Basketbolists Kristaps Porziņģis un tenisiste Aļona Ostapenko ir 2019. gada vērtīgākie Latvijas sportisti, liecina pētījuma dati.
Pētījums: Porziņģis un Ostapenko - 2019. gada Latvijas vērtīgākie sportisti
Pētījumu veicis Anrijs Brencāns, kurš ikdienā ir Eiropas Handbola izpilddirekcijas loceklis. Izpēti viņš veicis pēc ESPN izstrādātas formulas.
Salīdzinot Latvijas populārākos sportistus, pētījumā apkopoti dati - cik bieži sportista vārds meklēts "Google", cik daudz daudz sportistam ir sekotāju sociālo tīklu vietnēs "Facebook", "Twitter" un "Instagram".
Starp vīriešiem vērtīgākais ir Porziņģis, kuram seko bokseris Mairis Briedis un motokrosa braucējs Pauls Jonass.
Savukārt dāmu konkurencē par vērtīgāko uzskatāma Ostapenko, kurai seko tenisiste Anastasija Sevastova un svarcēlāja Rebeka Koha.
Pasaulē par vērtīgāko sportistu tiek uzskatīts Portugāles izlases un Itālijas kluba futbolists Krištianu Ronaldu. Viņam sociālo tīklu platformās ir 157 miljoni sekotāju, viņa vārds vidēji mēnesī tīmeklī tiek meklēts vairāk nekā 9 miljonus reižu.
Tikmēr pasaulē vērtīgākā sportiste pēc pētījuma rezultātiem ir ASV tenisiste Serēna Viljamsa. Viņai ir 10,7 miljoni sekotāju "Instagram", bet tīmeklī vidēji mēnesī viņas vārds tiek meklēts 3,3 miljonus reižu.
Pētījuma autora Anrija Brencāna komentārs:
"Jau vairāk kā 5 gadus darbojoties starptautiskajā sporta un ar to saistīto tehnoloģiju industrijā, un mārketingā, esmu iepazinis veidus kā atlēti sevi veiksmīgi "prezentē" tirgus apstākļos, tādējādi radot savu personīgo tirgus vērtību. Prezentācija notiek digitālajā vidē ar precīzi identificētiem, sasniedzamiem un vērtējamiem rezultātiem. Uzreiz pateikšu, ka šis rādītājs (vērtība) nav ekvivalents iegūtajām vietām augstākās raudzes sporta sacensībās. Man radās interese izmantojot publiski pieejamo informāciju veikt nelielu pētījumu, lai salīdzinātu Latvijas Top atlētus ārpus viņu ieņemtajām vietām mačos. Paralēli izmantoju ESPN veikto pētījumu par pasaules sporta zvaigznēm salīdzinājumam. Secinājumus katrs var izdarīt pats.
Mana pieredze rāda, ka sākotnēji sportistam ar savu komandu ir jāpieņem lēmums, kādi mērķi (rezultāti, biznesa, sociālie) ir sasniedzami ārpus sacensībām. Kad tas ir izdarīts, tad var piemeklēt attiecīgos darba rīkus, lai izvirzītos mērķus sasniegtu. Un nenoliedzami, ka sociālie tīkli un digitālā vide būtu vieni no mūsdienīgiem instrumentiem ar kuriem profesionāli strādāt, tai skaitā palielināt sportista biznesa vērtību. Kā jaunākais rīks ar kuru sasniegt noteiktu tirgus nišu un veidot savu tirgus vērtību ir mobilā aplikācija.
Veicot izpēti secināju, ka Latvijas populārākie sportisti, ar pāris izņēmumiem, lielāko uzmanību sociālajos tīklos velta tikai līdzjutēju informēšanai par sasniegtajiem rezultātiem un ikdienas notikumiem, bet ne savas tirgus vērtības veidošanai."