Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Aparjode: Ar vācu treneri Eihornu mēs uzreiz nebrauksim kā vācieši

Kendija Aparjode
Kendija Aparjode Foto: Zane Bitere/LETA

​Latvijas izlases kamaniņu braucēji ar Vācijas trenera Jana Eihorna piesaisti ir ieguvuši, taču nebūs tā, ka latvieši uzreiz kļūs par sacensību galvenajiem favorītiem un brauks tik labi kā vācieši, teica Latvijas kamaniņu braucēja Kendija Aparjode.

Latvijas izlases treneru sastāvam šosezon uz nepilnu laiku ir pievienojas Vācijas speciālists Eihorns. Tā kā viņa pamatdarbs ir Vācijas bruņotajos spēkos, treneris Latvijas izlasei fiziskās sagatavotības, trases treniņu, kā arī tehnikas darbā pievienosies abos Pasaules kausa Vācijas trases Oberhofas posmos, Eiropas čempionātā, kas norisināsies Vācijas trasē Vinterbergā, kā arī pasaules čempionātā Kanādas trasē Vistlerā.

Oktobra izskaņā vācietis uz nedēļu pievienojās Latvijas izlasei Siguldā, kur piedalījās gan trases treniņos, gan kamanu tehnikas izstrādē, kā arī fiziskās sagatavotības darbā.

"Viņa piesaistīšana noteikti ir pluss, jo viņš ļoti labi pārzina Vācijas trases un varēs kādu knifiņu pateikt un dot kādu padomu, kā braukt, tai skaitā startā," saka Aparjode.

Viņa tomēr brīdina, ka vācu treneris nav garantija milzu lēcienam.

"Nevajag uzreiz iedomāties, ka atnāk cits treneris un mēs braucam kā vācieši," saka sportiste.

Treniņnometnē Siguldā Eihorna dotās slieces pamēģināja Elīna Ieva Bota, tāpēc vairāk komunicējot ar Vācijas speciālistu. Viņa uzsver Eihorna savādāko domāšanas stilu un skatu uz lietām.

"Viņam ir savādākas idejas. Varu pamēģināt, un tad redzēs, vai tas nāks par labu. Par sliktu viņa piesaiste noteikti nenāks," saka Bota.

Šobrīd sportistes gatavojas sezonai, kurā labākā forma ir jāsasniedz pēc jaunā gada.

"Šobrīd vēl neesmu labākajā fiziskajā formā, jo zinu, ka līdz pasaules čempionātam vēl ir diezgan ilgs laiks un tad ir jābūt vislabākajā formā. Par šo brīdi to nekādi nevaru teikt, taču tiecos uz to," saka Aparjode.

"Nekas nav beidzies ar sacensību sākumu. Turpinām treniņus gan trasē, gan fiziskajā sagatavotībā. Galvenās sacensības sāksies janvārī. Un uz to brīdi ceru būt simtprocentīgi gatava fiziski," skaidro Bota.

Abas kamaniņu braucējas ir pieredzējušas startus arī tālajās Āzijas trasēs.

"Visās trasēs vismaz pāris reizes esmu bijusi. No Dienvidkorejas trases, kur bijām 2018.gada olimpiskajās spēlēs, gan neatceros galīgi neko, atskaitot āķīgo devīto virāžu," saka Aparjode solot atgriezties pie gandrīz septiņus gadus vecajiem trases izbraukšanas pierakstiem.

Ķīnas trasi viņa vēl atceras diezgan labi, bet "Vistlera nav diez ko sarežģīta trase", un tajā ir braukts vairāk nekā Āzijas trasēs.

"Man Vistleras trase patīk, un es priecājos, ka tur būs pasaules čempionāts, kaut gan tur esmu bijusi vien divas reizes," par startu Kanādā saka Bota.

Viņa atzīst, ka Ķīnas trasi, kaut gan tur ir būts olimpiskajās spēlēs, atšifrēt nav izdevies, bet no Dienvidkorejas trases, kur viņa bija tikai reizi 17 gadu vecumā, viņa pilnīgi neko neatceras.

Par Eiropas čempionāta trasi Vācijas pilsētā Vinterbergā Aparjode saka, ka tā viņai ir parocīga, jo ir gara, taču tajā ir ļoti būtiski starta metri, jo starta kalns ir lēzens un vairāk nekā daudzās citās trasēs izpaužas labs starts.

Bota savukārt min, ka viņai Vinterbergā ir gājis visādi, taču katrā trasē svarīgi ir veikt pēc iespējas vairāk braucienu, kas uzlabo rezultātu.

"Vēlos, lai es sacensībās nobrauktu tikpat labi kā treniņos, un, ja treniņos braucieni ir sanākuši, lai es neizdomātu jaunu Ameriku un nemēģinātu kaut ko pilnīgi savādāku," saka Bota.

Šosezon pirmo reizi tiks rīkotas jauktās sacensības, kurā komandu pārstāvēs viens vīrietis un sieviete, bet divnieku sacensībās - pa vienam vīriešu un sieviešu divniekam.

Aparjode vērš uzmanību uz to, ka šosezon būs jauna sistēma arī komandu stafetē. Ja iepriekš pirmā posma veicējām sievietēm laiks tika ņemts no brīža, kad viņas devās trasē, tagad viņām došanās trasē būs pēc starta vārtiņu atvēršanās.

Pasaules kausa sezona sāksies ar posmu Norvēģijas trasē Lillehamerē, kas notiks no 30. novembra līdz 1. decembrim. Sezonā aizvadot deviņus posmus, Pasaules kausa sezonas noslēgsies 22. un 23. februārī Jaņcjinas trasē Ķīnā. 4. un 5. janvārī Siguldas trasē norisināsies ceturtais sacensību posms.

Eiropas čempionāts 18. un 19. janvārī notiks Pasaules kausa sestā posma laikā Vinterbergas trasē Vācijā, bet pasaules čempionātu no 6. līdz 8. februārim uzņems Vistleras trase Kanādā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu