Latvijas rallija čempionāta pēdējais posms, kas 3. – 4. novembrī notiks tepat Rīgā un Ogres rajonā, laika apstākļu un jaunu ātrumpsomu dēļ solās būt visai aizraujošs. Piedalīsies arī Ivars Caune ar jauno “Subaru Impreza WRX”, šoreiz gan “tikai” “nullītes” statusā. Līdz šim pieteikumus rallijam iesniegusi 61 ekipāža.
Rallijs “Latvija 2001”: būs skarbas cīņas un jauni ātrumposmi
Sūrā 2001. gada sezona dažiem sportistiem jau priekšlaikus atnesusi čempionu laurus. Ivars Vasaraudzis (“Mitsubishi Evo VI”) jau ir uzvarētājs kopvērtējumā, jo čempions N4 klasē Aldis Pīlēns (“Subaru Impreza”) uz starta neizies. Tagad Vasaraudzim/Spredzim būs jācīnās par pirmo vietu A8 klasē ar Mārtiņu Balodi/Agri Pētersonu (“Toyota Celica”), kuram savukārt jāatkaro otrā vieta čempionāta kopvērtējumā, uz ko pretendē “Skandi Auto” rallija komandas otra ekipāža A. Maspāns/N. Aizkalns. Diemžēl rallijā neredzēsim solīto WRC automobili “Toyota Corolla” ar Kurzemes uzvarētāju Margusu Murakas, no saraksta “izkritis” vēl viens viesis - I. Sokolovs no Krievijas, kura “Subaru” tika sasists rallijā Sāremā. Toties cits Krievijas pārstāvis Igors Ļevjatovs gan rallijā nebrauks, toties ieradies pie mūsu LAF rallija komisijas, lai pārspriestu iespējamu Krievijas čempionāta posma norisi Latvijā. Viņš atzina, ka Krievijas autofederācija cer uz nākamā gada ralliju “Kurzeme 2002”, un veiksmes gadījumā uz starta varētu stāties ap 20 A un N klašu braucēji. Tad nu Kurzemes rallijā būtu ko redzēt. Lielas kaislības gaidāmas klasēs līdz 1600 un līdz 2000 ccm. 1,6 l klasē pirmā vieta jau kritusi brāļiem Īlēm un “VW Racing” komandai (patlaban tikai par vienu punktu apsteidz “Skandi Auto Rally Team”. Par otro cīnīsies vismaz trīs ekipāžas – Beči, Gatis Vecvagars/Ģ. Mančinkis un G. Ozoliņš/R. Kviesis. Arī 2 litru klasē uzvarētājs faktiski ir skaidrs, un tas ir Jānis Kalugins/J. Laivenieks ar “Ford Focus” (S/K “Ford Autosports”). Toties “VW Racing” galvenajai ekipāžai ar Agri Jansonu pilota vietā būs jākožas par otro vietu gan ar Gati Panavu/Ainaru Kalniņu no “Renault Team Baltic”, kuriem ātrumkārbas defekts Lietuvā laupīja čempiona titulu, gan arī visas 2 l klases biediem Aivaru Kivkucānu/Uldi Bušu ar neapturamo “Opel Kadett”. Vislielākā spriedze ir nacionālajā jeb R12 klasē, kur Nikolaju Krasņikovu/Sergeju Ušakovu (“Audi Coupe”) un Matīsu Mežaku/Arni Roni (“Ford Sierra Cosworth”) šķir tikai trīs punkti. Un tagad par pašu ralliju. Tā pirmā diena būs visinteresantākā, jo plkst. 12.43 sāksies pirmais ātrumposms Mežaparkā. Lai gan celiņu gabals pa estrādi šogad ir izņemts, ātrums būs liels un bīstamība augsta. Šeit notiks divi ātrumposmi pēc pagājušā gada shēmas. Vienreiz finišējušie, negaidot “rindas beigas”, dodas trasē vēlreiz, tāpēc pasākums ir ļoti skatāms un spraigs. Pēc tam rallijs pārceļas uz Biķernieku trasi, kur notiks meistarības brauciens. Sportisti startēs pa desmit mašīnām ar 10 sekunžu intervālu un veiks sešus apļus. Šovs – garantēts. Biļešu cena šajos posmos būs 1 lats, nevis 50 santīmu kā zemesceļos. Neesiet skopi, ja jums tik tiešām patīk rallijs. Ieejas karte uz visiem ātrumposmiem maksā Ls 2,50, kopā ar abonementu uz “Bileks” autobusu, kas izvadās pa visām interesantākajām vietām – 7 vai 10 lati. Autobusi izbrauks 3. novembrī 11.00 no Dzirnavu un Satekles ielu krustojuma uz “Wess” autocentru Ulmaņa gatvē 125, pēc tam uz Mežaparku utt. Sestdienas noslēgumā būs trīs ātrumposmi, kas notiks tumsā. Visgrūtākais posms būs PS4 (rallija karte atrodama žurnāla “Auto” pielikumā, kas tiek izplatīts bez maksas kopā ar abonementu biļešu tirdzniecības vietās – “Narvesen”, rallija krogā “L4”, LAF, “Wess” autocentrā, veikala “Centrs” biļešu kioskā). Zaķumuižas dopu krietni pabojājis lietus, un skatāmākā vieta pie Kangarkalna, kur 100 asfalta pāriet bīstamā kreisajā pagriezienā, ir ieteicama skatīšanās vieta. Kangaru – Tīnūžu ātrumposms šogad sadalīts divas daļās. Uzmanību – laika apstākļu dēļ PS5 starts pārcelts tālāk un sāksies uz grants, nevis asfalta, kā bija iecerēts. Svētdien divi pirmie ātrumposmi PS6 un PS7 ietver arī Ikšķiles – Garkalnes šoseju, kura rallija dēļ būs slēgta. Lietusūdens dēļ saīsināts PS13 jeb pazīstamie Kangarīši, no kura izņemts “apendikss” caur pārlieku izmirkušo karjeru. Un – šogad rallijā “Latvija 2001” iekļauts PILNĪGI JAUNS ĀTRUMPOSMS, PS9 un PS12 jeb “V4 Motors”. Tajā iekļauti divi bīstami un pilnīgi nenosakāma rakstura tramplīni, tāpēc “V4 Motors” sacensību beigās piešķirs “Laserline” speciālbalvu par vislabāko vai visatraktīvāko lēcienu. Kas attiecas uz Caunes jauno automobili, tad tas iegādāts ar “Subaru” dīlera "Partner Motors” un “Skai Baltija” atbalstu. Līdz gada beigām 270 ZS auto tiks sagatvots sportam taču tā īstā debija notiks nevis rallijā, bet gan sacensībās uz ledus “IRSI 2002”.