Katarietis Al-Atija trešo reizi karjerā triumfē "Dakarā"; lietuvietis Vanags - vienpadsmitais

LETA/AFP
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Nasers Al-Atija
Nasers Al-Atija Foto: AFP/SCANPIX

Kataras autosportists Nasers Al-Atija ceturtdien triumfēja prestižajā "Dakaras" rallijreidā vieglo automašīnu klasē, kamēr motociklu ieskaitē uzvaras laurus plūca austrālietis Tobijs Praiss.

Ar "Toyota" spēkratu startējušajam Al-Atijam šis ir trešais "Dakaras" tituls, jo par uzvarētāju 48 gadus vecais autosportists tika kronēts arī 2011. un 2015.gadā.

Ceturtdien braucējiem bija jāveic salīdzinoši īss 112 kilometru posms ar finišu Peru galvaspilsētā Limā, bet pirms šī etapa Al-Atijas pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem pārsniedza 51 minūti, tādējādi viņš jau tikpat kā bija nodrošinājis uzvaru kopvērtējumā.

Uzvaru pēdējā posmā svinēja "Mini" braucējs Karloss Sainss, kurš finišēja pēc vienas stundas 20 minūtēm un vienas sekundes. Al-Atija viņam zaudēja vairāk nekā deviņas minūtes un ieņēma 12.pozīciju.

Foto: Reuters/EPA/AFP/AP/Scanpix

Kopvērtējumā Al-Atija tuvāko sekotāju Nani Romu no Spānijas ("Mini") pārspēja par 46 minūtēm un 42 sekundēm, bet trešais bija deviņkārtējais pasaules čempions rallijā Sebastjans Lēbs no Francijas ("Peugeot"), kurš zaudēja gandrīz divas stundas.

Latvija šajās sacensībās pārstāvēta nebija, taču dienvidu kaimiņiem lietuviešiem gan bija, kam just līdzi, jo 2019.gada "Dakaras" rallijreidā startēja trīs automobiļu ekipāžas un viens sportists motociklu klasē. Ātrākais no autobraucējiem bija Benedikts Vanags ar "Toyota". Viņš ierindojās kopvērtējuma 11. pozīcijā. Tūlīt aiz viņa klasificējās Vaidots Žala, kurš arī brauc ar "Toyota", bet trešā ekipāža (arī "Toyota") ar Antanu Junkeviču pie stūres finišēja 36.pozīcijā. Motobraucējs Arūns Gelažņinks, kuram šī bija debija "Dakaras" sacensībās, ar savu KTM finišu sasniedza 24.pozīcijā.

Tas ir fantastiski. Visa rallijreida laikā nepieļāvām nevienu kļūdu. Šīs visiem bija ļoti grūtas sacensības. Bijām vadībā no trešā posma un spējām ievērojami palielināt savu pārsvaru. Esmu laimīgs par "Toyota" komandu, jo tā pirmo reizi uzvarējusi rallijreidā. Visi bija ļoti stipri un vēlējās uzvarēt. Kad zinājām, ka rallijs notiks tikai Peru, sapratām, ka tuksnešu smiltīs būsim ļoti spēcīgi," pēc uzvaras pauda Al-Atija.

Foto: Reuters/EPA/AFP/AP/Scanpix

Savukārt 31 gadu vecais KTM braucējs Praiss titulu iepriekš izcīnīja arī 2016.gadā. KTM rūpnīca motociklu ieskaitā uzvarējusi 18 gadus pēc kārtas.

Viņš pirms pēdējā posma tuvākajam sekotājam bija priekšā 62 sekundes, bet izcīnot uzvaru arī pēdējā etapā, palielināja savu pārsvaru. Praiss finišēja pēc vienas stundas 14 minūtēm un vienas sekundes, tuvāko sekotāju Hosē Florimo no Čīles ("Honda") pārspējot par divām minūtēm un 21 sekundi.

Foto: Reuters/EPA/AFP/AP/Scanpix

Kopvērtējumā Praiss otrās vietas ieguvēju Matīasu Valkneru no Austrijas apsteidza par deviņām minūtēm un 13 sekundēm, bet trešo vietu ieņēmušais brits Sems Senderlends zaudēja 13 minūtes un 34 sekundes. Arī abi viņa tuvākie sekotāji startēja ar KTM motociklu.

"Šobrīd lidinos virs mākoņiem. Ir bijušas desmit smagas dienas, tagad tikai jānoskaidro, cik ļoti traumēta ir mana plauksta. Sāpes un ciešanas bija tā vērtas. Sākumā domāju, ka pēc lūzuma startēšu tikai kādos divos posmos un pēc tam izstāšos. Sajūtas ir tādas, kā pieci cilvēki vienlaicīgi durtu man plaukstā. Tas ir nepatīkami un traucējoši, taču uzvaras priekā aizmirstu par sāpēm," stāstīja Praiss.

Smago automašīnu klasē ceturto reizi pie titula tika krievs Eduards Nikolajevs, kurš piedalījās ar KAMAZ spēkratu.

Foto: Reuters/EPA/AFP/AP/Scanpix

"Dakaras" rallijreids norisinājās 41.reizi vēsturē.

Iepriekšējā gadā "Dakaras" rallijreidā vieglo automašīnu konkurencē otro reizi karjerā uzvarēja Sainss, kamēr motociklu konkurencē pirmo reizi labākais bija austrietis Valkners.

Slavenais rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā, bet 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, savukārt jau nākamajā gadā debitēja Dienvidamerikā.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu