UFC jaunā ērā kopā ar "Venom"

FOTO: Reuters/ScanPix

Sākot ar 2021. gada aprīli, "Ultimate Fightning Championship" (UFC) organizācijas cīkstoņu šortus vairs nerotās "Reebook" logo, bet atgriezīsies kompānijas iepriekšējais apģērbu sponsors – "Venom". Kas mainīsies? Piedāvājam ieskatīties prestižā sporta medija "The Athletic" apskatnieka Bena Folkolsa redzējumā.

Var teikt, izmaiņas būs nelielas. Iespējams, lielākā daļa jauktās cīņas mākslas (MMA) līdzjutēji tās pat nepiefiksēs.

Pirmkārt, pati galvenā izmaiņa būs cīkstoņu atalgojumā. Iepriekš cīkstonis, kurš aizvadīja savas pirmās trīs cīņas, saņēma 3500 ASV dolāru honorāru, bet tagad saņems 4000 dolāru. Savukārt titulcīņām apģērbu kompānija piešķirs par 2000 ASV dolāru vairāk – 42 000.

FOTO: ekrānšāviņš no MMAfighting.com

Vairāki sporta eksperti atzinuši, ka ekipējums solās būt labāks nekā "Reebok" piedāvātais, jo "Venum" ir tieši pazīstams kā cīņu sporta apģērba un atribūtikas ražotājs, ko iepriekš nevarēja teikt par "Reebok", kas šajā sporta lauciņā bija jauns vārds.

Šim līgumam velkas līdzi arī pagātnes negatīvā ēna puse, jo UFC izcēlusi, ka galvenie ieguvēji no šī darījuma ir cīkstoņi, kas saņems visus ienākumus un pati cīņu sporta organizācija nesaņems neko. Līdzīgs stāsts bija, kad tika noslēgts līgums ar "Reebok". Kopējā summa bija 70 miljoni ASV dolāru, bet vīri, kas devās astoņstūrī saņēma 40 miljonus ASV dolāru. Cerams, ka šoreiz "mistiski" nepazudīs 30 miljoni. ESPN vēsta, ka "Venom" darījums ir mazliet mazāks naudas izteiksmē, nekā iepriekšējais līgums ar "Reebok".

Liela daļa fanu pat neapzinās, bet cīnītāji mēdza vairāk nopelnīt no "Reebok" atribūtikas pārdošanas nekā no noslēgtā cīņas līguma ar UFC. Tā bija ierasta prakse, ka cīnītāji nopelnīja sešu ciparu skaitļus no sponsoriem. Daudziem sportistiem bija pat divi aģenti – viens, kas kārtoja līgumsaistības ar UFC un otrs, kas kārtoja sportista nākotni ar potenciāliem sponsoriem. Kopš 2014. gada visi vīri, kas spēra kāju oktagonā saņēma garantētus ienākumus no "Reebok".

Iepriekš sponsora logo bija redzami tikai uz cīkstoņu šortiem, bet, lai organizācija pati sāktu vairāk nopelnīt, tā sponsorus izvietoja pa visu astoņstūri un arēnu.

"Venom" ar savu ienākšanu UFC sola, ka pašiem sportistiem būs lielāka teikšana. Piemēram, kādas krāsas šortus vilkt utt. Iepriekš "Reebok" darījumā šādas nianses bija ierobežotas. Jau šo svētdien, kad norisināsies UFC "Fight Night", skatītāji varēs redzēt pirmās vizuālās atšķirības starp iepriekšējos gadus valdošo "Reebok" logo cīņu sportā un tagadējo sadarbības partneri "Venom".

Uz augšu
Back