Vienlaikus VK atzinīgi vērtē LOK jau revīzijas laikā veiktos pasākumus iekšējo procesu uzlabošanai un resursu optimizācijai, kur praktiskam ieguvumam - pārskatāmai finanšu plūsmai un LOK administratīvo izdevumu samazinājumam - būtu jābūt jau tuvākajā laikā, atzīmēts VK izplatītajā paziņojumā.
LOK katru gadu saņem valsts budžeta līdzekļus, par kuriem tai jānodrošina arī valsts sporta politikas uzdevumu īstenošana. LOK plānotās aktivitātes sasaucas ar valsts sporta politikas uzdevumiem, un 2019.gadā tās ir izpildītas plānotajā apjomā, savukārt 2020.gadā - apjomā, ko pieļāvusi epidemioloģiskā situācija, atzīmē VK. Tomēr novērtēt to, vai piešķirtie valsts budžeta līdzekļi izlietoti efektīvi, nav iespējams, jo IZM nav noteikusi LOK konkrētus sasniedzamos rezultātus un LOK secīgi tos nav definējusi sporta federācijām.
Revīzijā vērtējot valsts budžeta līdzekļu izmantošanas tiesiskumu, būtiskākie VK iebildumi bijuši saistīti ar LOK īstenoto sporta federācijām piešķirtā finansējuma izlietojuma uzraudzību, kas esot nepietiekama. 2019.gadā sporta federācijām, organizācijām un olimpiskajiem centriem no LOK tika novirzīts 2,1 miljons eiro, bet 2020.gadā - 3,7 miljoni eiro.
"Valsts kontrolei nav šaubu par sporta federāciju izdevumu nepieciešamību, piemēram, iegādājoties sportistiem ekipējumu un inventāru, nodrošinot sportistu treniņu un sacensību darbu vai organizējot sacensības. Tomēr uzraudzības trūkums ir licis atklāt dažādas neatbilstības un problēmjautājumus. Piemēram, konstatēti gadījumi, kad sporta federācijas pārskaita finanšu līdzekļus privātiem subjektiem, kuru dibinātājs vai valdes loceklis vienlaicīgi ir arī sporta federācijas valdes loceklis. Šādas situācijas liecina par iespējamu interešu konfliktu, un, revidentu ieskatā, tai nevajadzētu kļūt par ierastu praksi, tādēļ būtu atsevišķi izvērtējams, vai un kādos konkrēti gadījumos tas ir pieļaujams," atzīmē VK.