Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Dakāra kā zīmolu cīņu arēna (18)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Automobiļu, motociklu un kravas auto ražotāji zina, ka, piedaloties Dakāras sacensībās, iespējams spodrināt savu tēlu, tādēļ līdzekļi tehnikas un braucēju sagatavošanā netiek taupīti. Lūk, kāda ir situācija pēc aizvadītām 29 Dakāras sacensībām.

Protams, auto ražotājs nevar sērijveida automašīnas pircējam solīt tādus piedzīvojumus kā Lukam Alfānam, Jutai Klainšmitei vai Karlosam Sainsam, tomēr vienas vai otras markas auto uzvara Dakārā ir svarīgs faktors, kas veicina uzticēšanos sērijveida automobiļiem. Ne velti lielās auto būves kompānijas, piemēram, "Mitsubishi", "Volkswagen" un arī BMW iegulda prāvus līdzekļus tehnikas un braucēju sagatavošanā, jo labi zina, ka kaislīga bezceļu braucēja amatiera acīs labākais apvidnieks būs tas, kurš finiša līniju Dakārā sasniegs pirmais. Un nav pat svarīgi, ka sacīkšu prototipā nav iespējams saskatīt līdzības ar auto, kas kalpojis kā bāze, pietiek apzināties, ka dažas Dakārā gūtās tehnoloģiskās zināšanas nākotnē tiks izmantotas sērijveida auto ražošanā.

29 gadus ilgajā Dakāras vēsturē autoražotāju konkurencē ar nospiedošu pārākumu pār konkurentiem startē "Mitsubishi", vismaz ja runa ir par uzvaru skaitu - 2007.gadā divpadsmito uzvaru japāņu markai izcīnīja Stefans Petehansels. Tomēr, tā kā konkurenti nesnauž un, piemēram, "Volkswagen" ļoti vēlas būt pirmie, kas izcīna uzvaru ar dīzeļauto, "Mitsubishi" pārsvars rūk. Redzēsim, kā sarkanajiem klāsies šogad.

Uzvarētāji automašīnu klasē

"Mitsubishi" – 12 uzvaras (1985., 1992., 1993., 1997., 1998., 2001. - 2007.) "Citroen" – 4 uzvaras (1991., 1994., 1995., 1996.) "Peugeot" – 4 uzvaras (1987., 1988., 1989., 1990.) "Porsche" – 2 uzvaras (1984., 1986.) "Range Rover" – 2 uzvaras (1979., 1981.) "Schlesser" – 2 uzvaras (1999., 2000.) "Mercedes" – 1 uzvara (1983.) "Renault" – 1 uzvara (1982.) "Volkswagen" – 1 uzvara (1980.)

Ja runājam par motocikliem, tad pēdējos gadus Dakārā dominē austriešu uzņēmums KTM – septīto uzvaru pēc kārtas ar KTM brendam 2007. gadā izcīnīja Sirils Desprē. Lai arī austriešiem tādējādi izdevās apsteigt BMW, nepieciešamas vēl divas uzvaras, lai panāktu, un trīs, lai pārspētu "Yamaha", kā panākumus pirmām kārtām veicināja Stefana Peterhansela sešu uzvaru sērija deviņdesmitajos gados.

Uzvarētāji motociklu konkurencē

"Yamaha" – 9 uzvaras (1979., 1980., 1991., 1992., 1993., 1995., 1996., 1997., 1998.) KTM – 7 uzvaras (2001. - 2007.) BMW – 6 uzvaras (1981., 1983., 1984., 1985., 1999., 2000.) "Honda" – 5 uzvaras (1982., 1986., 1987., 1988., 1989.) "Cagiva" – 2 uzvaras (1990., 1994.)

2007.gadā kravas automobiļu klasē, kur pēdējos gados dominējuši "Kamaz" automobiļi, lietu ierasto kārtību izjauca Hanss Steisijs ar MAN. Tātad arī šajā klasē līderis ne uz mirkli nedrīkst atslābt, jo konkurenti ir nepārtrauktā gatavībā uzbrukt.

Uzvarētāji kravas auto klasē

"Kamaz" – 7 uzvaras (1996., 2000., 2002. - 2006.) "Tatra" – 6 uzvaras (1988., 1994., 1995., 1998., 1999., 2001.) "Mercedes" – 5 uzvaras (1982. - 1986.) "Perlini" – 4 uzvaras (1990. - 1993.) "Sonacone" – 1 uzvara (1980.) "Hino" – 1 uzvara (1997.) "ALM/ACMAT" – 1 uzvara (1981.) DAF – 1 uzvara (1987.) MAN – 1 uzvara (2007.).

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu