Laikā, kad līdz pirmajam posmam Biķerniekos ir atlikuši nepilni divarpus mēneši, LAF šosejas komisijas priekšsēdētājs Uldis Pastnieks atbildēja uz srt.lv lasītāju jautājumiem. Nākamais viesis būs rallija meistars Matīss Mežaks. Jautājumus viņam varat uzdot portālā srt.lv vai sūtot tos uz jautajums@srt.lv.
Vadik: Vai kādreiz Nacionālajā klasē būs unificēti tehniskie noteikumi? Izveidojas situācija, kad vienā klasē brauc automobiļi, kas izgatavoti pēc dažādiem tehniskiem noteikumiem - vairāk par izbrīnu tas neizraisa. Tiesneši trasē. Varbūt viņiem kādus kursus noorganizēt...
Uldis Pastnieks: Tāda nu vēsturiski ir izveidojusies situācija. Tika sagatavotas automašīnas seriālam, kurš nenotika. Atradām risinājumu, atļāvām piedalīties Baltic GT klasē. Slikti. Visi brauc garām. Salikām kopā ar bijušajām Golf kausa mašīnām. Mazliet labāk, bet vienalga brauc garām. Šogad, tāpat kā pagājušajā gadā, ir vēl kategorija "pārējās". Kas sanāks, redzēsim pēc sezonas. Tad arī runāsim par unificētiem noteikumiem, bet labi tāpat visiem nebūs.
Par tiesnešiem. Trasē nekad nav bijuši nesagatavoti tiesneši. Katram topošajam tiesnesim ir stažēšanās laiks, kā arī teorētiskie un praktiskie semināri pirms katras sezonas un sacensībām. Cita lieta ir tā, ka nav tik liels gribētāju daudzums. Ne katrs par simbolisku samaksu ir ar mieru uzņemties atbildību visas dienas garumā, jebkuros laika apstākļos.
Laiks, kad būt par autosporta tiesnesi ir prestiža lieta, vēl ir priekšā, un ļoti ceru, ka tāds tomēr pienāks. Ar skaudību varu tikai nolūkoties citu valstu brīvprātīgo palīgu kustībā. Arī pasaules līmeņa braucēji ir stāvējuši ar karogiem trases malā, un tas viņiem ir bijis liels gods. Pie mums nē. Savulaik Rīgā par nesportisku uzvedību un citiem pārkāpumiem dažs labs nu jau pieredzējis braucējs ir pelnījis pluspunktus treniņu apkalpošanā ar karogiem. Bet, tas jau ir cits stāsts...
Marko: Vai plānotas kādas jaunas klases 2006. gada sezonā?
Uldis Pastnieks: Ar 2006. gadu tiek ieviesta jauna klase B 1600, kura tāpat kā Super 2000 atbilst visiem FIA standartiem. Ar laiku šī klase varētu kļūt par pārejas posmu no kartinga uz lielo autosportu, kā arī veicinātu vairāk dīleru iesaistīšanos. Šāda klase jau veiksmīgi sevi pierādījusi mums tuvajā Ziemeļeiropas reģionā, kā arī citur.
Bundulis: Kā jūs raksturotu situāciju autošosejā Latvijā, salīdzinot ar Igauniju? Kāpēc igauņi ir tik tālu priekšā? Kas būtu jādara, lai situāciju uzlabotu?
Uldis Pastnieks: Autosportā un ne tikai šāda situācija ir izveidojusies vēsturiski. Salas atdevām un reņģu karos arī zaudējam. Jāmaina domāšana un pašu ambīcijas. Bet, ja nopietni, tad tik traki nemaz nav. Mūsu braucēji ir pierādījuši, ka var uzvarēt ne tikai "karstgalvīgos" igauņus, bet arī "lidojošos" somus. Jātiek tikai skaidrībā, ko paši vēlamies. Uz goda pjedestāla ir trīs vietas!!!
Andris Gaigala: Cik ilgi jūs jau nodarbojaties ar autošosejas lietām?
Uldis Pastnieks: Ar autosportu un konkrēti autošosejas lietām nodarbojos no 1991. gada.