Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Nordea Rīgas maratons iegūst galveno balvu Mārketinga sasniegumu konkursā

Nords Events Communication valdes priekšsēdētājs Aigars Nords (priekšplānā) un Rīgas mērs Jānis Birks. FOTO: AFI

Nordea Rīgas maratona kampaņa „No „pīļu dīķa” līdz starptautiskai atzinībai” tika atzīta par labāko 48 mārketinga kampaņu konkurencē, iegūstot Grand Prix un efektīvākās mārketinga kampaņas statusu 2008.gadā. Kampaņas autori ir pasākumu mārketinga un sponsorēšanas aģentūra Nords Event Communications (NECom) sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru Nords Porter Novelli (NPN) un reklāmas aģentūru DDB.

Kopš 2007.gada, kad NECom sāka Nordea Rīgas maratona organizēšanu kopā ar Rīgas domi, NECom ambīcija ir attīstīt Rīgas maratonu par vienu no populārākajiem Ziemeļeiropas maratoniem. Pateicoties efektīvai mārketinga un komunikācijas kampaņai, kā arī augstākā līmeņa kvalitātes standartiem atbilstošai organizācijai, nepilnu 3 gadu laikā ir izdevies atjaunot pasākuma reputāciju un vairāk nekā 10 reizes palielināt dalībnieku skaitu, piesaistot dalībniekus no 35 pasaules valstīm.

Eva Juhņēviča, NECom valdes locekle: „Kad 2006.gadā ķērāmies pie maratona organizācijas, skriešana tika uzskatīta par „fiziski grūtu”, „garlaicīgu”, „vecmodīgu” nodarbošanos dīvaiņiem vai bijušajiem sportistiem, savukārt Rīgas maratons tika uztverts kā neprestižs notikums, kas notika pilsētas nomalē, bez jebkādām dzīves stila iezīmēm. Lai atspēkotu iesūnojušos stereotipus par maratonu un skriešanu kā "dīvainu” nodarbošanos, pasākuma kampaņai 2007 – 2008.g. laikā bija jādemonstrē skriešanas un maratona cilvēciskā puse - konkrēti reāli cilvēki, kas skrien, kas ir starp mums un kas nav "dīvaiņi" un bijušie sportisti. Kampaņai bija jāatver sabiedrībai acis un jāparāda, ka ar skriešanu aizraujas gan sabiedrībā labi pazīstamas personas, gan tādi, kurus redzam pirmoreiz.”

Nordea Rīgas maratona kampaņa ietvēra gan PR pasākumus un mediju attiecības (partnerībā ar Nords Porter Novelli), gan pasākuma pašreklāmu pazīstamības veicināšanai (partnerībā ar DDB), gan piedalīšanos starptautiskos skriešanas pasākumos. Komunikācijas kampaņas galvenā ziņa: „Nordea Rīgas maratons ir lielākais sporta pasākums Rīgas pilsētā, kas domāts ikvienam aktīvam cilvēkam, ne tikai profesionāļiem.”

Kampaņas ietvaros būtiska nozīme bija partnerībai ar lielākajiem Latvijas medijiem – LNT, laikrakstu „Diena” un „5min”, portāliem draugiem.lv un TVNET.lv. Piemēram, pirmoreiz maratona vēsturē tika nodrošināta tiešā translācija LNT kanālā, kā arī laikraksta „Diena” pielikums „Maratona Diena”, kas iekļāva visu finišējušo dalībnieku sarakstu un viņu rezultātus. Vairāku mēnešu garumā laikraksts „Diena” publicēja „skriešanas eksperimentu” jeb slavenību treniņu plānus un personiskos skriešanas stāstus, kas palīdzēja lauzt stereotipus par skriešanu. Tāpat interneta kampaņa „Izaicini draugu!” sadarbībā ar portālu draugiem.lv izrādījās spēcīgs komunikācijas kanāls un pasākuma popularitātes veicinātājs.

Divu gadu laikā Nordea Rīgas maratons ir piedzīvojis acīmredzamu izaugsmi no neliela, vietēja līmeņa, maz apmeklēta pasākuma uz Baltijas reģiona lielāko maratona un skriešanas pasākumu. Patlaban Nordea Rīgas maratons ir lielākais maratons Baltijā. Divu gadu laikā dalībnieku skaits kopumā pieaudzis vairāk nekā 10 reizes, sasniedzot 5300 dalībniekus. Tomēr galvenais kampaņas sasniegums ir skriešanas kultūras veidošanās un stereotipu maiņa – piemēram, 2008. gada jūlijā DDB Brand Capital pētījums parādīja, ka gada laikā par 8% ir pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kas regulāri skrien. Tikai divu gadu laikā izdevās piesaistīt 456 ārvalstu skrējējus, kas veido gandrīz 10% no kopējā skrējēju skaita. Ģeogrāfiski tika pārstāvētas 35 valstis, kas ir lielākais Latvijā masu sporta pasākumā jebkad pārstāvēto valstu skaits. Līdz ar to Nordea Rīgas maratons kļūst ne tikai par lielāko Baltijas skrējienu, bet ieņem stabilu vietu starp lielākajiem Skandināvijas maratoniem.

Nords Event Communications veidotā kampaņa sadarbībā ar Nords Porter Novelli un DDB ieguva Password Effie 2009 Grand Prix un tika atzīta par efektīvāko mārketinga kampaņu 2008.gadā. Aģentūra saņēma arī JCDecaux īpašo specbalvu – iespēju bez maksas izmantot 50 reklāmas vides stendus Rīgas maratona 2009.g. kampaņas vajadzībām.

Par Nordea Rīgas maratonu un Nords Event Communications

Maratons Rīgas pilsētā notiek kopš 1991.gada. 2007.gadā kopā ar jauno ģenerālsponsoru maratons ieguva nosaukumu Nordea Rīgas maratons. Tas ir lielākais maratons Baltijā, un 2008. gadā pasākums pulcēja vairāk nekā 5000 dalībnieku no 35 pasaules valstīm. Plānots, ka 2009.g. 17.maijā uz starta līnijas 11.Novembra krastmalā varētu iziet jau 10000 dalībnieku, kas Rīgas maratonu noliktu līdzās galvenajiem Eiropas maratoniem un skriešanas pasākumiem. Dalībai Nordea Rīgas maratonā iespējams pieteikties oficiālajā mājas lapā www.nordearigasmaratons.lv vai Nordea bankas filiālēs visā Latvijā.

2009. gadā dalībnieku izvēlei būs pieejamas četras distances – maratona distance (42 km 195 m), pusmaratona distance (21 km 097,5 m), mini maratona distance (~5 km), kā arī jaunievedums - maratona stafetes distance, kurā 42 km garā distance tiks sadalīta starp 4 dalībniekiem. Izmantojot Tehnoloģiju partnera – Lattelecom – izstrādāto Baltijā modernāko datu bāzi un dalībnieku reģistrācijas sistēmu, Nordea Rīgas maratonam trīs mēnešus pirms pasākuma visām distancēm pieteikušies jau vairāk nekā 1200 dalībnieki no 24 valstīm.

Maratonu kopš 2007.gada sadarbībā ar Rīgas domi rīko pasākumu mārketinga un sponsorēšanas aģentūra Nords Event Communications. Ģenerālsponsors – Nordea banka, tehnoloģiju partneris – Lattelecom, sponsori – Hanzas Maiznīca, adidas, Powerade un BMW autosalons WESS Select, oficiālais pārvadātājs – airBaltic, oficiālā viesnīca – Reval Hotels, partneri – Arēna Rīga, Maxima, AFI. Mediju partneri – telekompānija LNT, Diena.lv, 5min, Star FM, TVNET, Čas, Santas žurnāli, draugiem.lv.

Nords Event Communications ir viena no galvenajām pasākumu mārketinga un sponsorēšanas aģentūrām Baltijā. Aģentūra vada un attīsta tādus atzītus pasākumus kā Nordea Rīgas maratons, S2 stratēģiskās sacensības uzņēmumiem, Atbalsti Autosportu, u.c. Savā pastāvēšanas laikā aģentūra realizējusi virkni mārketinga komunikāciju projektu sadarbībā ar tādiem klientiem kā Audi, Nordea un valsts futbola izlase, Volkswagen, Rixport, Parex, SEB Leasing u.c.

Uz augšu
Back