Toyota Gazoo Racing (TGR) komanda 17. janvārī prezentēja GR Yaris Rally1 automašīnu pasaules rallija čempionātam. Jaunā auto debija notiks Montekarlo rallijā 20. janvārī.
WRC sākas hibrīdautomobiļu ēra; Toyota prezentē Yaris ar vairāk nekā 500 ZS (1)
Maskētais prototips GR Yaris Rally1 pirmo reizi publikas priekšā parādījās 2021. gada decembrī, kad Toyota Motor korporācijas vadītājs Akio Tojoda sarīkoja drifta demonstrācijas sacensības. Tad ražotājs neatklāja ne izskatu, ne īpašības.
GR Yaris Rally1 sacentīsies WRC (Rally1) augstākajā klasē, kas paredz, ka visām automašīnām jāizmanto hibrīda spēka agregāti. Tos veido 1,6 litru 4 cilindru tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs, kam atbalstu sniedz 134 ZS elektromotors. Tam enerģiju savukārt dod neliels 3,9 kWh akumulators. Spēka agregātu tandēma kopējā jauda pārsniedz 500 ZS, tiesa gan, Toyota precīzi neatklāj, kāda ir viņu mašīnas jauda.
Vēl viens aspekts, kam jāveicina WRC kļūšana par videi draudzīgāku motoru sporta veidu, ir 100% videi draudzīgas degvielas izmantošana. Tā ir degviela, kas izgatavota no biodegvielas un sintētisko komponenšu maisījuma. Nevienā FIA pasaules čempionātā šāda degviela vēl nav izmantota.
Dizaina ziņā redzams, ka WRC auto ir līdzīgs sērijveida GR Yaris hečbekam, taču tas papildināts ar aerodinamisku virsbūves komplektu, kas virsbūvi padara platāku un garāku.
Toyota GR Yaris Rally1 pasaules rallija trasēs šajā sezonā sacentīsies ar tikpat jauniem M-Sport Ford Puma Rally1 un Hyundai i20 Rally1.
Fotogalerija: M-Sport Ford Puma Rally1