Kā zināms, pagājušā gada vasarā "Audi" ierakstīja savu vārdu autosporta vēstures grāmatās kā pirmais ražotājs, kurš Lemānas 24 stundu izturības braucienā uzvarējis ar dīzeļauto. Tieši tādu pašu mērķi nospraudusi arī franču kompānija "Peugeot", kura šogad uz starta leģendārajās sacīkstēs izies ar sacīkšu automobili "Peugeot 908 LM".
Vilnēvs brauks Lemānā... ar "Peugeot"
"Peugeot 908 LM" plašākai publikai tika prezentēts pērnā gada Parīzes auto šovā līdzās konceptautomobilim "908 RC". Kaut arī izskata ziņā un arī dziļākajā būtībā abi auto ir tikpat radniecīgi kā diena un nakts, tos tomēr vieno kopīgs jaudas agregāts - 5,5 litru V12 twin turbo dīzeļdzinējs ar 700 zirgspēku jaudu, 1200 Nm griezes momentu un diviem kvēpu filtriem.
Saprotams, ka ar labu tehniku vien ir par maz, lai uzvarētu Lemānā, tādēļ "Peugeot" nolīguši vairākus starptautiski labi zināmus autosportistus, no kuriem pazīstamākais ir Žaks Vilnēvs - kanādietis, kurš savā laikā izcīnījis gan F-1 čempiona titulu, gan Champ Car sacīkšu sērijas čempiona titulu, gan arī uzvaru "Indy 500" sacensībās. Tagad Vilnēvs ir apņēmības pilns kļūt par pirmo autosportistu, kurš šiem tituliem vēl pievienotu Lemānas uzvarētāja nosaukumu.
Iecere, bez šaubām, ambicioza, taču jāņem vērā, ka labākie sasniegumi Vilnēvam bijuši karjeras pirmsākumos, bet pēdējie gadi F-1 aizvadīti diezgan drūmi.
Bez Vilnēva "Peugeot" komandā brauks Nikolā Manasians, Stefans Sarazēns, Pedro Lamī, Marks Žene un trīskārtējais Champ Car sērijas čempions Sebastjans Burdē. Ēriks Helarijs, kurš "Peugeot" līdz uzvarai Lemānā aizveda 1993. gadā, komandā pildīs testu un rezerves pilota pienākumus.