Baumanis par elektrisko rallijkrosa mašīnu: viens vārds - kosmoss

Rubrikas "Ģenerāļa stūrmaņi" šīs sezonas 16. epizodē Valdis Valters uz sarunu aicinājis rallijkrosa braucēju Jāni Baumani.

Pasaules rallijkrosa čempionātā prestižākajā "SuperCar" klasē šosezon aizvadīti deviņi no desmit posmiem. Kopvērtējumā līderis ir zviedrs Timijs Hansens ar 187 punktiem.

Baumanis ar 126 punktiem ierindojas piektajā pozīcijā, bet cits latviešu braucējs Reinis Nitišs, kurš startējis trīs posmos, atrodas 14. vietā ar 40 punktiem.

Pašlaik 27 gadus vecais Baumanis pārstāv STARD komandu. Latvijas autosportists atklāja, ka komandas budžets aptuveni ir 1,2 miljoni eiro.

Aizpagājušajā nedēļā pasaules čempionāta etaps Biķernieku trasē notika jau ceturto gadu pēc kārtas, taču Latvija varētu zaudēt vietu kalendārā, ja nebūs atbalsta no valsts budžeta.

Organizatori lēš, ka Rīgas posms atnes Latvijas ekonomikai trīs miljonus eiro, tādējādi no valsts ieguldītie līdzekļi sacensību rīkošanai atmaksājas ar lielu uzviju.

"Atbrauc 6000 ārzemnieku, visiem vajag viesnīcas, visiem vajag īres mašīnas, visiem vajag ēst, daudzi arī lieto alkoholu, Vecrīgā tiek atstāta liela nauda," ieguvumus sacensību rīkošanai Rīgā uzskaita Baumanis.

Biķernieku posmā finālu nesasniedza ne Baumanis, ne Nitišs. Abi latvieši startēja vienā pusfināla braucienā. Nitišs pēc sacensībām pauda sašutumu, ka Baumanis it kā tīšuprāt laicīgi nebrauca Džokera aplī, tādējādi apgrūtinot savam tautietim cīņu par iekļūšanu finālā.

"Pirmkārt, Reinis nav mans komandas biedrs. Neviens nekad nelaidīs viens otru garām tāpat vien," sacīja Baumanis. "Aizsūtīju Reinim video ar to, kāds man bija skats no iekšas. Atvainojos par situāciju, ka tas nebija speciāli. Diemžēl, viņš neko joprojām nav atbildējis."

TVNET vaicāja, kādā autosportā un kāpēc Baumanis gribētu sacensties, ja nebūtu rallijkrosa?

"Esmu daudz par šo domājis. Apsveru domu nākotnē izbraukt ralliju. Nesaku, ka tas uzreiz ir pasaules čempionāts, jo ir jāiegulda laiks, lai saprastos ar stūrmani. Rallijkrosā vidēji ir 12 pagriezieni vienā trasē, bet rallijā vienā ātrumposmā var būt 200 pagriezieni. Būtu interesanti izmēģināt, kādi spēki būtu rallijā."

Nākamgad varētu būt atsevišķas sacensības rallijkrosā elektriskajām automašīnām.

"Pagaidām atsevišķi, lai neapkaunotu benzīna dzinējus. Tā mašīna tiešām ir ātra. Viens vārds - kosmoss," sacīja Baumanis.

"Nav jaudas zuduma vispār. Nezaudē laiku, pārslēdzot ātrumu. Ir kā automātā - gāze un bremze. Visu laiku abas rokas ir uz stūres. Var braukt perfekti kā pirmajā formulā," ieguvumus braukšanā elektrisko automašīnu uzskaitīja Latvijas autosportists.

Uz augšu