Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Aston Martin veltījums Lemānas leģendai (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Lai atzīmētu 50.gadadienu, kopš Aston Martin pirmo reizi nobrauca līdz finišam Lemānas 24 stundu izturības sacensībās un tajās piedevām izcīnīja uzvaru, britu kompānija šogad uz starta liks divus LMP1 prototipu klases bolīdus.

Šogad nospraustais mērķis ir diezgan ambiciozs – Aston Martin DBR1 sporta auto pilotu Kerola Šelbija un Roja Salvadori izcīnīto uzvaru 1959.gada Lemānas sacensībās godināt ar līdzvērtīgiem panākumiem šā gada sacīkstēs spēcīgākajā automobiļu klasē.

"Šis ir ļoti nozīmīgs gads, un izaicinājums atgūt uzvaras trofeju Lielbritānijai un Aston Martin ir pārāk nozīmīgs, lai to ignorētu," saka Aston Martin valdes priekšsēdētājs Deivids Ričards. "Protams, mēs apzināmies grūtības, kas mūs gaida. Lai arī esam izcīnījuši uzvaru GT1 klasē pēdējos divus gadus pēc kārtas, stāšanās pretī gadu gaitā pārbaudītajam dīzeļmašīnu [Peugeot 908 Hdi FAP un Audi R10 TDI] ātrumam un izturībai ir ļoti liela uzņemšanās. Tomēr es tajā visā saskatu lielisku izdevību pierādīt britu inženieru spējas."

Aston Martin izpilddirektors Ulrihs Bezs tai pašā laikā norāda: "Mūsu automobiļi šodien ir izsmalcināts, elegants roku darbs, tomēr dziļākajā būtībā joprojām dominē autosportā izkoptās tradīcijas."

Aston Martin sacīkšu prototips ir būvēts uz 2008.gada Charouz Racing System Lola sacīkšu auto, kas apgādāts ar to pašu V12 dzinēju, kurš pērn nodrošināja Aston Martin DBR9 uzvaru GT1 klasē. Aston Martin arīdzan norāda, ka Lemānas sacensību organizētāji ACO (Automobile Club de l''Ouest) šogad ieviesuši izmaiņas tehniskajos noteikumos, kas nodrošina līdzsvaru starp dīzeļmašīnām un ar benzīna dzinējiem aprīkotiem auto. Tādēļ starts LMP1 klasē kļuvis vēl jo interesantāks.

Tā kā Aston Martin šogad koncentrējas startam LMP1 klasē, tad pērn izcīnīto titulu GT1 klasē nav paredzēts šogad aizstāvēt. Tā vietā kompānija sniegs atbalstu citām komandām, kas brauc ar markas sporta mašīnām.

Lemānas 24 stundu izturības brauciens šogad notiks 13. un 14. jūnijā, bet Aston Martin prototipa debija notiks Le Mans Series pirmā posma ietvaros - Katalonijas 1000 kilometru sacīkstēs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu