Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Serģis: Motokrosa cilvēkiem ir jāizbauda šis mirklis

"Ģenerāļa stūrmaņi"
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rubrikas "Ģenerāļa stūrmaņi" jaunās sezonas trešajā epizodē Valdis Valters uz sarunu aicinājis vienu no Latvijas visu laiku izcilākajiem motosportistiem - Kristeru Serģi, kurš karjerā piecas reizes kļuva par pasaules čempionu motokrosā blakusvāģu klasē.

Serģis kopā ar kantētāju Arti Rasmani pasaules čempionu titulu izcīnīja piecas reizes - 1997., 1998., 2000., 2001. un 2002. gadā.

"Es vienmēr gribēju uzvarēt. Man otrā vieta bija zaudējums. Tā mēs tikām audzināti. Nezinu, vai tas ir raksturs vai varbūt padomju sistēma. Ir arī jāpieņem otrā, trešā un piektā vieta. Ja sacensību dienā esi sevi atdevis visu, tad viss ir kārtībā. Individuālā sporta veidā nevari sev dot atlaides." 

TVNET jautāja Serģim, cik reāls ir scenārijs, ka Latvijai atkal būs motokrosa blakusvāģa ekipāža, kas varētu cīnīties par pasaules čempiona titulu? Šobrīd par augstām vietām cīnās vienīgi kantētājs Kaspars Stupelis, kurš startē kopā ar nīderlandiešu pilotu Etjēnu Baksu.

"Ja godīgi - es neredzu (šādu scenāriju). Varbūt būšu skarbs un daudziem tas nepatiks, bet būsim reāli - tas ir nenormāls darbs. Ir jābūt fanātiķim, ir jāziedo viss. Man paveicās, jo tēvs iedeva daudz zināšanas. Bez viņa es neko nesasniegtu."

Serģis jau piekto gadu Ķegumā rīkoja Latvijas "Grand Prix". Šajās sacensībās, kas bija sezonas 9. posms pasaules čempionātā, prestižākajā MXGP klasē 12. vietu ieguva Pauls Jonass.

"Pasākums tiek organizēts apmēram pusgada garumā. Menedžmenta kodols ir kādi 10-12 cilvēki, bet kopā ar visiem dienestiem darbojas vairāki simti. Ir jāsarunā sadarbības partneri, kuri tiešām laikā piegādās tev tehniku. Ir neskaitāmas prasības no starptautiskās federācijas, kas ir jāizpilda. Budžets šādām sacensībām ir aptuveni 600 000, tostarp licences maksa 360 000, ko sedz Latvijas valsts."

Serģis palīdz Jonasam menedžmenta jautājumos. Viņš ar padomu un kontaktiem ir palīdzējis šobrīd Latvijas vadošajam solo motokrosa braucējam kļūt par pasaules čempionu MX2 klasē, kā arī kļūt par prestižās MXGP klases braucēju.

"Pauls pēc traumas pamazām rāpjas ārā no bedres, kurā viņš bija nonācis sezonas sākumā. Runājot par Ķeguma posmu, protams, bija stress. Tomēr viņš parādīja, ka var braukt. Pauls aizgāja garām Džefrijam Herlingsam, kurš tiek uzskatīts par labāko braucēju pasaulē, un sešus apļus brauca pa priekšu. Motokrosa saimei tas bija - ko vēl vairāk..."

Serģim tika vaicāts, ar ko Jonass izceļas uz citu motokrosa braucēju fona.

"Ir jāpiedzimst ar uzvarētāja gēnu, kas Paulam daļēji piemīt. Viņš ir pierādījis to, ka spēj uzvarēt. Viņš varbūt nav tas supertalantīgākais. Viņš fiziski ir ļoti strādīgs. Tehniski viņš ir gatavs dziļi rakt."

Serģis nedaudz salīdzina Jonasu ar Latvijas hokeja leģendu Helmutu Balderi. Šie abi sportisti izpelnījušies lielu atbalstu līdzjutēju vidū.

"Mums, motokrosa cilvēkiem ir jāizbauda šis mirklis. Mēs nezinām, vai otrreiz tā vēl būs. Tāpat kā kādreiz gāja skatīties uz Balderi, tagad nāk uz Paulu Jonasu. Nevajag cerēt, ka kādreiz mums būs cits Jonass. Tomēr jācer, ka Pauls iedos impulsu puišiem, kuriem tagad ir 5-7 gadi."

"Ģenerāļa stūrmaņi" - Anete Jēkabsone-Žogota

"Ģenerāļa stūrmaņi" - Sandis Kleins

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu