Kobes Braienta helikopteram neesot bijusi iestāžu rekomendēta drošības sistēma

"Sikorsky S-76B" sērijas lidaparāts ar numuru N72EX. Ilustratīvs foto.

FOTO: Matt Hartman / AP

Traģiski bojā gājušā basketbolista Kobes Braienta helikopters neesot bijis aprīkots ar Nacionālās transporta drošības pārvaldes (NTSB) rekomendētu drošības ierīci, kas sliktas redzamības laikapstākļos informē par lidaparātam apkārt esošo zemes reljefu, vēsta CNN.

Izcilais basketbolists Braients svētdien zaudēja dzīvību traģiskā helikoptera avārijā, kurā kopumā gāja bojā deviņi cilvēki. Lidaparātā atradās arī basketbolista 13 gadus vecā meita.

Izmeklētāji turpina skaidrot notikušā apstākļus un iespējamos iemeslus. Zināms, ka helikoptera pilots īsi pirms avārijas gaisa satiksmes kontrolieriem lūdzis atļauju lidot cauri biezam mākoņu slānim un miglai.

NTSB arī atklājusi, ka helikopteram nebija rekomendētās drošības sistēmas - skenera, kas informē par lidaparātam apkārt esošo sauszemes reljefu, brīdinot par tuvojošos kalna nogāzi vai līdzīgu apdraudējumu.

NTSB kopš 2004. gada traģiskās avārijas Teksasas štatā, kurā dzīvību zaudēja 10 cilvēku, rekomendē helikopteros izmantot reljefa skenerus.

CNN ziņo, ka helikopters neilgi pirms avārijas atradies 2300 pēdu jeb aptuveni 700 metru augstumā. Lidaparāts esot kritis zemē ar ātrumu 610 metru minūtē.

Jau iepriekš tika vēstīts, ka Braienta helikopteram nebija arī melnās kastes.

Kā raksta "Los Angeles Times", "Sikorsky S-76" helikopters miglainos laikapstākļos avarēja kalnos netālu no Kalabasas pilsētas. Negadījums noticis neilgi pirms plkst.10 pēc vietējā laika.

Palīdzības zvans 911 atskanēja plkst.9.47, un ugunsdzēsēji ieradušies redzēja, ka liesmas no lidaparāta stāvajā reljefā krūmos un kūlā izpletušās ceturtdaļakra apmērā. Glābšanā tika iesaistīti 56 ugunsdzēsības personāla darbinieki - ugunsdzēsēji un mediķi - un šerifa vietnieki.

Uz augšu