tai pašā laikā jāatzīmē, ka arī Audi konkurenti nesnauž - Peugeot uz starta sestdien laidīs jaunāko 908 HDi FAP prototipu, kam uzstādīts 3,7 litru V8 dīzeļdzinējs ar 550 zirgspēkiem.

To, kurš no šiem diviem ražotājiem svinēs uzvaru šā gada Lemānas sacensībās, redzēsim svētdien pēcpusdienā, taču zemāk pievienotais video liek noprast, ka Audi Sport inženieri ar savām zināšanām par dīzeļdzinēju tehnoloģijām, kā arī alumīnija un oglekļa šķiedras konstrukcijām, un arī aerodinamiku, ir krietni pastrādājuši, lai pilotu rīcībā būtu spēcīgs aparāts titula aizstāvēšanai.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu