Xsara WRC kopumā ir uzvarēja 32 no 58 pasaules rallija čempionāta posmiem, kuros tas startēja.
Vispirms izmēģināts trasē, vēlāk nonāk uz ielas
“Motoru sports palīdz ražotājiem identificēt tos risinājumus, kas ir veiksmīgi pārbaudīti sacīkšu trasēs, un tad ir tikai laika jautājums, kad tehnoloģijas nonāk ikdienas transportlīdzekļos. Piemēram, oglekļa šķiedru mūsdienās arvien vairāk izmanto atsevišķu komponenšu izgatavošanai, bet alumīniju tagad plaši izmanto virsbūves detaļu ražošanā. Mazāks svars ne tikai uzlabo dinamiskās īpašības, bet arī samazina degvielas patēriņu, vides piesārņojumu un uzlabo uzticamību,” par ražotāju eksperimentiem autosportā stāsta M. Buzelis.
Turpinot stāstu par vēsturiski veiksmīgākajiem piemēriem, kad sacīkšu tehnoloģijas nonākušas ielas automašīnās, M. Buzelis atminas B grupu – sacīkšu auto klasi, kas nepastāvēja ilgi, taču atstāja dziļas pēdas rallija vēsturē.
“Pirmais piemērs, kas nāk prātā, ir pilnpiedziņas sistēma. B grupas laikos Audi ārkārtīgi veiksmīgi parādīja šīs tehnoloģijas priekšrocības. Līdz tam pilnpiedziņas sistēmas bija sastopamas tikai lauksaimniecības tehnikā. Līdzīgi ir arī ar citām tehnoloģijām. Piemēram, no sacīkšu automobiļiem uz sērijveida modeļiem ir pārceltas robotizētās ātrumkārbas ar pārslēgšanas lāpstiņām aiz stūres, kā arī eksotiskāki materiāli,” stāsta M. Buzelis.
Sacīkšu auto “viltības” ir sastopamas arī mūsdienu ielas automašīnās.
Piemēram, Citroën C4 un C5 modeļi ir aprīkoti ar amortizatoriem, kas papildināti ar progresīvajiem hidrauliskajiem spilveniem, un tie ļoti līdzinās rallija mašīnām. Šī tehnoloģija ļauj saglabāt kontroli pār rallija auto, kad tas piezemējas aiz tramplīna, savukārt ielas mašīnās šī sistēma dod iespēju lielākus ceļa nelīdzenumus pārvarēt ar daudz augstāku komfortu, jo tiek novērsts asais trieciens, kas jūtams, amortizatoram sasniedzot kompresijas robežu.