Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Blušs atklāj krievu drifta nianses un kāpēc sacensības kaimiņzemē nav tik ekstrēmas

Kristaps Blušs. Ilustratīvs attēls
Kristaps Blušs. Ilustratīvs attēls Foto: Publicitātes foto

Krievijas drifta čempionātā pilotiem ir daudz lielāka drošības sajūta, jo sacensībās izslīdēšanas zona ir garāka nekā ASV "Formula Drift" sacīkstēs, kas lielākoties noris stadiona tipa trasēs, teica HGK komandas drifteris Kristaps Blušs.

Blušs pagājušajā sezonā pirmo reizi spēkus izmēģināja Krievijas drifta čempionātā, bet iepriekš viņš četrus gadus savu meistarību slīpēja vienā no pasaules vadošajiem drifta seriāliem "Formula Drift".

"Braucām ar lielu pārliecību, taču divos no sešiem posmiem mūs pievīla tehnika. Auto salūza jau kvalifikācijas sacensībās, kā rezultātā neizdevās aizvadīt pilnvērtīgus posmus, zaudējot svarīgus punktus," par aizvadīto sezonu stāsta Blušs. "Sezona bija kā pa kalniem - labi sākām, bet vidusdaļā vienā posmā bijām uz pjedestāla, nākamajā jāizstājas un beigās līdz ar to sestā vieta kopvērtējumā."

"Komandas ģenerālsponsors "Lukoil", protams, nebija apmierināts nedz ar individuālo, nedz komandas sniegumu, bet, par laimi, plinti krūmos nemeta un atbalstīs mūs arī nākamajā sezonā."

Pēc vairākiem gadiem ASV Blušam pirmā sezona Krievijā bija darbiem pilna, jo regulāri korekcijas nācies veikt savā tehnikā. Krievijas čempionātā tehniskie noteikumi automašīnām nedaudz atšķiras no Ziemeļamerikas.

"Krievijas čempionātā bija citādāki tehniskie noteikumi, kā rezultātā mēs bijām spiesti braukt ar šaurākām riepām nekā ASV. Ja ASV mūsu auto bija viens no vieglākajiem, tad Krievijā viss bija pavisam otrādāk. Nevaru teikt, ka mašīna uzreiz tāpēc nav braucama, bet atsevišķos brīžos tas var nospēlēt savu lomu," stāsta Blušs. "Šoreiz nebija tā, ka justu izteiktākas tehnikas priekšrocības." 

"Tāpat Krievijā patika, ka bijām stundas attālumā no Latvijas. Loģistikas ziņā nebija jāveic pieci līdz septiņi tūkstoši kilometru, lai piedalītos nākamajā posmā," atšķirības starp ASV un Krievijas čempionātu raksturo drifteris.

"Tas mums patiesībā bija lielākais ieguvums... Neesam vairs gatavi ar savu ierobežoto budžetu lekt tādā avantūrā, kā tas bija startējot ASV."

Sānslīdes meistars sarunas gaitā arī neslēpa, ka ar laiku dalība ASV čempionātā jau sākusi kļūt apgrūtinoša. To ietekmējušas lielās distances, kā arī netipiskais dienas režīms.

"Neslēpšu, ka ASV pēc četriem gadiem tas režīms jau bija nedaudz līdz kaklam. Ar laiku vairs nesaproti, kurā pasaules malā tu dzīvo un ar ko nodarbojies - strādā, atpūties vai piedalies sacensībās? Tagad esam bijuši tuvāk mājām, kā arī izdevās pastrādāt savā garāžā... Teiksim tā - dzīve pēc četriem gadiem ASV sāk sakārtoties."

ASV drifta sacensībās piloti savu auto sānslīdē vada pat ar 180 - 190 kilometru stundā, kas ļautu domāt, ka diži ātrāk braukt sānis vairs nav iespējams, tomēr Blušs atklāja, ka vidējais pārvietošanās ātrums trasē Krievijā ir lielāks nekā Ziemeļamerikā.

"Domāju, ka Krievijā vidējais ātrums braucējiem ir pat nedaudz lielāks nekā ASV. Krievijā, man šķiet, ir tikai viena trase, kas ir salīdzinoši lēna. Posmi lielākoties notiek autošosejas trasēs - Ņižņijnovgoroda, Soči, Maskava, Krasnojarska, tāpat šogad klāt nāks vēl Sanktpēterburgas posms. Visas šīs sacensības notiek uz līdzenas trases, tāpēc arī vidējais ātrums ir lielāks nekā ASV," skaidro Blušs.

"Lielākā atšķirība ASV - trases ir stadionos, kuros ir slīpumi, tāpēc apkārt ir krietni vairāk sienu. Krievijā viss nav tik ekstrēmi, jo ir lielākas izslīdēšanas zonas."

Tāpat krasa atšķirība bija jūtama organizatoriskajā ziņā. Blušs norādīja, ka vairākas prasības Krievijā bijušas neloģiskas vai liekas.

"Krievija daudz atpaliek organizatoriskajā ziņā. Viņiem krietni jāpieliek sacensību noteikumu realizēšanā, jo dzīvē viss izskatās pavisam citādāk. Vienā posmā kādam prasības ir mazākas, citā atkal lielākas, un beigās tā sviesta kārtiņa uz katras maizītes ir citādā slānī," abstrakti par atšķirībām čempionātos stāsta Blušs. "Ceru, ka šie jautājumi viņiem drīzumā atrisināsies, jo brīžiem birokrātija bija krietni par lielu."

Drifterim arī nebija ilgi jāmeklē atbilde, kad vaicāts par turpmākajiem plāniem. "Savam auto noteikti centīsimies samazināt svaru, kas pēc Krievijas čempionāta noteikumiem ir krietni par daudz," tuvākos darbus uzskaita Blušs. "Domāju, ka tas arī nedaudz atvieglos braukšanu."

Sezonas pirmais posms Krievijas drifta čempionātā paredzēts maija sākumā Maskavā, bet ņemot vērā situāciju ar Covid-19 vīrusa izplatību, pieļaujams, ka arī šo sacensību kalendārs piedzīvos izmaiņas.

"Pagaidām gan vēl nezinām vai sezona sāksies laikā, jo arī mēs jau sākam saskarties ar pirmajām grūtībām. Sūtījumi no ārzemēm kavējas, un tas iespaido mūsu darbu, jo lielākā daļa detaļu ir importa preces."

Lai arī Blušs sevi ASV pierādīja kā bezbailīgu braucēju, kurš patiesi mīl driftu, citas komandas vai sportisti pēc "Formula Drift" čempionāta pamešanas ar latvieti nav sazinājušās.

"Zvanus no ASV neesmu saņēmis... Mums, visticamāk, uz turieni vajadzēja aizbraukt pirms desmit, nevis pieciem gadiem," pauž drifteris. "Iespējams, nedaudz nokavējām ar šo izvēli. Tomēr lielākā problēma ir tā, ka visi mūs uztver kā bagātu komandu. Teju par oligarhiem, kuriem viss ir, nekā netrūkst un līdz ar to interese uzrunāt mani arī nav."

"Esam radījuši mītu, ka mums ir vislabākās mašīnas, un nekā mums netrūkst. Es gan par to nebēdāju, jo mums ir pašiem sava komanda - HGK -, tāpēc par dažiem tūkstošiem braukt citā komandā ar auto, kas man nepatīk, nevēlos."

Savā pēdējā "Formula Drift" sezonā Blušs kopvērtējumā ierindojās 14.vietā, bet gadu iepriekš (2017.), viņš izcīnīja augsto piekto vietu. 2018.gada sezonā viņam Atlantas posmā izdevās izcīnīt uzvaru.

Blušs jau kopš 2017.gada otrās puses sacensībās startē ar paša "salikto" "BMW E92 Eurofighter", kas viņa vadībā trases līkumos slīdēs arī šosezon.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu