Peugeot ir atklājis Hypercar klases sacīkšu auto 9X8, kas debitēs FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā (FIA WEC) jau 2022. gadā. Apgādāts ar hibrīda spēka agregātu un visu riteņu piedziņas transmisiju, šis hiperefektīvais prototips perfekti iekļaujas Peugeot Neo-Performance stratēģijā, kas gan ielas, gan sacīkšu automobiļiem nodrošinās atbildīgu veiktspēju.
Peugeot prezentē jauno Lemānas Hypercar klases sacīkšu auto 9X8
Peugeot 9X8 izturības sacīkšu automobilis ir tiešs pēctecis tādiem prototipiem kā Peugeot 905, kurš Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs uzvarēja 1992. un 1993. gadā, un Peugeot 905, kurš klasiskajās sacensībās Francijā triumfēja 2009. gadā.
Nosaukums, kurā apvienots vēsturiskais mantojums un skats nākotnē
Peugeot jaunā Hypercar klases auto ir Peugeot 9X8. “9” ir atsauce uz modeļu sēriju, ko ražotājs izmantoja paša augstākā līmeņa sacīkšu automašīnām, proti, Peugeot 905 (sacensībās brauca no 1990. gada līdz 1993. gadam) un 908 (2007.-2011. gads), kuras abas kļuva par zīmola ikonām.
“X” apzīmē Peugeot hiperauto pilnpiedziņas tehnoloģiju un hibrīda piedziņu, kas iemieso zīmola elektrifikācijas stratēģiju autosporta pasaulē.
Savukārt ar “8” tiek indeksēti visi pašreizējie Peugeot modeļi, sākot no 208 un 2008, līdz 308, 3008, 5008 un, protams, 508, kurš pavisam nesen bija nonācis jaunā hiperauto inženieru un dizaineru rokās, tā kļūstot par pirmo sērijveida ielas automašīnu, ko rotā Peugeot Sport Engineered emblēma.
2022. gada FIA pasaules izturības čempionātā par uzvarām cīnīsies divi Peugeot 9X8.
Lemānas Hypercar klases tehnisko noteikumu potenciāla maksimāla izmantošana
Peugeot 9X8 aizmugures dizaina smalki noslīpētās detaļas ietver zīmolam raksturīgo lauvas nagu grafiku, savukārt paši lukturi no abām pusēm ieskauj platu difuzoru, virs kura rakstīts “We didn’t want a rear wing” (“Mēs nevēlējāmies aizmugurējo spārnu”).
Aizmugurējais spārns Lemānas 24 stundu izturības sacensībās pirmo reizi bija redzams uz sacīkšu auto Chaparral 2F 1967. gadā.
Ar Peugeot 9X8 tā nepieciešamība pirmo reizi vairāk nekā pusgadsimta laikā ir apšaubīta. 9X8 inovatīvā aizmugure, kurai nav tā dēvētā antispārna, ir Peugeot Sport inženieru komandas apjomīgas izpētes rezultāts.
“Lemānas Hypercar klases noteikumi tika izstrādāti, lai izlīdzinātu tradicionālo veiktspējas palielināšanas sistēmu nozīmi,” skaidro Olivjē Žansonī, Peugeot Sport WEC programmas tehniskais direktors. “9X8 projektēšana bija aizraujoša pieredze, jo mums bija rīcības brīvība izgudrot, ieviest jauninājumus un izpētīt iespējamos veidus, kā optimizēt automašīnas sniegumu un jo īpaši tās aerodinamiku. Noteikumi nosaka, ka ir atļauta tikai viena regulējama aerodinamiskā iekārta, taču netiek minēts, ka tam jābūt aizmugurējam spārnam. Mūsu aprēķini un simulācijas atklāja, ka augsta veiktspēja ir iespējama arī bez tā.”
Hiperefektīva hibrīdā piedziņas sistēma
Rūpnīcā Versaļā, netālu no Parīzes, intensīva 9X8 izstrāde rit kopš 2020. gada septembra, kad Peugeot paziņoja par iesaistīšanos izturības sacensībās Lemānas Hypercar klasē.
Kā plānots, automašīnai aizmugurē uzstādīts Peugeot Hybrid4 spēka agregāts, kas ietver 2,6 litru 90 grādu V6 biturbo dzinēju, kura stenda testi notiek jau kopš aprīļa.
Tikmēr priekšā paredzēts uzstādīt 200 kW elektromotora-ģeneratora, septiņu pakāpju sekvenciālās pārnesumkārbas un akumulatoru kopni, kas ir komplektēšanas procesā un iekļaujas stenda testu grafikā. Atbilstoši Hypercar klases noteikumiem, sistēmas kopējā jauda ir 500 kW (680 ZS).
Tehnoloģiski modernais augstsprieguma (900 voltu) akumulators ar augstu enerģijas blīvumu ir izstrādāts, sadarbojoties Peugeot Sport un TotalEnergies meitasuzņēmumam Saft.
Lemāna – inovāciju laboratorija
Papildus aerodinamiskajai, mehāniskajai un elektroniskajai efektivitātei jaunais auto kalpos konstruktoru inženierzinātņu demonstrēšanai bezkompromisa izturības sacīkšu pasaulē. Lemānas 24 stundu sacīkstes ir ļoti sarežģīts pasākums, un 5400 kilometri, kurus automašīnas veic sacīkšu gaitā, ir ļoti tuvu Formula 1 sezonā nobrauktajai distancei. Tāpēc vitāli svarīga ir gan efektivitāte, gan uzticamība.
“Peugeot iesaistīšanās izturības sacīkstēs ir saistīta ne tikai ar sportisko aspektu,” uzsver Linda Džeksone, Peugeot zīmola izpilddirektore. “Izturības sacīkstes ir autosporta veids, kas funkcionē kā ekstrēma laboratorija. Tas izskaidro, kāpēc mūsu saikne ar Lemānu ir tik spēcīga. Iespējams, daudz nozīmīgāka par rezultātiem, ko iegūstam sacīkšu trasē, ir iespēja pierādīt mūsu tehnoloģiju un mūsu pētnieciskā darba augļus sacīkstēs, kas ārkārtas apstākļus nodrošina 24 stundu garumā. Lemāna ir konkurences pilna vide, kurā varam gūt apliecinājumu hibrīdsistēmām un tehnoloģijām, ko šobrīd izstrādājam, lai samazinātu mūsu ielas automobiļu degvielas patēriņu un līdz to arī CO2 izmešu apjomu.”