Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Toyota atgriežas izturības sacensībās

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Toyota Racing iepriekš apstiprināja, ka šogad piedalīsies vairākās izturības sacensībās, tostarp arī Lemānas 24 stundu braucienā, taču tagad atklātībā nākusi oficiāla informācija, ka komanda šā gada sacensību programmu izvērsīs plašāku un piedalīsies FIA Pasaules izturības čempionātā.

Toyota TS030 HYBRID automobilis debitēs sešu stundu sacensībās Spa-Francorchamps trasē. Tas būs čempionāta otrais posms.

Toyota Racing ar diviem automobiļiem piedalīsies arī Lemānas 24 stundu sacīkstēs 16. un 17. jūnijā. Pieredzējušie sacīkšu braucēji Alekss Vurcs, Nikolass Lapjērs un Kazuki Nakadžima jau ir apstiprināti, un drīzumā tiks paziņots arī komandas otrā sacīkšu auto pilotu sastāvs.

«Čempionāta apstākļi pēdējās nedēļās pēkšņi mainījās, un Toyota Racing uzskata, ka ir svarīgi strādāt kopā ar FIA un ACO (Lemānas sacensību organizētāji), lai veidotu veiksmīgu izturības sacīkšu nākotni. Mēs esam paveikuši visu, ko spējam, lai izrādītu savu atbalstu, un ar nepacietību gaidām aizraujošo sezonu, tai skaitā izdevību ar diviem automobiļiem piedalīties Le Mans sacīkstēs,» norāda Toyota komandas prezidents Jošiaki Kinošita.

Toyota ieroči jaunajā sezonā būs sacīkšu hibrīdauto TS030 HYBRID. Tas ir deviņdesmitajos gados izmantoto TS010 un TS020 ideoloģiskais pēctecis, taču krietni modernāks un viens no pirmajiem hibrīdautomobiļiem autosportā. Toyota, protams, cer, ka TS030 HYBRID attaisnos cerības un ļaus kāpt uz goda pjedestāla, kā tas izdevās deviņdesmitajos gados ar TS010 un TS020.

TS030 HYBRID ir apgādāts ar pilnīgi jaunu 3,4 litru V8 atmosfērisko motoru un sacīkšu hibrīdsistēmu, kas līdzīgi kā ielas mašīnās bremzēšanas laikā reģenerē kinētisko enerģiju, lai to pēc tam izmantotu dinamikas uzlabošanai. Toyota norāda, ka galvenais ieguvums no tās izmantošanas būs labāks paātrinājums līkuma izejā.

Atbilstoši reglamentam starp divām bremzēšanas zonām hibrīdsistēma drīkst reģenerēt maksimāli 500 kilodžoulus enerģijas, bet to savukārt drīkst iztērēt, piedzenot ne vairāk kā divus riteņus. Toyota norāda, ka patlaban tiekot izmēģinātas divas dažādas sistēmas - gan tāda, kurā elektromotori griež priekšējos riteņus, gan tāda, kurā elektromotori palīdz iekšdedzes dzinējam griezt aizmugurējos riteņus.

Toyota Racing pieredze izturības sacensībās

Toyota FIA Pasaules izturības čempionātā pirmo reizi piedalījās 1983. gadā, sākot ilgstošu dalību izturības sacīkstēs un piedaloties arī vairākās Le Mans 24 stundu sacīkstēs. Toyota automobiļi ir piedalījušies 13 Le Mans 24 stundu sacīkstēs ar kopumā 36 dalības automobiļiem. Toyota automobiļi uz pjedestāla ir nokļuvuši trīs reizes, visas reizes iegūstot 2. vietu. Ieskaitot šos rezultātus, pirmajā sešiniekā Toyota ir finišējuši kopā 9 reizes. Kvalifikācijas braucienos Toyota ir izcīnījuši četrus pirmās rindas startus, tostarp vienu pirmo starta pozīciju. 2012. gadā Toyota atgriezīsies izturības sacīkstēs un FIA Pasaules izturības čempionātā, piedaloties atsevišķos posmos ar hibrīda automobili LMP1, TS030 HYBRID. Šasija konstruēta un uzbūvēta Toyota Motorsport GmbH (TMG), kur bāzējas sacīkšu komanda. TMG ir dzimtās mājas Toyota Pasaules rallija un Formula 1 darba komandām, un TMG bija atbildīgi par 1998./99. gada Toyota TS020 (GT-One) Le Mans automobiļa dizainu un veiktspēju. Tagad TMG darbu dalībai autosacīkstēs apvieno ar jaunu darbības virzienu, piedāvājot augsta līmeņa inženieru pakalpojumus trešo pušu kompānijām, kā arī Toyota ģimenei.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu