Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Vorobjovs startēs 4x4 sacīkstēs Francijā (4)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Šīs nedēļas nogalē "Falck Rally team" komandas pilots Jānis Vorobjovs startēs 24 Heures 4X4 sacīkstēs Francijā, gūstot pavisam jaunu - bezceļu sacensību - pieredzi. Viņš iekļauts Latvijas komandā kopā ar Māri Saukānu un Andri Dambi.

24 Heures 4x4 ir bezceļu sacīkste diennakts garumā, kurā piedalās komandas ar trim braucējiem katrā. Latvijas komandā, kas startēs ar bezceļu sacīkstēs rūdīto "OSCar", apvienojušies ļoti pieredzējuši piloti – Māris Saukāns, Andris Dambis un Jānis Vorobjovs. Pirmajiem diviem bezceļu braukšanas pieredze ir lielāka. Andris Dambis savulaik bijis Eiropas vicečempions autokrosā un sasniedzis visaugstāko rezultātu no latviešiem Dakaras rallijā. Māris Saukāns ir viens no spēcīgākajiem bezceļu braucējiem, kura sportiskais potenciāls un attieksme ir sevi pierādījusi ne vienu reizi vien.

Jānis Vorobjovs savukārt, cik iespējams, piedalās visās sacīkstēs, tāpēc viņa kontā ir čempiona tituli gan autošosejā, gan rallijā, un par šo Francijas sacīksti viņš apgalvo, ka tā būšot jauna un tāpēc ļoti vērtīga pieredze.

"Šī būs ļoti laba starptautiska pieredze," uzskata Jānis. "Braukšana ārzemēs ir vērtīga kā iespēja redzēt pavisam cita rakstura ceļus un trases apstākļus, tā parāda arī, kurā jomā ir vairāk jāpiestrādā pie paša snieguma, pie fiziskās sagatavotības. Mēs komandā esam apvienojušies trīs sportisti, kas var papildināt viens otra pieredzi, un tas ir ne mazāk vērtīgi."

Jāņa rīcībā šoreiz būs nevis ierastais rallija vai šosejas auto, bet gan "OSCar", kas speciāli konstruēts un uzbūvēts tieši bezceļu sacensībām. "Testējot auto, pēc pirmajām 30 minūtēm man bija vēlme izkāpt no mašīnas un paspiest roku tās izveidotājam Andrim Dambim," atzīstas pilots. "Auto vadās perfekti, un var just, ka to ir radījis cilvēks ar izcilām inženiera zināšanām, kurš ļoti labi saprot tehniku. Ar "OSCar" braukt ir tikpat viegli kā ar rallija "Subaru" vai "Mitsubishi"."

Sacensībām Francijā pieteikušās ap 120 ekipāžu, pārsvarā vietējās, kuru rīcībā ir visdažādākā tehnika – klasiskie bezceļu auto "Mitsubishi", "Toyota", "Range Rover", bet ir arī dalībnieki ar mašīnām, kuru vārdi nebūt nesaistās ar bezceļu braukšanu – "Renault Twingo", "Scenic", "Clio", "Megane", "MG Racing". Iecienīti arī mūsu kaimiņzemes auto "Lada Niva", kas būs ne tikai vienīgās krievu komandas, bet arī vairāku franču komandu rīcībā.

24 Heures 4x4 būs diezgan prasīgas gan fiziskā, gan tehniskā ziņā. Sacīkste notiks visas diennakts garumā, un trase sastāv no 10 km gara apļa, pa kuru sportistiem riņķot. Katrā komandā ir trīs braucēji, un braukšanas laiks sadalīts līdzīgi – pa astoņām stundām katram. Šīs astoņas stundas nebūs jāveic bez apstājas, jo ik pēc trim stundām sportisti mainīsies. Interesanti ir tas, ka sacensību starts ir kopējais – uz starta stājas visas atbraukušās mašīnas kvalifikācijas rezultātu secībā. Kvalifikācijā startē tikai viens komandas pārstāvis, kuram jāizcīna savējiem pēc iespējas augstāku starta vietu. Latvijas komandā tas būs Andris Dambis.

Tā kā šīs ir endurance tipa sacīkstes un pilotus nepavada stūrmanis, Jāņa Vorobjova pastāvīgais līdzgaitnieks rallijā Guntis Ervalds paliks mājās, bet arī viņš atzīst, ka šis brauciens būs ļoti vērtīgs viņu ekipāžai. "Jāņa lēmumu piedalīties 24 stundu sacīkstēs vērtēju ļoti pozitīvi," Guntis saka. "Spriežot pēc komandas sastāva un tehnikas, paredzu, ka latvieši tur nepaliks pēdējie, jo katram no viņiem ir liela sacīkšu pieredze."

"Turklāt mēs ar Jāni pirms "pensijas" varētu kādreiz izbraukt arī Dakaras ralliju, tā kā arī šāda pieredze noderēs," jokojot saka stūrmanis. "Agri vai vēlu, bet tas varētu notikt."

Nākamais kopīgais pasākums "Falck Rally team" ekipāžai Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds būs rallijs "Latvija 2005" septembra beigās.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu