Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Jānis Naglis uzvar Embūtes karuseļrallijā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Netālu no Embūtes pie Tīreļu ūdenskrātuves izveidotā trasē sestdien notika Latvijas čempionāta 1. posma sacensības apvidus karuseļrallijā.

Aptuveni 4 km garā trases aplī autosportisti aizvadīja trīs 40 minūšu ilgus braucienus. Uzvarētāji speciāli sagatavotu sporta auto T2 grupā, standartautomobiļu T1 grupā un nacionālajā N klasē tika noskaidroti, summējot visu braucienu rezultātus.

Jau no pirmā brauciena sākuma bija redzams pērnā gada karuseļralliju čempiona Jāņa Nagļa pārsvars. Interesanti, ka Nagļa līdzbraucējs bija pagājušās sezonas partnera Modra Mētera vecākais dēls Edgars. Karuseļrallijā atšķirībā no rallijreida stūrmaņa kvalifikācijas nozīme ir visai nosacīta, tamdēļ vairāki piloti dod iespēju izbaudīt apvidus autosacīkšu garšu jauniem braucējiem. J. Naglis: “Šodien uzvarēt padevās salīdzinoši viegli. Kā saka - viss gāja no rokas. Mašīna klausīja labi. Šķiet, trīs gadu laikā to pakāpeniski pilnveidojot, esam uzbūvējuši labu sacīkšu auto. Trase bija teju vai ideāla, sniegs, ledus, skaisti līkumi. Bija prieks braukt.”

Naglis izrādījās pārāks visos trīs braucienos un uzvarēja gan speciāli sagatavoto T2 grupas automobiļu konkurencē, gan absolūtajā vērtējumā. Intrigu radīja Andra Ozola sniegums. Viņš pirmajā braucienā pārspēja pieredzes bagātos Jāni Āzi un Andri Lukstiņu, kā arī allaž ātro Modri Reinfeldu. Otrajā braucienā vienā 180 grādu līkumā Ozols tomēr kļūdījās. Auto ietriecās sniega valnī un iestrēga. Andris Ozols: “Ātrums bija labs, tomēr vienā vietā apsteidza meistarību, un otrajā braucienā finišs nepadevās veiksmīgs. Šī kļūda mums liedza pacelties uz labu vietu gan T2 klasē, gan absolūtajā vērtējumā.”

Visos braucienos skatāmākā cīņa notika starp Andri Lukstiņu, Modri Reinfeldu un Jāni Āzi. Otrajā braucienā pēc 12 apļiem laika starpība finišā starp viņiem bija septiņas un piecpadsmit sekundes - pirmais Lukstiņš, otrais Reinfelds, trešais Āzis. Naglis, kurš startēja ar divus Pasaules kausa posmus pieredzējušu "Mitsubishi Pajero", tomēr spēja veikt veselu apli vairāk. Viņa vidējais pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem katrā aplī bija vismaz desmit piecpadsmit sekundes. Trešajā braucienā notikumi attīstījās līdzīgi, tikai Āzis revanšējās Lukstiņam un Reinfeldam. Spēku samēra līdzību apliecina kaut vai tas, ka trešajā braucienā Jāņa Āža pārsvars pār Andri Lukstiņu pēc 13 apļiem bija viena vienīga sekunde.

Andris Lukstiņš: “Sezona ir sākusies labi, lai arī šoreiz palikām tikai trešie. Pietrūka velkošo tiltu bloķēšanas, jo uz ledus bez bloķiem auto vienkārši nevelk ārā no līkumiem. Mūsu mašīnai tie ir salūzuši, bet, gatavojot citu tehniku startiem Pasaules kausa posmos, pašlaik veco Pajero tikai uzturam ritošā kārtībā. Lielākais notikums mūsu ekipāžā ir Mikus debija autosportā.” Jānis Āzis: “Vienkārši lieliska sacensība - ātra, bet reizē mašīnu nedaudz saudzējoša trase, labs rezultāts, slaists ziemas laiks. Iespējams, būtu spējuši mazliet pacīnīties ar Nagli, taču šoreiz nestartējām ar savu mašīnu, bet gan Andreja Ēķa "Pajero", kas tomēr nav tik nopietni sagatavots kā mūsējais. Varbūt arī mašīna tur neko neizšķirtu, jo Jānis jau ir dikti samācījies braukt.”

Solīto automobiļa maiņu nav īstenojis Modris Reinfelds: “Finansiālu apsvērumu dēļ šogad vēl nolēmām palikt ar veco "Nissan Terrano", un šoreiz mums vismaz nekas pamatīgi nenojuka.” Progresējošu meistarību parādīja standartautomobiļu T1 grupā startējušais Zintis Andersons, kurš jau pērn no "UAZ" pārsēdās uz visai reto "Isuzu Trooper". Turpretim pilnīgu neveiksmi šoreiz piedzīvoja titulētie Andrejs Radzevičs ar Aināru Šustu. Viņu T2 grupas "Ņivai" ar 2,0 l "Opel" dzinēju jau trases iepazīšanas apļa laikā salūza priekšējā pusass, un no cīkstēšanās nekas neiznāca.

Jau pirmā sezonas sacensība pierādīja, ka pareizs ir bijis 4x4 komisijas lēmums izveidot nacionālo N grupu, kurā atļauts startēt ar "VAZ Ņiva" un "UAZ" tipa automobiļiem, kam saglabāts nepārveidots dzinēja bloks. Ar apvidus autosporta ātrumtrasēs redzēto Latvijā vislabāk sagatavoto "UAZ 469" pat pieredzējušais Dainis Zeltiņš vienkārši nespēja konkurēt ar tehniski labāk bruņotajiem sportistiem. Būdams neapstrīdams līderis N grupā, absolūtajā vērtējumā Zeltiņš sasniedza tikai piektos, sestos rezultātus. Radzeviča neveiksme gandrīz netraucēti ļāva T2 grupā sadalīt vietas "Mitsubishi" braucējiem, attiecīgi Naglim, Āzim un Lukstiņam. T1 grupā pelnīti uzvarēja Reinfeldu ekipāža, zemākajās vietās atstājot Austri Gailīti/Zinti Andersonu un Jāni Auziņu/Ilmāru Gibalu. N grupā otro vietu izcīnīja jelgavnieki Andris Gailis/Jānis Matulēns, bet trešo Aivars Ice/Andis Sproģis no Alūksne rajona Gaujienas. Komandu vērtējumā pirmo vietu ieguva Alūksnes “Viesuļi” (Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis un Austris Gailītis/Zintis Andersons). Par četriem punktiem atpalika komanda “RE” (Jānis Naglis/Edgars Mēters un Jānis Auziņš/Ilmārs Gibala). Trešajā vietā komanda “Senators” (Andris Lukstiņš/Miks Lukstiņš un Arnis Punka/Imants Garoza).

Embūtē uz starta nebija redzamas vairākas spēcīgas Latvijas apvidus autobraucēju ekipāžas, tostarp pagājušā gada Latvijas čempioni rallijreidā Māris Saukāns/Didzis Zariņš.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu