Japānas autobūves kompānija "Toyota" atteikusies no olimpisko spēļu sponsorēšanas, kā iemeslu minot to, ka spēles kļuvušas "arvien politiskākas" un sportisti tajās paliek otrajā plānā.
"Toyota" lauž līgumu ar SOK par olimpisko spēļu sponsorēšanu
2015. gadā "Toyota" ar Starptautisko olimpisko komiteju (SOK) noslēdza desmit gadu sponsorēšanas līgumu.
Taču tagad, kad beigušās vasaras olimpiskās spēles Parīzē, autobūves uzņēmums nolēmis līgumu lauzt, "Toyota" kanālā platformā "YouTube" publicētā raidierakstā paziņoja kompānijas padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda.
"Jau kādu laiku esmu domājis, vai šajā pasākumā sportisti patiešām ir pirmajā vietā," teica "Toyota" dibinātāja Kijičiro Tojodas mazdēls, piebilstot, ka olimpiskās spēles "kļūst arvien politiskākas".
Lēmums nozīmē, ka pakāpeniski vairs netiks izmantota olimpisko spēļu atribūtika ar "Toyota" logotipu, kā arī kompānijas automašīnas vairs neizmantos ar olimpiskajām spēlēm saistītos pasākumos, informēja Tojoda.
Japānas sabiedriskā raidorganizācija NHK vēstīja, ka "Toyota" izbeidz arī paralimpisko spēļu sponsorēšanu.
ASV autodīleriem Tojoda sacīja, ka, viņaprāt, olimpiskajām spēlēm vajadzētu būt pasākumam, kurā vērot visdažādākos sportistus, kas, pārvarot dažādus šķēršļus, sasniedz neiespējamo.
Šomēnes arī Japānas elektronikas kompānija "Panasonic" paziņoja, ka izbeidz sadarbību ar olimpiskajām spēlēm "pārvaldības apsvērumu" dēļ.
"Panasonic" informēja, ka sarunās ar SOK nolemts nepagarināt sponsorēšanas līgumu pēc tam, kad decembrī beigsies pašreizējā vienošanās.
Par "olimpisko spēļu oficiālo vispasaules partneri" "Panasonic" kļuva 1987. gadā. Kopš 2014. gada kompānija sponsorēja arī paralimpiskās spēles.
Kā paskaidroja "Panasonic", grupa "nepārtraukti pārskata, kā sponsorēšanai būtu jāattīstās, ņemot vērā plašākus pārvaldības apsvērumus".
"Pēc tādas pārskatīšanas un pēc plašām konsultācijām ar SOK puses vienojās neatjaunot olimpiskā un paralimpiskā partnera līgumu," paziņoja "Panasonic", nesniedzot detalizētāku informāciju.