Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Toyota Racing gūst uzvaru izturības sacīkstēs Brazīlijā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Audi Motorsport

Sestdien, 15.septembrī, Toyota Racing komandai, azartiski cīnoties no starta līdz finišam FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā, sešu stundu ilgajās sacīkstēs Interlagosas tarsē Sanpaulu, Brazīlijā, izdevās iegūt pirmo uzvaru.

Tā bija trešā Toyota Racing dalības reize pēdējo astoņu mēnešu laikā kopš komanda atgriezusies izturības sacīkstēs un FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā, norāda SIA «Amserv Motors» valdes loceklis Armands Vimba.

Komandas piloti Alekss Vurcs (Alex Wurz) un Nikolā Lapjē (Nicolas Lapierre), startējot no pole position ar 7. numuru un hibrīdautomobili Toyota TS030, sešu stundu sacīkstēs sasniedza līdz šim nebijušus panākumus. Šis rezultāts ir Toyota pirmā uzvara FIA pasaules čempionātos kopš 1999. gada autorallija Ķīnā, kad uzvaru ieguva piloti Didjē Oriols (Didier Auriol) un Deniss Žiradjē (Denis Girardet) ar Corolla WRC, un pirmā lielā veiksme starptautiskajās izturības sacīkstēs kopš Žeofa Lī (Geoff Lee) un Hitoši Ogavas (Hitoshi Ogawa) uzvaras Moncā ar TS010.

Šo uzvaru var uzskatīt arī par kārtējo pagrieziena punktu attiecībā uz Toyota hibrīdtehnoloģiju pielietojumu autosportā. Pirmo reizi hibrīdtehnoloģijas sacīkšu automašīnām izmantoja 2006. gadā, kad ar to ieviešanu sāka nodarboties Toyota sacīkšu komandas hibrīdu projektu vadītājs Hisatake Murata (Hisatake Murata). Toyota Supra bija pirmais hibrīddzinēja automobilis, kas uzvarēja 24 stundu ilgās izturības sacīkstēs Tokači, Japānā. Kopš tā laika Toyota aktīvi paplašinājusi savu jaudīgo tehnoloģiju, vēl vairāk samazinot svaru un palielinot jaudu, izstrādājot unikālu dzinēju mūsdienu TS030 hibrīdam.

Audi R18 Brazīlijā piedzīvoja pirmo "zaudējumu" šogad
Audi R18 Brazīlijā piedzīvoja pirmo "zaudējumu" šogad Foto: Audi Motorsport

Sanpaulu sešu stundu ilgajās sacīkstēs TS030 hibrīds visu laiku uzrādīja labāko sniegumu, atrodoties līderpozīcijās. Viena no priekšrocībām, kas nenoliedzami ļāva gūt uzvaru, bija īsās degvielas uzpildes pauzes.

Alekss Vurcs: «Esmu lepns būt par Toyota pilotu. Toyota hibrīdsistēma ir vienkārši nepārspējama. Man patīk Interlagosas trase, tā ir kā speciāli veidota man un tās bija lieliskas sajūtas šeit uzvarēt.»

Nikolā Lapjē: «Pēc otrās vietas iegūšanas iepriekšējās sacīkstēs Silverstonas trasē, kur ieguvām otro vietu, mēs vēl vairāk uzlabojām degvielas patēriņu. Visa komanda ir ieguldījusi milzīgu darbu, lai mēs sasniegtu uzvaru. Jau kopš paša sākuma mēs zinājām, ka mums ir ļoti ātrs auto.»

Jošiaki Kinošita (Yoshiaki Kinoshita): «Šī bija neticama diena visai mūsu komandai. Stāvēt uz pjedestāla augstākā pakāpiena bija mūsu sapnis, un tas piepildījās jau trešajā dalības reizē.»

Nākamais sešu stundu izturības brauciens ar Toyota Racing piedalīšanos paredzēts Bahreinā, Bahreinas Starptautiskajā trasē š.g. 29.septembrī, kur Vurcs un Lapjē atkal startēs ar 7. numuru un TS030 hibrīdu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu