Hakatonā rada sešas inovācijas sporta un Covid krīžu pārvarēšanai

TVNET Sports
CopyDraugiem X Whatsapp
Foto: Publicitātes foto

No 21. - 23. maijam norisinājās virtuālais sporta inovāciju hakatons "SportHack 2020 Latvija", kurā piedalījās vairāk nekā 300 dalībnieki no 50 pasaules valstīm, portālu TVNET informēja organizatori.

Latvijas sporta federācijas bija izvirzījušas 20 problēmas, kam jau šobrīd tirgū ir pieprasījums, bet dalībnieki varēja pieteikt arī savas idejas. 66 pieredzējuši biznesa, tehnoloģiju un sporta jomas mentori palīdzēja komandām radīt inovatīvas platformas un tehnoloģijas sporta nozares spēcināšanai.

Novērtējot hakatona vajadzību cīņā ar krīzi sporta nozarē, atzinīgus vārdus dalībniekiem savā Twitter kontā teica Latvijas valsts prezidents Egils Levits. "Sveicu visus talantīgos prātus, kas šodien noslēguši hakatonu, kurā meklējāt radošas idejas jauniem sporta atbalsta un veicināšanas risinājumiem! Tas palīdzēs gan pārvarēt krīzi, gan veicināt veselīgu dzīvesveidu, gan sasniegt labākus rezultātus sportā! Aicinu sporta jomas pārstāvjus aktīvi iesaistīties jaunrades atbalstīšanā! #SportHack2020."

Starp hakatona dalībniekiem bija gan profesionālā un amatiersporta atlēti, gan treneri un sporta organizācijas, kā arī dizaineri, programmētāji, mārketinga un citu jomu pārstāvji. Hakatona dalībniekiem tika definētas četras pamata tēmas jeb izaicinājumi - "Uzveicam krīzi kopā", "Sports un inovācijas", "Sporta infrastruktūra un aprīkojums" un "Sporta dati".

Hakatonu organizēja biedrība "WindHackers" sadarbībā ar RTU Dizaina fabrika, Rīgas Tehniskā Universitāte (RTU) un "Kurzemes inovāciju granti studentiem" (KInGS) partneriem - Ventspils Augstskola (VeA), Liepājas Universitāte (LiepU), "Kurzemes biznesa inkubators" (KBI) un nodibinājumu 'Ventspils augsto tehnoloģiju parks" (VATP). Uzvarētājiem bija iespēja kandidēt uz ERAF grantu programmām un finansiālām balvām 7000 eiro vērtībā.

Par balvām varēja cīnīties divās kategorijās - "Jauna ideja" un "Projekts attīstībā', kā arī tika noteikts vispārējais hakatona uzvarētājs. Pirmās līdz trešās vietas ieguvēji abās kategorijās ieguva naudas balvas. Kopumā hakatonam pieteicās 35 komandas.

Uzvarētāji

Par vispārējo "SportHack 2020 Latvija" hakatona uzvarētāju tika atzīta "Riga Kayaking" komanda, kas izstrādāja platformu, kas apvieno laivu īpašniekus un rāda maršrutus pa kuriem bez fiziska gida rīdzinieki un tūristi var iepazīt Rīgu, izmantojot kajakus. Komandas pārstāvis Matijs Babris saka: "paši laivojam jau 4 gadus, un nolēmām izveidot "Riga Kayaking", kas ir kā "Uber", tikai kajaku īpašniekiem un aktīvā dzīvesveida piekritējiem, kuri vēlas iepazīt pilsētu no jauna skatu punkta. Papildus laivu nomas paltformai, "Riga Kayaking" ir izstrādājuši dažāda garuma un sarežģītības maršrutus, kas pielāgoti iesācējiem un pieredzējušiem laivot gribētājiem."

"Riga Kayaking" komanda ieguva "Google Cloud Services" pakalpojumus 3000 eiro vērtībā.

"Hakatons sportā ir iespēja pārvarēt gan šobrīdējos šķēršļus sporta pieejamībai, gan rast iespējas gudrāk un daudzpusīgāk izmantot sporta datus, infrastruktūru un ekipējumu. Projekta "Kurzemes inovāciju granti studentiem" (KInGS) mērķis ir veicināt jaunu ideju rašanos un jauniešu iesaisti uzņēmējdarbībā. "SportHack 2020 Latvija" ir lielisks veids, kā jaunieši īsā laika posmā spēja izveidot komandas un notestēt savas idejas. Savukārt KInGS projekta ietvaros ir iespēja saņemt finansiālu atbalstu un pieredzējušu ekspertu padomus, kas palīdzēs komandām virzīties uz priekšu ātrāk un gudrāk," atzīst "KInGS" projekta īstenotāju - VeA, LiepU, VATP un KBI - pārstāvis un VeA projektu vadītājs Vitālijs Petkevičs.

Kategorijā "Projekts attīstībā" pirmo vietu un 1000 eiro naudas balvu ieguva komanda "FitShark", kas izstrādā inovatīvu sporta apģērbu ar iebūvētiem sensoriem, lai samazinātu traumu gūšanas risku sportojot.

Kategorijā "Jauna ideja" pirmo vietu un 1000 eiro naudas balvu ieguva komanda "Vindere", kas izstrādāja risinājumu sporta treneriem treniņu procesa plānošanai un uzskatei, ņemot vērā katra sportista individuālās vajadzības.

Otrās vietas ieguvēji katrā kategorijā ieguva 600 eiro naudas balvu. Savukārt trešās vietas ieguvēji saņēma 400 eiro. Finālā iekļuva arī trīs daudzsološi projekti. Projekts "Windere" palīdz veicināt Liepājas sporta tūrismu. Aplikācija "Nable solutions" palīdz atrast, apmācīt un komunicēt ar brīvprātīgajiem. Aplikācija "Join me" motivē un palīdz senioriem atrast vingrinājumus un pievērst aktīvākam dzīvesveidam.

Einars Fogelis, Latvijas Sporta federāciju padomes (LSFP) prezidents: "paldies visām komandām par neatlaidību un ievērojamo darbu, ko tās ieguldīja šo trīs dienu laikā! LSFP ir patiesi pateicīga par šo hakatonu, jo visas piedāvātās idejas veicina sportošanas popularitāti. Vēlam visām komandām - arī tām, kas šoreiz nevarēja izbaudīt uzvaras garšu - turpināt attīstīt idejas: Latvijas sporta nozarei ir milzīgs potenciāls un tajā ir vieta daudziem jauninājumiem. Mēs esam pārliecināti, ka, inovējot pašmāju sporta nozarē, pēc tam daudzas no šīm idejām var pārnest arī tālāk uz Eiropu. Latvijas sports šobrīd atrodas sarežģītā situācijā, taču ar kopīgu darbu un jauniem risinājumiem mēs varam izkļūt no krīzes".

Studentiem no RTU, kā arī no Ventspils Augstkolas un Liepājas Universitātes ir iespēja pieteikties Inovāciju grantu programmām un saņemt gan finansiālu atbalstu, gan ikmēneša stipendijas sākot no 200 eiro. Savukārt "BuildIT" akcelerācijas programmas "Hardware & IoT" ietvaros, visām komandām būs iespēja pretendēt uz četru mēnešu garu, intensīvu mentoringa programmu un iespēju saņemt investīcijas idejas tālākai attīstībai.

"Sports ir miljardiem eiro vērta industrija, kas vienlaikus pārstāv vairākus biznesa sektorus - izklaide, veselība, dzīves stils, tūrisms, ražošana u.c. Lepojamies gan ar uzvarētājiem, gan saredzam biznesa potenciālu idejām, kas netika pie balvām. Ar komandām, kuras pierādīja savu motivāciju un labus rezultātus, sazināsimies, lai pārrunātu iespēju pievienoties BuildIT Latvia akseleratora programmai. Arī citām komandu idejām, ir potenciāls, taču tās ir jāattīsta vairāk. Ja komandas to spēs, gaidīsim viņus nākamajā akcelerācijas raundā šā gada rudenī," saka "Buildit Latvia" akceleratora vadītājs Matīss Neimanis.

"Koronavīrusa pandēmija turpina ietekmēt sporta nozari visā pasaulē. Tiek ietekmēti visi sporta aspekti, sākot no pašiem sportistiem un beidzot ar sporta līdzjutējiem! Mēs aicinājām dalībniekus no visas pasaules piedalīties sporta inovāciju hakatonā "SportHack 2020 Latvija" palīdzēt sportistiem, treneriem un sporta faniem pārvarēt šos sarežģītos laikus, kā arī piedāvāt jaunus risinājumus. Tagad ir īstais laiks, lai mainītos un uzlabotu sporta pieredzi ikvienam! Vēlos pateikt paldies gan dalībniekiem, gan partneriem, bet īpašs paldies mentoriem, kas palīdzēja komandām sasniegt labākus rezultātus. Aicinu komandas turpināt darbu pie iesāktā un izmantot partneru piedāvātās atbalsta programmas. Ceru, ka pēc kāda laika dzirdēsim par jūsu panākumiem gan Latvijā, gan starptautiski," saka "SportHack 2020 Latvija" hakatona organizators un biedrības "WindHackers" vadītājs Kārlis Skuja.

Organizatoru, biedrības "WindHackers", mērķis ir veicināt inovatīvu un tehnoloģijās balstītu ideju veidošanos jauniešu vidē, kā arī apvienot cilvēkus no dažādām nozarēm un sfērām, veicinot starpdisciplināro sadarbību un jaunu uzņēmumu izveidi.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu