Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Rallijā „Kurzeme 2002” uzvarējuši igauņi, tomēr lielais kauss paliek Liepājā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Lai gan par Kurzemes rallija uzvarētāju kļuva igaunis Urmo Āva ar „Ford Focus WRC”, gandrīz metru augsto superkausu par uzvaru komandu ieskaitē paturēja liepājnieki Mārtiņš Būčiņš un Viktors Ļebedevs.

Rallijs „Kurzeme 2002” šogad kārtējo reizi pierādīja, cik neprognozējams, sarežģīts un bīstams tas ir. No 57 ekipāžām finišēja tikai 26, nacionālajā klasē vispār „izdzīvoja” tikai četri automobiļi, turklāt par izstāšanās iemeslu daudz vairāk nekā jebkurā citā Latvijas čempionāta posmā tika minēta avārija. Dažādas smaguma pakāpes „vāku” šajā rallija patiesi netrūka, kas vispār ir maigi teikts, jo tie skatītāji, kas uz ralliju ieradās tikai sestdien, necik daudz vairs neieraudzīja un bija diezgan vīlušies. Pilnīgs sportiskās intrigas krahs iestājās vēl pirms leģendārās Vecpils (PS-10), jo Kurzemes rallija zvaigzne no kaimiņzemes Aurēlijs Simaška pārāk ātri iegāja vienā no Krogzemju ātrumposma kreisajiem līkumiem, nespēja savākties sekojošajam labajam un sasita īrēto „Ford Focus WRC” pārmetot vairākus kūleņus. Iepriekšējā dienā Simaška bija iekarojis 20 sekunžu pārsvaru pār Āvu, taču pēdējā ātrumposmā pilsētā, kurš parasti neko neizšķir, lietuvieti liktenīgi pievīla īsais iepazīšanās laiks ar jaudīgo automobili – radās grūtības ar ātrumu slēgšanu, un WRC „spridzeklis” vairākkārt noslāpa, atsviežot Simašku 19 sekundes aiz Āvas. Krogzemju dopā lietuvas sportists vispirms esot arī sagriezies, tā pazaudējot vēl gandrīz desmit sekundes, un, tā kā Simaška sev raksturīgajā stilā bija solījis atspēlēties igaunim, viņa maksimālisms šoreiz bija nevietā. Lietuviešu līdzjutēju garastāvoklis pilnīgi sabojājās pēc PS-11, jo servisa parkā Priekulē darboties atteicās cita favorīta un „Lietuvos Porsche Klubas” komandas otra braucēja Rolanda Mackaviča teicamais sporta auto „Subaru Impreza”. Tas ļāva otro vietu izcīnīt viesim no Krievijas Staņislavam Grjazinam („Mitsubishi Evo 6”), kuru gan centās noķert Mārtiņš Būčiņš, taču nesekmīgi. Vainīga gan tur nav liepājnieka ekstravagantā frizūra, bet kļūme pirmajā dienā, kuras rezultātā tika sabojāti aizmugurējie amortizatori un kritās arī rezultāts. Par spīti ieilgušām grūtībām ar automobiļa noregulēšanu, N grupas auto sev garām nepalaida arī Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis ar „Mitsubishi Evo 7”.

V. Ļebedevam uzvaru palīdzēja izcīnīt arī uzrasinājušais lietus, jo slidenā trasē viņš ir ātrāks par sāncenšiem.<i>J.Asaris</i>
Savukārt Viktoram Ļebedevam („Mitsubishi Evo 5”), kurš uzvarēja N grupā, visas rallija ķibeles, izņemot pirmo reizi ārpus asfalta startējušos un tāpēc stipri lēnos vāciešus, kas pirmajā dienā bija divreiz jāapdzen, bija tikai labvēlīgas. Ar „Subaru” ātrumkārbas defektu no cīņas ātri izstājās Jānis Vorobjovs, problēmas ar riepu radās arī Aivja Egles „Mitsubishi Lancer Evo 6”, turklāt, spriežot pēc nobružātā sāna, pelēkais auto pabija arī kādā starpgadījumā. Tomēr Eglem izdevās apsteigt igauni Mihelu Nīneame, kurš diezgan ilgi bija mūsējiem dažas sekundes priekšā. Armands Maspāns ar otru septītās paaudzes „Evo” un Juris Jevhuta spēja izcīnīt tikai piekto un sesto vietu klasē, kamēr pārējās sadalīja viesi no Krievijas un Ukrainas. Spēcīgais igauņu N4 klases braucējs Ramons Lindāls arī krita par upuri Kurzemes rallija sarežģītajiem ceļiem un cieta avārijā, necik tālu netika arī tēvs un dēls Caunes ar sarkano „Toyota Celica”, kurai sabira vai nu priekšējais reduktors, vai nu pusass, vai varbūt viss kopā. Krietnam līdzjutēju pulkam interese par ralliju samazinājās pēc kopvērtējuma līdera un „Vidzeme 2002” uzvarētāja Matīsa Mežaka izstāšanās („Ford Escort Coswort” negaidīti pazuda elektrība), turklāt pēc Kurzemes rallija vairāk punktu nu ir Būčiņam.
Arvis Vecvagars šoreiz otrais ātrākais 2 l klasē.<i>R.Jansons</i>
Ārpus A8 un N4 klasēm sacensību rezultāts faktiski jau bija skaidrs pirmās dienas beigās. Klasē līdz 2 litriem atkal uzvarēja Tomass Toldseps ar „VW Golf Kit Car”, toties otro vietu izcīnīja Arvis Vecvagars ar „Opel Astra 2”, jo Aivars Kivkucāns nestartēja vispār, bet pārējos šīs klases sportistus piemeklēja dažādas ķibeles – Gatim Panavam, kurš startēja ar rallijā „Sarma” pirmoreiz redzēto igauņu „Ford Fiesta”, cerības uz finišu atņēma salūzusi ātrumkārba, abiem „Ford Focus” sabojājās sajūgi, Mareka Okmaņa „Opel Astra” nolūza ritenis utt. Juris Sprūde, kuram blakus „Renault Clio” sēdēja talantīgais, taču sen nestartējušais 1,6 klases braucējs Gatis Vecvagars, šoreiz bija pieteikts N4 klasē, kur tad arī saņēma desmito vietu. Tā kā „Kurzeme 2002” bija starptautisks rallijs un Eiropas čempionāta posms, rezultāti A un N grupās tika nodalīti no R jeb nacionālās klases snieguma. Tādējādi klasē A6 līdz 1,6 l vientuļu uzvaru izcīnīja Uldis Lepiksons ar „VAZ-2108”, jo vācu viesi ar „Nissan Micra” Kurzemes smilšainajos ceļos izskatījās stipri nepārliecinoši. Analoģiskajā R10 klasē tikpat vientuļi finišēja Egils un Māris Īles ar „VW Golf”, tomēr pēc absolūtajiem laikiem Lepiksons bija par Siguldas sportistiem ātrāks. Īļu konkurents Andris Dambis pirmajā dienā apmeta kūleni, ar „Renault Team Baltic” palienētu un izolācijas lentēm aplīmētu stiklu turpināja sacīksti, tomēr otrajā dienā diemžēl trasē vairs neparādījās. Neredzējām arī Ivaru Norbertu un Bečus. R12 klasē kārtējo uzvaru izcīnīja Toms Tamovičš ar „Audi 80 Quattro”, jo pārējās divas šajā klasē finišējušās ekipāžas viņam nav konkurentes Lai arī rallija izskaņa iznāca tāda pabāla (ar to nav domāts kupli apmeklētais roka dinozauru „The Smokie” koncerts), organizatori gaida labas ziņas no novērotājiem, kuri par skaistajiem Kurzemes zemesceļiem un visu pasākumu kopumā izsakās arvien pozitīvāk, solot punktu koeficienta pieaugumu. www.rallykurzeme.lv

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu