Uzvara 2006. gada FIA GT čempionātā individuāli, otro gadu pēc kārtas Vitaphone Racing Team triumfē komandu ieskaitē, otrā vieta 2006. gada FIA GT čempionāta Konstruktoru kausa izcīņā, Itālijas GT1 čempiontituls 2006. gadā.
Maserati MC12 – FIA GT sacīkšu čempions (5)
Pārliecinošs panākums
Jau divus posmus pirms FIA GT čempionāta beigām (8. posmā Ungārijā, Hungaroringas trasē) Vitaphone Racing Team ekipāžas Andrea Bertolīni /Mihaēls Bartelss (Itālija/Vācija) un Džeimijs Deiviss/Tomass Biadži (Lielbritānija/Itālija), kas brauc ar Maserati MC12 GT1, nodrošināja savai vienībai uzvaru komandu vērtējumā.
Nākamajā, devītajā posmā Itālijā, Adrijas trasē, Bertolīni un Bartelsam pietika ar otro vietu braucienā, lai priekšlaicīgi izcīnītu arī kopvērtējuma uzvaru pilotu ieskaitē. Līdz ar to pēdējā FIA GT čempionāta posmā Dubajā, kas notika 18. novembrī, viņi varēja palīdzēt komandas otrajai ekipāžai. Tas arī izdevās, un Deiviss/Biadži, Dubajas trasē finišējot trešajā vietā, sezonas kopvērtējumā ierindojās piektajā pozīcijā.
Individuāli FIA GT čempionātā otro vietu ieguva Aston Martin ekipāža Žans Denī Deletrā/Andrea Pičīni (Francija/Itālija) ar Aston Martin, trešo – čehs Jareks Janišs ar Saleen, bet ceturto – vācietis Saša Berts (arī Saleen). Konstruktoru kausa (ražotāju) ieskaitē Maserati ierindojās otrajā vietā, atpaliekot tikai no Aston Martin.Tā Vitaphone Racing Team komandas piloti ar Maserati MC12 GT1 superauto ir vieni no pārliecinošākajiem FIA organizētā GT klases automobiļu sacīkšu seriāla līderiem. Sezonas laikā desmit posmos izcīnītas piecas uzvaras. Starp tām īpaši jāizceļ Maserati dubultpanākums 3. posmā Ošerslēbenas trasē Vācijā, kur pirmo vietu izcīnīja Bertolīni un Bartelss, bet otrie bija viņu komandas biedri Deiviss Tomass Biadži. Noteikti gada lielākā uzvara Maserati MC12 pilotiem bija triumfs grūtajās un lietainajās Spā 24 stundu sacīkstēs Beļģijā, kas paralēli bija FIA GT čempionāta 4. posms. Vācietis Mihaēls Bartelss, itālietis Andrea Bertolīni un beļģis Eriks van de Pūle uzvarēja, pateicoties veiksmīgai boksu apmeklējumu stratēģijai, mazākam degvielas patēriņam un MC12 izturībai. Maserati tā bija jau otrā uzvara Spā 24 stundu braucienā pēc kārtas.
Ātro Maserati MC12 superkāru uzvaru kontā jāieraksta arī panākums šāgada Itālijas čempionātā GT1 klasē, kur ar Maserati rūpnīcas atbalstu uzvarēja privātkomandas Playteam Sara Free piloti Tonijs Vīlanders un Džambatista Džannokaro.Uzvarētāja potenciāls
Maserati MC12 uzvaras nav nekāds pārsteigums autosacīkšu faniem, jo šis superkārs ir tehniski ļoti augstvērtīgs. Tas vienlaikus tika projektēts gan sacīkšu, gan ielas versijā un “izauga” no Maserati MCC konceptkāra. Koncepcijas autors ir Džordžeto Džudžāro, izteiksmīgo dizainu ar garu aizmuguri veidoja Frenks Stefensons, bet visu konstrukciju – Džordžo Askanelli. Uzdevums bija pavisam vienkāršs un reizē ārkārtīgi grūts – radīt visātrāko GT1 klases automašīnu. Par izejas punktu kalpoja Ferrari Enzo, taču Maserati MC12 ir pavisam cits auto, kas vairāk domāts sacīkstēm nekā braukšanai pa ielu.
2004. gadā tika uzbūvēti pirmie 25 eksemplāri ielas superkāram Maserati MC12 Stradale. Tā pamatu veido karbona monokoks ar alumīnija palīgrāmi priekšā un aizmugurē. Aiz sēdekļu atzveltnēm iemontēts V12 cilindru sešu litru darba tilpuma dzinējs ar jaudu 630 ZS/465 kW pie 7500 apgr./min un griezes momentu 652 Nm pie 5500 apgr./min, kā arī sešpakāpju sekvenciālā ātrumkārba ar elektrohidraulisko pārslēgšanu. Platais un zemais automobilis ir nepilnus 5,2 metrus garš ar 2,8 metru riteņu bāzi un sver 1335 kg. Maksimālais ātrums pārsniedz 330 km/h, uzrāviens no vietas līdz 100 km/h – 3,8 sekundes.
Otrus 25 Stradale eksemplārus izgatavoja 2005. gadā, taču lielākā daļa no 50 balti zilajām automašīnām (krāsojums atgādina 60. gadu Birdcage prototipus) nonāca nevis brīvā pārdošanā, bet gan sacīkšu komandu – Maserati klientu – īpašumā, kur tie pārtapa par īstu sporta inventāru.Kaujas mašīna
Maserati MC12 oficiāli debitēja FIA GT čempionātā 2004. gada 5. septembrī Itālijā, izcīnot otro un trešo vietu, bet jau nākamajā posmā Vācijā ekipāža Mika Salo/Andrea Bertolīni svinēja pārliecinošu uzvaru, visus konkurentus apsteidzot par apli. Tajā pašā rudenī sekoja arī dubultuzvara Ķīnas posmā. Rūpnīcas komandas sacīkšu automašīna MC12 Competizione (saukta arī par MC12 GT1) no savas ielas radinieces atšķiras gan ar dizainu, gan tehniskajiem risinājumiem. Galvenais tehniskais jauninājums – keramikas bremžu diski. Uzstādīts stingri fiksēts jumts noņemamo elementu vietā, bet aizmugures antispārns pamatīgi samazināts, lai atbilstu FIA tehniskajiem noteikumiem. Šā paša iemesla dēļ motora ieplūdes traktā ievietots gaisa restriktors, kas samazina jaudu. Taču arī ar visu restriktoru Maserati MC12 Competizione ir jaudīgākais GT1 klasē un sasniedz 620 ZS/456 kW. Maksimālais ātrums atkarībā no aerodinamikas regulējuma un pārnesumu attiecībām ir vismaz 315 km/h, bet uzrāviens no vietas līdz 100 km/h – 2,7 sekundes. Sacīkšu modifikācija ir jūtami atvieglota un sver tikai 1100 kg.
2005. gada FIA GT čempionāta kopvērtējumā, pirmo gadu piedaloties pēc pilnas programmas, Maserati MC 12 piloti Timo Šaiders un Mihaēls Bartelss ierindojās otrajā un trešajā vietā, bet Konstruktoru kausa vērtējumā Maserati ar piecām uzvarām pārliecinoši apsteidza Ferrari. Vitaphone Racing vienība uzvarēja arī komandu ieskaitē: FIA GT sacīkšu seriālā atsevišķi vērtē gan komandas, gan ražotājus.Visjaudīgākais Maserati
Tomēr vēl retākais Maserati MC12 ar nosaukumu Corsa ir ne vien spēcīgāks par īsto sacīkšu prototipu MC12 GT1, bet vispār uzskatāms par jaudīgāko jebkad uzbūvēto Maserati. Konstruktori to veidoja īpaši tā saucamajām trases dienām (track-days), kas ir ātras braukšanas entuziastiem domāta izklaide ar īpaši piemērotu auto noīrētā sacīkšu trasē nedēļas nogalē. Līdz ar to nebija jāievēro neviena čempionāta tehniskie noteikumi: tumši zilā MC12 Corsa nav reģistrējama braukšanai pa koplietošanas ceļiem, kā arī nav legāla nevienām oficiālām autosacīkstēm.
Sešlitrīgā forsētā motora jauda bez kādiem ierobežotājiem sasniedz 756 ZS/556 kW pie 8000 apgr./min, bet maksimālais ātrums krietni pārsniedz 350 km/h. Superkāra aprīkojums ir bagātīgāks nekā askētiskajam sacīkšu variantam Competizione, bet ne tik komfortabls kā ielas MC12 Stradale – modifikācija Corsa sver 1200 kg. Pavisam izgatavoti vien 12 eksemplāri, kas paredzēti īpaši izmeklētiem klientiem. Rezultātā vēl daži cilvēki uz šīs planētas var iztēloties sevi kā FIA GT čempionus Mihaēlu Bartelsu vai Andrea Bertolīni.