No atmiņas varbūt ir pagaisis, tādēļ vērts atgādināt faktu, ka Andris Dambis un Māris Saukāns 2012.gadā kļuva par pirmajiem autosportistiem, kuri Dakaras rallijreidā piedalījušies un veiksmīgi aizbraukuši līdz finišam ar elektroauto - tepat Ogrē konstruēto OSCar eO.
Audi izstājas no Formula E, lai elektriski brauktu Dakarā
Tīri tehniski gan tas nebija elektroauto, bet hibrīds, kurā Nissan sešu cilindru benzīna dzinējs pildīja ģeneratora funkciju. Un arī 8400 kilometrus garo distanci cauri Argentīnai, Peru un Čīlei Dambis/Saukāns veica daudz lēnāk nekā vadošās ekipāžas.
Taču lietas būtību tas nemaina, jo līdz tam nevienam nebija izdevies līdz finišam aizbraukt ar elektropiedziņu visiem riteņiem.
Daudzus gadus vēlāk latviešu ekipāžas pēdās sākuši iet arī citi Dakaras rallijreida dalībnieki. Tā, piemēram, 2020.gada sākumā uz noslēdzošajiem posmiem Saūda Arābijā bija ieradies Kens Bloks, lai kaujas apstākļos izmēģinātu elektrisko Odyssey 21 Extreme E, savukārt Audi tagad ir nolēmuši pamest elektrisko formulu čempionātu Formula E un pievērsties apvidus sacensībām ar elektrisku bezceļu prototipu. Ne jau tāpēc, ka formulās nesanāca, tāpēc jāpamēģina jaunas sfēras. Gluži pretēji - Audi pilots Lukass di Grasi 2017.gadā kļuva par Formula E čempionu, savukārt 2018.gadā Ingolštates kompānija ieguva Konstruktoru kausu.
Audi paliks Formula E tikai kā spēka agregātu piegādātājs privātajām komandām. Kā ražotājs tas no 2022.gada piebiedrosies Toyota un MINI, kas patlaban ir vienīgās divas ražotāju vienības Dakaras rallijreidā, kamēr
lielo vairumu dalībnieku veido privātie braucēji ar dažādu zīmolu spēkratiem, kā arī mazāki autoražotāji, piemēram, ķīniešiem piederošais Borgward.
Par elektriskā bezceļu auto specifikāciju runāt vēl ir pāragri. No vienīgā tīzera var nojaust vienīgi mašīnas aptuveno apveidu. Arī potenciālo braucēju saraksts nav zināms.