Japāņu ražotājs, kas 2008.gadā pameta karalisko sporta veidu, slepus ir uzkonstruējis F1 dzinēju, kurš atbilst 2014.gada noteikumiem.
Honda slepus uzbūvējusi F1 dzinēju (17)
Vēl tikai šogad F1 tiks izmantoti atmosfēriskie dzinēji (ar 2,4 litru darba tilpumu un V8 konfigurāciju), jo jau nākamgad stāsies spēkā jauni noteikumi un F1 bolīdi tiks apgādāti ar 1,6 litru V6 turbodzinējiem, kas turklāt papildināti ar elektriskām hibrīdiekārtām.
Izskatās, ka jauno dzinēju ērā savs sakāmais būs arī japāņu ražotājam Honda, kā inženieri slepenībā ir radījuši spēka agregātu, ar ko perspektīvā varētu tikt apgādāti McLaren komandas bolīdi, raksta vācu auto motor und sport.
Vēl nekas nav izlemts, bet situācija tāpat ir kutelīga. McLaren vēl šogad spēkā ir līgums ar Mercedes-Benz par motoru piegādi, bet 2014.gadam dzinēju piegādātājs vēl nav apstiprināts. Mercedes-Benz sadarbību labprāt turpinātu, taču īsti nav mierā ar McLaren piedāvājumu vienošanos noslēgt tikai uz vienu gadu, proti, 2014.gada sezonu. Mercedes-Benz bažījas, ka šis periods varētu tikt izmantots industriālās spiegošanas nolūkā, Honda speciālistiem pamatīgi izpētot McLaren piegādātos motorus, lai ar labākajiem risinājumiem pilnveidotu savējos un tos tad no 2015. gada uzstādītu McLaren bolīdos.
Oficiālas informācijas par Honda F1 dzinēja tapšanu gan vēl nav, taču auto motor und sport norāda, ka runas par to dzirdētas jau 2010.gadā, turklāt šis ir ražotājs ar dziļām saknēm motoru sportā, proti, Honda dibinātājam Soičiro Hondam gluži tāpat kā Enco Ferari galvenais dzinējspēks, kas veicināja automobiļu un motociklu attīstību, bija konkurence un panākumi sacīkšu trasē. Turklāt, kas var būt labāks līdzeklis imidža spodrināšanai kā panākumi sportā.
Nedaudz atkāpjoties no peripetijām ap dzinējiem, var atzīmēt, ka Honda pieder savdabīgs rekords (neoficiāls) – ar tās motoru apgādāts BAR komandas bolīds pirms vairākiem gadiem kļuva par ātrāko formulu uz planētas – minimizējot aerodinamisko pretestību formula spēja sasniegt 413 kilometrus stundā.