Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Jaunā Škoda Fabia kļuvusi par izskatīgu rallija bolīdu

Raksta foto
Foto: Škoda

Skoda Auto prezentējusi rallija automašīnu, kuras pamatā ir jaunā Fabia. Automašīnai ar nosaukumu Fabia RS Rally2 ir maz kopīga ar ceturtās paaudzes sērijveida hečbeku, jo tas tika izveidots saskaņā ar FIA tehniskajiem noteikumiem WRC2 klases automašīnām (mašīnas, kas radītas uz sērijveida automašīnu bāzes).

Fabia RS Rally2 izstrādāja Skoda Motorsports. Virsbūves rāmis ir saglabāts no oriģinālās automašīnas, bet gandrīz visi ārējie paneļi ir veidoti no kompozītmateriāliem. Papildus salonā uzstādīts no caurulēm metināts drošības karkass.

Raksta foto
Foto: Škoda

Zem Fabia RS Rally2 pārsega atrodas 1,6 litru turbo dzinējs ar 289 ZS jaudu un 430 Nm griezes momentu. Tas ir apvienots ar 5 pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. Dzinējs izgatavots, padziļināti apstrādājot sērijveida 2,0 litru Volkswagen EA888 dzinēju un darbojas ar sintētisko degvielu, jo kopš šīs sezonas WRC starptautiskais rallija čempionāts ir pārgājis uz to.

Ja sērijveida Fabia ir priekšpiedziņas auto, tad rallijā tiek izmantota pilnpiedziņas transmisija ar mehāniskiem diferenciāļiem priekšā un aizmugurē. Konstrukcijā izmantots arī elektrohidrauliskais mehānisms, kas pēc pieprasījuma var atslēgt priekšējo vai aizmugurējo asi, lai lielā ātrumā iebrauktu asos līkumos. 

Raksta foto
Foto: Škoda

Riteņi ir 15" grants vai 18" asfaltam. Pirmajā gadījumā bremžu disku diametrs ir 300 mm, otrajā - 355 mm priekšā un 300 mm aizmugurē. Fabia RS Rally2 maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Saskaņā ar FIA tehniskajiem noteikumiem automašīna ir aprīkota ar 82,5 litru degvielas tvertni, kas izgatavota no neilona un ar īpašu ugunsdrošu gumijas un putuplasta apvalku.

Raksta foto
Foto: Škoda

Tiek ziņots, ka iepriekšējās paaudzes Skoda Fabia Rally2 Evo automašīnas trīs lietošanas gados izcīnīja vairāk nekā 1500 uzvaras 65 pasaules valstīs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu