Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Duster bez ierobežojumiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Renault

Jau iepriekš ziņojām, ka Renault struktūrvienība Dacia plāno no sava kompaktā SUV uzbūvēt ekstremālu sacīkšu auto, ar kuru mest izaicinājumu planētas jaudīgākajiem auto, kuri jūnija beigās dosies uz Pikes Peak International Hill Climb sacensībām Kolorādo štatā, ASV.

Dacia Duster No Limit - tā sauc unikālo sacīkšu auto, kuram dots uzdevums uzvarēt. To pilotēs trīskārtējais Trophee Andros ledus sacensību čempions Žans Filips Deiro (Jean-Philippe Dayraut).

Ekstrēmo auto kopīgiem spēkiem uzbūvējuši Tork Engineering un Renault Sport Technologies speciālisti. Pirmie parūpējušies par izstrādi, dizainu un montāžu, bet otrie projektā piedalījās ar motoru sportā gūto pieredzi un dažādām auto komponentēm.

Dacia Duster No Limit startēs Unlimited klasē, kurā nav noteikti ierobežojumi ne dzinēja tilpumam un jaudai, ne svaram, riepām un aerodinamikai, ne arī transmisijai.

Zem auto stikla šķiedras virsbūves atrodas darbam kalnainā apvidū pielāgots Nissan GT-R 3,8 litru V6 turbo dzinējs ar 850 zirgspēkiem, un tas strādā pārī ar speciāli konstruētu sešu pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu.

"Pikes Peak Hill Climb ir vienīgās sacensības, kurās bieži jāveic kontrolētas sānslīdes ar vairāk nekā 200 kilometriem stundā, turklāt trasē, ko pa pusei veido asfalts un grants," atzīmē Žans Filis Deiro.

Pikes Peak Hill Climb

Atrašanās vieta: Kolorādo štats, ASV

Trases garums: 20 kilometri

Starta vietas augstums: 2860 metri

Finiša vietas augstums: 4300 metri

Ceļa segums: puse - asfalts, puse - grants

Unlimited klases rekords: 10 minūtes un 1,42 sekundes

Rekordu uzstādīja japānis Nobuhiro Tadžima (Suzuki XL7) 2007.gadā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu