Latvijas un Baltijas autošosejā gaidāma karsta vasara (3)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Valdis Zāgeuss, Go4Speed.lv

Lai arī pavasari vēl īsti neesam sagaidījuši, vasara un autošosejas sezonas sākums tuvojas straujiem soļiem. Šis gads Latvijas un Baltijas autošosejā solās būt notikumiem bagāts, tādēļ iepazīstināsim Jūs ar visu, ko nepieciešams zināt par jauno, 2013. gada sezonu.

Kādas klases šogad būs?

Latvijas un Baltijas autošoseju čempionātu klašu sadalījumā lielas izmaiņas nav sagaidāmas, jo tāpat kā aizvadītajos gados uz starta izies šādas klases – Latvijas čempionātā Nacionālā klase un Kumho Challenge, savukārt Baltijas čempionāta titulu būs iespējams izcīnīt gan Kumho Challenge, gan Baltic Open klasē. Vienīgais jauninājums ir eksperimentālā Kumho 2000 Challenge ieskaite, kas ir tā pati Kumho Challenge klase, tikai automobiļiem ar dzinēja tilpumu līdz diviem litriem. Atgādināsim, ka ierastajā Kumho Challenge klasē startē automobiļi ar dzinēja tilpumu līdz 1,6 litriem.

Cik posmi šogad plānoti?

Saspringtākais kalendārs šogad sagaidāms Nacionālās klases braucējiem, kuriem šogad paredzēti seši posmi. Kumho Challenge Latvijas ieskaitei risināsies pieci posmi, savukārt Baltijas čempionāts šogad sastāvēs no četriem posmiem. Sacensības tiks aizvadītas tepat pie mums, klasiskajos Biķerniekos, ekstrēmajā Kačerginas trasē Lietuvā un jaunajā, par daudziem miljoniem uzbūvētajā Pērnavas trasē Igaunijā.

Kas jauns mūs sagaida Nacionālajā klasē?

Nacionālās klases pamatā vienmēr bijušas spraigas un agresīvas cīņas, kuras mūs noteikti gaida arī šogad. Savu čempiona godu aizstāvēt vēlas Igors Zubkovs, savukārt pagājušā gada vicečempions Jānis Vanks burtiski deg nepacietībā izcīnīt savu pirmo čempiona titulu. Tāpat cīņā par pirmajām vietām noteikti vēlēsies iesaistīties Lauris Vīgants un pieredzējušie TVA Racing piloti, savukārt par pārsteigumiem var parūpēties arī piloti, kas vismaz uz pāris posmiem plāno atgriezties pie autošosejas saknēm, t.i. Nacionālās klases. Autošosejas kuluāros klīst runas, ka Nacionālajā klasē uz starta šogad, iespējams, redzēsim gan Baltic Open čempionu Vitāliju Kalmi, gan vienu no ātrākajiem Latvijas šosejistiem Uldi Timaku.

Vai Baltic Open šogad būs redzami jauni un jaudīgi automobiļi?

Jau pagājušajā gadā Riga Summer Race ietvaros Baltic Open klasē bija redzams iespaidīgs automobiļu sastāvs – vairāki BMW M3, to starpā igaunis Tonu Sommers ar BMW M3 GTR, Opel Speedster un Lotus Exige. Uz šo gadu zināms, ka TVA Racing diviem BMW M3 automobiļiem pievienosies vēl viens spēcīgs Baltic Open klases spēkrats, tāpat arī debiju šajā klasē svinēs Kārlis Ņikiforovs, kurš iegādājies Nissan 350Z automobili. Iespējams, uz starta Baltic Open šogad redzēsim arī Latvijā sagatavotu, 650 zirgspēkus attīstošu Mitsubishi Lancer Evolution IX.

Šā gada grandiozākās autošosejas sacensības būs...

...Riga Summer Race. 9.-10. augustā notiekošās sacensības šogad solās pulcēt tikpat iespaidīgu, ja ne vēl iespaidīgāku dalībnieku sastāvu nekā pagājušajā sezonā. Uzsvars, protams, tiks likts uz jaudīgāko un ekstrēmāko Baltic GT klasi, kurā uz starta iziet automašīnas ar 400, 500 un vairāk zirgspēku lielu jaudu. Bez pašmāju pilotiem uz Riga Summer Race tiks aicināti arī tuvāku un tālāku kaimiņvalstu piloti, kas uz Rīgu varētu atvest tādus automobiļus kā, piemēram, Dodge Viper.

Autošosejas 2013. gada kalendārs:

4.05. – Latvijas čempionāta 1. posms; Rīga, Latvija

10.-11.05. – Baltijas čempionāta 1. posms; Pērnava, Igaunija

1.-2.06. – Latvijas čempionāta 2. posms, Baltijas čempionāta 2. posms; Kauņa, Lietuva

14.-15.06. – Latvijas čempionāta 3. posms, Baltijas čempionāta 3. posms; Pērnava, Igaunija

27.07. – Latvijas čempionāta 4. posms (Nacionālā klase); Rīga, Latvija

9.-10.08. – Riga Summer Race, Latvijas čempionāta 4./5. posms, Baltijas čempionāta 4. posms; Rīga, Latvija

14.-15.09. – Latvijas čempionāta 5./6. posms

Komentāri (3)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu