Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Peugeot centīsies Lemānā uzvarēt arī šajā gadā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Peugeot

Gadu pēc tam, kad Lemānā tika iekarotas divas augstākās pjedestāla vietas, Peugeot atkal mēģinās gūt uzvaru. Visu gadu ilgušie sagatavošanās darbi ir komandu turējuši lielā spriedzē.

Gatavošanās 2010. gada Lemānas sacensībām sākās jau tūlīt pēc uzvaras 2009. gadā, kad labāko sniegumu 24 stundu garumā uzrādīja Peugeot 908 HDi FAP ar pilotu trio – Marks Žene, Aleksandrs Vurcs un Deivids Brabhams – pie stūres. Kopš tā laika veikti 11 izmēģinājuma braucieni simulācijās, iestatījumi un riepu izstrāde ar Michelin palīdzību, kā arī 3 uzvaras braucieni kopš 2009. gada 14. jūnija.

Tehniskais vadītājs Bruno Famins skaidro: "Vispirms mūsu darbs bija pielāgot 908 HDi FAP 2010. gada prasībām; tas attiecās gan uz dzinēju, gan virsbūvi. Vienīgās aerodinamiskās izmaiņas bija ar dzinēja jauno jaudas līmeni saistītie uzlabojumi un iestatījumi. Mūsu mērķis bija atgūt daļu no jauno prasību dēļ zaudētās jaudas: degvielas sadegšanas rādītāju uzlabošana ar Bosch palīdzību, berzes zudumu samazināšana ar Total palīdzību un ievades un izvades sistēmu uzlabošana ar Dow palīdzību. Arī viss, kas mums būtu varējis sagādāt problēmas 2009. gadā, tika sīki izpētīts. Veicām parastos ar darba drošības paaugstināšanu saistītos darbus. 908 HDi FAP uzsāka savu ceturto un pēdējo sacensību gadu. Tā ir ievērojama automašīna, un es domāju, ka Lemānas 24 stundu brauciens mums būs ļoti dinamisks, grūts un no sākuma līdz beigām intensīvs."

Maijā Spa-Frankošamps 1000 kilometri ļāva noprast, kas norisināsies 2010. gada Lemānas 24 stundu braucienā: garš sprints un pat vismazākā kļūda, sīkākā novirze uz trases vai stratēģijā var maksāt ļoti dārgi. Tādēļ komandai bija jārada uzvaras brauciena saspringtie apstākļi un jāatkārto ikviena kustība apstākļos, kurus var radīt tikai sacensību situācija. Petit Le Mans 10 stundu brauciens oktobrī, Sebringas 12 stundu brauciens martā un Spa 1000 kilometri jūnijā vēl vairāk sagatavoja Team Peugeot Total, palīdzēja arī visās trijās sacensībās iegūtās dubultuzvaras. 908 HDi FAP ir izcīnījis 15 uzvaras 21 sacensībā, arī pasaules lielākajās: Lemānas 24 stundu, Sebringas 12 stundu, Petit Le Mans10 stundu utt.

Raksta foto
Foto: Peugeot

Pēc atgriešanās no Spa visi trīs 908 HDi FAP tika oficiāli izjaukti, izanalizēti un atkal salikti kopā, lai 6. jūnijā dotos ceļā uz Lemānu un piedalītos tehniskajā pārbaudē. Mehāniķi savās darbnīcās ir trenējušies – gan riepu nomaiņai, gan uzlabojuši darba ātrumu, lai būtu gatavi visam. Bruno Famins stāsta: "Arī Magny-Cours nobraucām dažus Lemānas posmus pirms automobiļu galīgās pārbaudes Satory. Pēc tam trešdien un ceturtdien brauksim brīvajos ātruma izmēģinājumos un kvalifikācijas braucienos, kā arī uzlabosim savas trīs automašīnas, arī novērtēsim degvielas patēriņu un riepas, un maksimālā apjomā uzkrāsim sacensībām nepieciešamo informāciju. Trešdienas vakarā nomainīsim dzinējus, lai saglabātu tos sacensībām."

Neskatoties uz pagājušā gada uzvaru, Peugeot atkal met izaicinājumu

"Uzvara 2009. gada Lemānas 24 stundu braucienā deva mums zināmu sirdsmieru," stāsta Peugeot Sport direktors Olivjē Kesnels. "Pagājušajā gadā jutāmies piespiesti pie sienas. Mēs, protams, vienmēr esam izjutuši spiedienu, taču šoreiz spriedze mums palīdz. Tās ir pasaulē lielākās sacensības un uzvara pār Audi mums deva iemeslu būt lepniem. Esam ieguldījuši daudz pūļu, lai sagatavotos un uzvarētu, taču zinām, ka tik gara brauciena laikā viss var gadīties un, neraugoties uz lielo darbu, beigās tomēr tieši Lemāna izlems, kurš uzvarēs. Es domāju, ka šis brauciens būs ļoti intensīvs, jo esmu drošs, ka arī mūsu galvenais konkurents savā attīstībā ir gājis uz priekšu. Mēs to redzējām jau Spa. Nedrīkst nenovērtēt arī citas automašīnas, piemēram, Aston Martin, kura maksimālais ātrums, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir palielinājies un kas liks mūsu braucējiem uzņemties zināmus riskus apdzīšanas laikā. Mūsu automašīnai šis ir jau ceturtais sacensību gads un tādēļ, neraugoties uz pagājušā gada uzvaru, mums atkal nākas ļauties pašiem un izaicināt citus."

Raksta foto
Foto: Peugeot

2010. gada Lemānas 24 stundu braucienā piedalīsies 3 Peugeot 908 HDi FAP automobiļi:

  • 908 HDi FAP Nr 1 : ar ziliem sānu spoguļiem

Antonijs Deividsons (UK) – Marks Žene (ESP) – Aleksandrs Vurcs (AUT)

Marks un Aleksandrs bija pagājušā gada uzvarētājautomašīnā. Ženes rēķinā ir viena uzvara, Aleksandram - pēc dalības trijos Lemānas braucienos ir divas. Šis trio bija veiksmīgs arī Sebringā pagājušā gada martā.

  • 908 HDi FAP Nr 2 : ar baltiem sānu spoguļiem

Nikolā Minasians (FRA) – Franks Montaņī (FRA) – Stefans Sarazēns (FRA)

Šie trīs francūži 2002. gadā bija vienā komandā Oreca un viens otru lieliski papildina. Viņiem ir liela Lemānas pieredze, pa visiem trijiem kopā viņi ir piedalījušies 27 reizes. Sarazēns pēdējās trīs reizes ir startējis no pirmās pozīcijas..

  • 908 HDi FAP Nr 3 : ar sarkaniem sānu spoguļiem

Sebastjans Burdē (FRA) – Pedro Lamī (POR) – Simons Pageno (FRA)

Šie trīs braucēji uzvarēja Spa-Frankošamps trasē Beļģijā. Pedro bija veiksmīgs Nirburgringas 24 stundu braucienā un Simons - Laguna Seca trasē ASV.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu