Renault paspārnē mītošais autoražotājs Dacia plāno piedalīties Savienotajās Valstīs leģendārajās Pikes Peak kalna virsotnes iekarošanas sacensībās.
Dacia Duster aprīkos ar Nissan GT-R motoru (13)
Ikgadējās Pikes Peak International Hill Climb sacensībās Dacia plāno piedalīties ar īpašu Duster, ko sagatavojis uzņēmums Tork Engineering, kurš savukārt gatavo sacīkšu Duster dalībai Trophee Andros ledus autokrosa sacīkstēm.
Kā raksta Lenta.ru, gaidāms, ka Pikes Peak Duster tiks uzstādīts Renault draudzīgā japāņu uzņēmuma Nissan 3,8 litru V6 turbo motors, ko var sastapt zem GT-R motora pārsega. Tā jaudu no standarta 530 zirgspēkiem varētu paaugstināt līdz 850 ZS, kam tad arī būtu 900 kilogramus smagais Duster ar pilotu maksimāli ātri jānogādā Kolorado štata kalna virsotnē.
Kaut arī Trophee Andros seriālā Dacia komandu pārstāv F1 čempions Alēns prosts, pie Pikes Peak Duster stūres sēdīsies cits Trophee Andros sacensību dalībnieks - Žans Filips Dairo no Škoda komandas.
Pikes Peak International Hill Climb sacensības tiek rīkotas kopš 1916.gada un ir otras vecākās autosacīkstes ASV aiz Indy 500, ko rīko Indianapolisē. Brauciena kopējais garums ir 19,99 kilometri, bet augstuma atšķirība starp startu un finišu ir 1439 metri. Pa ceļam uz virsotni sportistiem kopumā jāizbrauc 156 līkumi.
Var atzīmēt, ka pašreizējais Pikes Peak International Hill Climb rekords pieder japānim Nobuhiro Tadžimam, kurš 2007.gadā ar īpaši sagatavotu 1000 zirgspēku Suzuki XL7 virsotni sasniedz 10 minūtēs un 1,408 sekundēs.