29. februārī pasaules apceļotājs Kārlis Bardelis pacēla enkuru un pēc divarpus uz Indonēzijas salas Sulavesi pavadītiem mēnešiem atgriezies ūdenī, lai ar savu airu laivu dotos uz kontinentu. Viņš cer aizairēt līdz Malaizijai, šķērsojot vienu no pasaules aktīvākajiem pirātu reģioniem. 

Šādu maršrutu, kādu izvēlējies Kārlis, līdz šim neviens ar airu laivu pats saviem spēkiem nav veicis. Šobrīd viņam iet grūti, kā pats saka, "kā pret sienu". Bet viņš airē. 

Novelkot taisnu līniju līdz plānotajam galamērķim, jānoairē aptuveni 3000 kilometru. 

"Mans maršruts vedīs gar Sulavesi uz Rietumiem, kādus 50 kilometrus no krasta, lai izvairītos no biezākas satiksmes, zvejnieku laivām," TVNET sacīja Bardelis. "Airēšu cauri Makasaras šaurumam, kur vienā pusē ir Borneo sala, otrā Sulavesi. Tad uz dienvidiem līdz pat Javas jūrai, kur vēl joprojām ir pretvējš, kas mani aiznestu uz austrumiem. Uz Austrālijas pusi."

FOTO: Bored of Borders

Pēdējās dienās laikapstākļi Kārli nelutina. Jācīnās ar straumēm, viļņiem, vēju, kas viņu nes ne tai virzienā, kurā vajadzētu doties. Pirms naktsguļas viņš ūdenī uzgāja zvejnieku mājiņu, kurai pieāķējās, lai neaizvirzītos sākumpunktā un viss pieveiktais nebūtu vējā. Guļot laivas stiprinājums bija sabojājies un tā nekontrolējami dreifēja ūdeņos. 

"Ceļu sāku tagad, jo parasti marta beigās un aprīļa sākumā Javas jūrā ir musonu sezonas maiņa un vējš griežas uz otru pusi. Tagad tas ir no rietumiem uz austrumiem, bet tad būtu no austrumiem uz rietumiem. Kad sasniegšu Javas jūru, ļoti ceru, ka būs austrumu vējš un varēšu turpināt ceļu bez apstāšanās," pastāstīja Bardelis. "Pa Javas jūru domāju virzīties tuvāk Sumatras salai, un nākamā pietura - Malaizijas pussala."

Kārlis plāno šķērsot Singapūras šaurumu, kas pasaulē ir viens no aktīvākajiem reģioniem kuģu satiksmes ziņā. Singapūras un Malakas šaurumā aktīvi uzdarbojas laupītāji jeb pirāti, no kuriem būs īpaši jāuzmanās. Tas viņam būs nopietns izaicinājums. 

Aktīvās pirātu uzbrukumu vietas

FOTO: google.com/maps/Bored of Borders

"Būs jāsapūš vaigos tā pamatīgi, lai varētu pārairēt pāri vienā piegājienā," uzsvēra Kārlis Bardelis. "Tur tiešām lielo kuģu satiksme ir ļoti blīva. Vienmēr par pirātiem esmu smaidījis, bet šajā gadījumā tam reģionam sanāk doties cauri...

Vienīgā labā ziņa ir tāda, ka neesmu naftas tankeris, nedz arī kāds turīgs lielas, dārgas jahtas īpašnieks. Pirātiem no manis īsti nebūs, ko paņemt, bet redzēsim, kā tā situācija izvērsīsies. Ceru, ka pozitīvi."

Karte ar aktīvajiem pirātu reģioniem

Viņam līdzi ir radaru atstarotājs, lai varētu tikt pamanīts lielo kuģu radaros, uztvērējos. Tāpat komunikācijai izmantos radio sakarus.

Kālim iepriekš ceļā pievienojās liels bruņurupucis un arī haizivs. Šīs plēsīgās zivis viņu nereti pavadīja arī Klusajā okeānā. 

"Esmu atjaunojis audiogrāmatu, podkāstu krājumus. Tā man sanāk kā tāda universitāte uz ūdens (smejas). Var gan airēt, gan ko jaunu uzzināt, gan arī no piedzīvojumu stāstiem pats iedvesmoties," sacīja Kārlis. "Šeit gan pa gabalu uz salām būs vairāk redzami kalni un vulkāni. Tas atsvaidzinās kopējo bildi."

Šim ceļojumam ir arī īpašs mērķis - palīdzēt atbalsta programmai "Plecs", kas strādā, radot nepieciešamās pārmaiņas sistēmā, likumos un sabiedrībā, lai ikvienam bērnam Latvijā būtu iespēja izaugt ģimenē. Ziedotājiem ir iespēja airēt kopā ar Kārli, katru ziedojumu pārvēršot kilometros (5 eiro = 1 km okeānā). Līdz šim akcijai atsaukušies 268 "virtuālie airētāji/ziedotāji", kopumā saziedojot 5140 EUR. Ziedot iespējams šeit.

Sazināsimies ar Kārli arī turpmāk.