Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Volkswagen ID.R sagrauj elektroauto rekordu leģendārajā Nordšleifē (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Romēns Dimā un Volkswagen ID.R
Romēns Dimā un Volkswagen ID.R Foto: TVNET kolāža

Volkswagen motoru sporta nodaļai izdevies īstenot iecerēto un ar Paikspīkā triumfējušo elektroauto ID.R iegūt arī Nirburgringas Nordšleifes rekordistu titulu.

Pēc vairākus mēnešus ilgušiem testiem, elektriskā ID.R pārbūves un pielāgošanas apstākļiem Nordšleifē, kas ievērojami atšķiras no Paikspīkas, Kolorādo štatā (ASV), 3.jūnijā pienāca brīdis pārbaudīt, vai Volkswagen Motorsport izdosies sasniegt kāroto mērķi un iegūt tā dēvētās zaļās elles ātrākā elektroauto titulu.

Domājams, ka jau testos motoru sporta nodaļai bija nojausma, ka rekords kritīs. Franču autosportists Romēns Dimā pērn jūnijā ar ID.R Pikes Peak uzstādīja arī jaunu kalnā braukšanas rekordu, 20 kilometrus un 156 pagriezienus pretī Paikspīkas virsotnei nobraucot mazāk nekā astoņās minūtēs. Ar rezultātu 7 minūtes un 57,148 sekundes Dimā par minūti pārspēja Rīsu Millenu, kurš brauca ar Andra Dambja konstruēto elektroauto Drive e0 PP100, kā arī absolūto rekordistu Sebastjanu Lēbu, kura rīcībā 2013.gadā bija 875 zirgspēku Peugeot 208 T16 Pikes Peak.

Jāteic gan, ja Paikspīkā ID.R šobrīd pieder absolūtais rekords, tad Nordšleifē elektriskais Volkswagen prototips pagaidām ir otrs ātrākais. Pats spējīgākais auto leģendārajā trasē aizvien ir Porsche 919 Hybrid EVO, ar kuru Timo Bernhards 20,8 kilometrus nobrauca 5 minūtēs un 19,55 sekundēs. Lai vai kā, arī Volkswagen Motorsport sasniegums ir ievērības cienīgs, jo 20,8 kilometrus nobraukt 6 minūtēs un 5,336 sekundēs ir jāvar, turklāt iepriekšējais elektroauto rekords, kas piederēja NIO EP9 (6 minūtes un 45,9 sekundes), pārspēts par veselām 40 sekundēm.

Raksta foto
Foto: Volkswagen Motorsport

Var piebilst, ka jaunizceptais rekordists no iepriekšējām ID.R modifikācijām atšķīrās ar citādākiem elektronikas, šasijas un aerodinamikas regulējumiem. Jaudas turpretī bija tikpat cik iepriekš, - 680 ZS. Nozīmīgu lomu sekmīgā rekorda pārspēšanas mēģinājumā noteikti spēlēja fakts, ka Romēns Dimā ļoti labi pārzina katru Nirburgringas Nordšleifes pagriezienu. Tā ir starp viņa mīļākajām sacīkšu trasēm, turklāt francūzis šeit četras reizes uzvarējis 24 stundu izturības sacensībās. 

Raksta foto
Foto: Volkswagen Motorsport

Nobeigumā var piebilst, ka šis bija jau trešais Volkswagen ID.R uzstādītais rekords pēdējo 12 mēnešu laikā. Pirmkārt, kā jau minēts, tas uzvarēja Paikspīkā kalnā braukšanas sacensībās, nedaudz vēlāk šis auto uzstādīja jaunu rekordu Gudvudas ātruma festivālā un tagad arī Nordšleifē.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu