Ziemeļeiropas drifta čempionātā Biķerniekos triumfē 15 gadus vecais Bertāns

TVNET Auto
CopyDraugiem X Whatsapp
Drifta sacensības Raganas katlā
Drifta sacensības Raganas katlā Foto: Publicitātes foto

Pagājušajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē norisinājās Ziemeļeiropas (NEZ) drifta čempionāta pirmais posms. Slapjos un slidenos laika apstākļos fenomenālu uzvaru izcīnīja 15 gadus vecais Nikolass Bertāns, kurš ceļā uz pirmo vietu pārspēja daudz titulētākus un pieredzes bagātākus pilotus.

Lai arī pēdējos gados Ziemeļeiropas drifta čempionāts Biķernieku trases aizraujošajā Raganas katla konfigurācijā pulcēja sportistus no visas Skandināvijas, pasaulē valdošās situācijas dēļ uz šā gada sacensībām varēja ierasties vien piloti no Baltijas un Somijas. Neraugoties uz to, sastāvs bija spēcīgs un cīņas karstas, jo uz spēles bija ne vien Ziemeļeiropas ieskaite, bet arī Baltijas, Livonijas, Latvijas, Lietuvas un Igaunijas PRO čempionātu kopvērtējuma punkti.

Uz starta Pro klasē izgāja 26 braucēji, kuru starpā bija arī tādi līdzjutēju favorīti kā bijušais Austrumeiropas čempions Ivo Cīrulis, Ingemārs Jēkabsons ar savu iespaidīgo 6. sērijas BMW un bijušais Latvijas un Baltijas čempions Ēriks Ulass. Pirmajiem diviem šīs jau bija vismaz otrās sacīkstes šajā sezonā, bet Ulass šogad trasē bija redzams pirmo reizi.

Foto: Publicitātes foto

Kvalifikācijā labāko rezultātu uzrādīja igaunis Oliver Randalū, aiz sevis atstājot Ivo Cīruli un somu Lauri Heinonenu. Jāatzīmē, ka soms var lepoties ar spēcīgu sacensību CV – viņš ir gan 2018. gada Somijas čempions, gan pagājušā gada Ziemeļeiropas vicečempions. Finālbraucieniem kvalificējās labākie 24, tomēr viņiem priekšā bija sarežģīts uzdevums – pēc sausos laika apstākļos aizvadītiem treniņiem un kvalifikācijas sekoja lietus, trases segumam kļūstot slapjam un slidenam. Ņemot vērā šauro Raganas katla konfigurāciju, bija skaidrs, ka finālbraucieni būs aizraujoši un dramatiski.

Finālbraucieni nelika vilties, dāvājot skatītājiem gan skaistas cīņas, gan neskaitāmas avārijas. Par laimi, nevienā no avārijām sportisti necieta, tāpat arī vairumā gadījumu automašīnas piedzīvoja vien kosmētiskus bojājumus. Tandēmu egles labajā pusē vislabāk veicās lietuviešu sportistiem, jo pusfinālā satikās divi pēdējo gadu spilgtākie dienvidu kaimiņu pārstāvji – pēdējo divu gadu Lietuvas čempions Benedikts Čirba un trīskārtējais Lietuvas čempions un Eiropas sacensību medaļnieks Andrjus Vasiļausks.

Foto: Publicitātes foto

Vasiļausks pilotēja sev ierasto E92 paaudzes 3. sērijas BMW, bet Čirba bija spiests startēt ar aizlienētu BMW, jo viņa spēkrats treniņos guva tehnisku defektu. Neraugoties uz to, Čirba demonstrēja labāku sniegumu un spēja iekļūt finālā, kamēr Vasiļauskam atlika cīņa par trešo vietu. Otrajā pusfinālā tikās uzlecošā Latvijas drifta zvaigzne Nikolass Bertāns un spēcīgais soms Lauri Heinonens. Šajā cīņā Bertāns izcēlās ar ļoti precīzu, tuvu un skaistu braukšanu, kas viņam ļāva pārspēt titulēto pretinieku.

Foto: Publicitātes foto

Finālā Bertāns turpināja rādīt tikpat pārliecinošu sniegumu un attiecīgi arī pelnīti triumfēja pār pagājušā gada Baltijas vicečempionu Čirbu. Jāatzīmē, ka ar šo uzvaru Bertāns šīs sezonas Baltijas čempionāta kopvērtējumā apsteidzis Čirbu un šobrīd ierindojas pirmajā pozīcijā. Cīņa par trešo vietu gan diemžēl nenotika - Heinonena automašīnu piemeklēja tehnisks defekts, līdz ar to uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Vasiļausks.

Foto: Publicitātes foto

Paralēli PRO klases čempionātiem sacensības aizvadīja arī Latvijas un Igaunijas drifta kausu Semi Pro klase. Tajā uz starta stājās 27 piloti, no kuriem labākais kvalifikācijā bija Roberts Bāriņš. Arī tālākās sacensības Bāriņam izvērtās veiksmīgas, jo viņš spēja aizcīnīties līdz pat finālam. Tajā viņam pretī stājās Edvards Žodziņš, kurš šoreiz parādīja labāku sniegumu un attiecīgi svinēja savu pirmo uzvaru driftā. Cīņā par trešo vietu igaunis Jako Pino pārspēja Edgaru Jenču. 

Foto: Publicitātes foto

Raganas katla sacensības tiek brauktas vienu reizi sezonā, un  šī Biķernieku trases konfigurācija tiek uzskatītā par vienu no bīstamākajām drifta trašu konfigurācijām Eiropā.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu