Ātrāk brauksi, tālāk tiksi jeb gads motoru sportā

TVNET
Ātrāk brauksi, tālāk tiksi jeb gads motoru sportā
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: TVNET kolāža

2018.gads motoru sportā ir bijis raibos un notikumiem bagāts. Šeit apkopojam desmit, kas iespiedušies visdziļāk atmiņā.

Reinis Nitišs - Eiropas rallijkrosa čempions Supercar klasē

2013.gada Eiropas rallijkrosa čempions Super 1600 klasē nu jau piecus gadus brauc ar Supercar klases auto. Iepriekšējos četrus gadus Reinis Nitišs ar mainīgiem panākumiem dažādu komandu sastāvā startēja pasaules čempionāta ieskaitē, taču 2018.gadā tika nolemts mainīt čempionātu un SET Promotion vienības sastāvā pāriet uz Eiropas ieskaiti. Šis lēmums atmaksājās un jēkabpilietis ir galvenā titula ieguvējs šogad.

Reinis Nitišs
Reinis Nitišs Foto: www.reinisnitiss.com

Mārtiņš Sesks - Eiropas čempions Junior U27 klases ieskaitē

Iegūstot Opel rūpnīcas komandas atbalstu un startējot ar Opel Adam R2, liepājnieks Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci 2018.gadā kļuva par Eiropas čempioniem Junior U27 ieskaitē. 

Mārtiņš Sesks
Mārtiņš Sesks Foto: www.fiaerc.com

2019.gadā Sesks ar citu stūrmani, Krišjāni Cauni, startēs Junior WRC čempionātā un tajā aizvadīs piecas sacensības pie Škoda Fabia R5 stūres.

Etjēns Bakss / Kaspars Stupelis - 3.vietas ieguvēji pasaules čempionātā

Pasaules čempionātā motokrosā ar blakusvāģiem ir aizvadīta kritieniem un traumām bagāta sezona. Tās izskaņā latviešu kantētāja Kaspara Stupeļa un nīderlandiešu pilota Etjēna Baksa ekipāža ierindojās trešajā vietā.

Kaspars Stupelis
Kaspars Stupelis Foto: LETA

Stupelis pasaules čempiona titulu līdz šim izcīnījis trīs reizes. Divas reizes viņš triumfējis ar leģendāro nīderlandieti Danielu Vilemsenu (2003. un 2004.gadā), bet 2015.gadā viņš triumfēja Baksa ekipāžas sastāvā.

2019.gadā Kaspars tandēmā ar Etjēnu centīsies izcīnīt ceturto titulu, jo abu sadarbība turpināsies.

Lūiss Hamiltons - pieckārtējais F-1 pasaules čempions

Britu Formula 1 pilots Lūiss Hamiltons, kurš kopš 2013.gada pārstāv Mercedes-AMG Petronas Motorsport komandu, 2018.gadā izcīnīja piekto F-1 pasaules čempiona titulu un tādējādi panāca leģendāro argentīniešu autosportistu Huanu Manuēlu Fanhio. 

Lūiss Hamiltons
Lūiss Hamiltons Foto: Toru Hanai/REUTERS

Titulētāks par Hamiltonu tādējādi ir tikai septiņkārtējais pasaules čempions Mihaēls Šūmahers, kuru brits var panākt jau 2020.gadā, ja turpinās braukt tikpat ātri un stabili, kā līdz šim.

Pauls Jonass nomaina komandu un startēs MXGP klasē

2017.gada pasaules čempions MX2 klasē Pauls Jonass 2018.gadā nespēja titulu aizstāvēt un sezonas izskaņā ierindojās čempionāta otrajā pozīcijā. 2019.gadā Jonass brauks Husqvarna rūpnīcas komandā Rockstar Energy Husqvarna, kuras īpašnieks ir F-1 pilots un 2007.gada čempions Kimi Raikonens.

Sebastjans Ožjē turpina franču dominanci pasaules rallija elitē

2018.gadā par pasaules rallija čempionāta (WRC) uzvarētāju sesto reizi pēc kārtas kļuva M-Sport Ford pilots Sebastjans Ožjē. Franču autosportists tādējādi kļuva par otru titulētāko WRC braucēju vēsturē aiz deviņkārtējā čempiona un tautieša Sebastjana Lēba. 

Sebastjans Ožjē
Sebastjans Ožjē Foto: AFP/SCANPIX

2019.gadā Ožjē atgriezīsies Citroen rūpnīcas komandā un neapšaubāmi tieksies izcīnīt septīto titulu.

Var piebilst, ka pēdējais rallija braucējs, kurš nav dzimis un audzis Francijā, taču kļuvis par pasaules čempionu ir norvēģis Peters Solbergs. Solbergam tas izdevās 2003.gadā.

Ātrākais igauņu rallists uz pasaules skatuves

2018.gadā viens no Toyota GAZOO Racing rūpnīcas komandas pilotiem ir igaunis Ots Tanaks. 31 gadu vecais autosportists sezonas gaitā izcēlās ar iespaidīgu ātrumu un pat bija viens no galvenajiem pretendentiem uz čempiona titulu. To gan viņam izcīnīt neizdevās, taču sezonas gaitā izcīnītās četras uzvaras Argentīnā, Somijā, Vācijā un Turcijā pierāda, ka Tanaks godam pelnījis vietu četrkārtējā pasaules rallija čempiona Tomija Makinena vadītājā vienībā.

Ots Tanaks
Ots Tanaks Foto: AFP/SCANPIX

Pasaules rallijkrosu skar pamatīgas pārmaiņas

2018.gada sezonas izskaņā pasaules rallijkrosa čempionātu pameta visas spēcīgākās, ražotāju atbalstītās komandas EKS Audi Sport, PSRX Volkswagen Sweden, kā arī Team Peugeot Total.

Foto: www.fiaworldrallycross.com

Tas nozīmē, ka trasēs vairs neredzēsim tādas autosporta leģendas kā Sebastjans Lēbs, Peters Solbergs un Matiass Ekstroms, taču vienlaikus tās ir arī labas ziņas pārējiem čempionāta dalībniekiem, kuriem bija grūti konkurēt ar rūpnīcu atbalstītajām komandām, tai skaitā Jānim Baumanim. Viņš STARD komandas sastāvā 2018.gada sezonu noslēdza 9.pozīcijā.

Paikspīkā absolūto rekordu uzstāda Romēns Dimā ar elektrisku Volkswagen

Vēl vienu vēsturisku panākumi Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās 2018.gada vasarā guva franču autosportists Romēns Dimā. Viņš ar elektrisko Volkswagen I.D. R Pikes Peak leģendārā kalna virsotni pēc 20 kilometru veikšanas sasniedza 7 minūtēs un 57,148 sekundēs. Distances 156 pagriezienus līdz šim nevienam nebija izdevies izbraukt ātrāk par astoņām minūtēm. Dimā tādējādi pārspēja Sebastjana Lēba līdzšinējo absolūto rekordu, kas bija 8 minūtes un 13,878 sekundes, kā arī Rīsa Millena elektroauto rekordu (8 minūtes un 57,118 sekundes), kas 2016.gadā tika uzstādīts ar Ogrē konstruēto DriveeO PP100.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak
Volkswagen I.D. R Pikes Peak Foto: Volkswagen

Fernando Alonso tituliem pievieno uzvaru Lemānā un atvadās no F-1

Lemānas 24 stundu izturības sacensībās, kas 2018.gadā tika aizvadītas jau 86.reizi, uzvaru absolūtajā ieskaitē izcīnīja Toyota GAZOO Racing pieteiktais hibrīdauto ar starta numuru 8. To diennakts garumā uz maiņām pilotēja Kazuki Nakadžima, Sebastjans Buemī un Fernando Alonso. Divkārtējam F-1 pasaules čempionam Alonso 2018.gads bija arī pēdējais F-1 čempionātā. Pavisam pensijā Alonso gan neies un sacīkšu trasēs būs redzams arī turpmāk, tostarp Indianapolisas 500 jūdžu sacensībās 2019.gada 26.maijā.

Fernando Alonso
Fernando Alonso Foto: AFP / Scanpix
Tēmas
Redaktors iesaka
Jaunākie raksti
Nepalaid garām!
Uz augšu