:format(webp)/nginx/o/2025/02/16/16659723t1h5e8b.jpg)
Lai gan rallija "Sarma" kopvērtējuma uzvaru piecpadsmit gadus pēc kārtas bija izcīnījuši ārvalstu sportisti - šogad tajā beidzot triumfēja latvieši, portālu TVNET informēja rallija "Sarma" preses sekretārs Ģirts Avotiņš.
Lai gan rallija "Sarma" kopvērtējuma uzvaru piecpadsmit gadus pēc kārtas bija izcīnījuši ārvalstu sportisti - šogad tajā beidzot triumfēja latvieši, portālu TVNET informēja rallija "Sarma" preses sekretārs Ģirts Avotiņš.
Kā informēja Avotiņš, Gulbenes novada ceļos 2025. gada 15. februārī ar Emīla Blūma un Didža Eglīša uzvaru tika nosvinēta tradicionālā ziemas rallija "Sarma" piecdesmitā jubileja.
Rallijā netrūka spraigas cīņas un spilgtu notikumu, kurus klātienē vēroja kupls skatītāju pulks. Turklāt, kā atzīmēja rallija pārstāvis, šoreiz jau no paša sacīkšu sākuma latviešu ekipāžas diktēja tempu un radīja milzīgu intrigu, kas pārsteidza ne vienu vien rallija fanu.
Jau pirmais ātrumposms parādīja, ka uz uzvaru rallija kopvērtējumā pretendē vismaz piecas ekipāžas. Taču katrs nākamais kilometrs ieviesa savas korekcijas šajā aizraujošajā sacīkstē. Otrajā ātrumposmā Ralfa Sirmača automašīnai radās problēma ar pusasi, kas ievērojami samazināja viņa ātrumu un izslēdza no cīņas par uzvaru. Trešajā ātrumposmā smagu avāriju tehnisku problēmu dēļ piedzīvoja Miks Ķenavs.
Turpmākajos divos ātrumposmos Jānis Vorobjovs uzrādīja labākos rezultātus, strauji samazinot Emīla Blūma pārsvaru un radot milzīgu intrigu par sacensību iznākumu. Pēdējā ātrumposmā no cīņas izstājās šī rallija lielākais pārsteiguma autors Mārtiņš Ķikusts, kurš visu ralliju faktiski elpoja pakausī abiem rallija līderiem. Automašīnas kardāna defekts liedza iespēju turpināt sacīksti. Viņa izstāšanās ļāva uz trešo vietu pakāpties igaunim Kasparam Kasari.
Visi elpu aizturējuši gaidīja, vai Vorobjovs būs pietiekami ātrs, lai apsteigtu Blūmu, taču viņš finišēja ar salauztu riteņa disku un ieguva otro vietu kopvērtējumā. Pēc finiša Emīls Blūms atzina, ka arī viņa uzvara bija uz mata: "Mēs uz otro apli neuzlikām jaunas riepas, un sāka mirt starpasu diferenciālis, kas radīja problēmas ātrākajās trases vietās. Tad bija svarīgi saglabāt vēsu prātu un nobraukt līdz galam. Protams, vienmēr ir vieglāk ķert nekā nosargāt. Esmu priecīgs, ka izdevās sasniegt finišu un ka pēc ilgās pauzes tieši mūsu ekipāža ir tā, kas uzvarēja. Liels paldies organizatoru komandai par šiem tiešām lieliskajiem svētkiem un īpašas uzslavas Sniedzānu ģimenei."
Avotiņš atzīmēja, ka apbalvošanā, kas sākotnēji nebija plānots, uzvarētāju kausu Emīlam Blūmam un Didzim Eglītim pasniedza Ivars Vasaraudzis, kurš pats rallijā "Sarma" ir uzvarējis četras reizes un bija pēdējais latvietis, kurš triumfēja šajā rallijā pirms piecpadsmit gadiem.
Vienas ass piedziņas grupā pārliecinošu uzvaru izcīnīja igaunis Markuss Tammoja, kurš bija ātrākais visos ātrumposmos un absolūtajā vērtējumā finišēja sestajā vietā. Otro vietu šajā grupā, pēdējā ātrumposmā apdzenot Jāni Cielēnu, izcīnīja Dans Leščs, kurš pēc ilgāka pārtraukuma rallijā atgriezās ar iespaidīgu ātrumu.
Vēsturisko rallija automobiļu ieskaitē uzvaras laurus plūca Kristaps Dzīvītis, kurš ar savu vēsturisko "Audi" spēja demonstrēt apskaužamu ātrumu. Uz goda pjedestāla kāpa arī Māra Erta un Intara Rezakova ekipāžas.
Lielākais rallija "Sarma 2025" jaunums bija bagiju klase, kas pirmo reizi tika iekļauta lielajā rallijā. Tajā šoreiz startēja pa vienai ekipāžai no katras Baltijas valsts.
Diemžēl jau pirmajā ātrumposmā lietuviešu ekipāža izstājās, ietriecoties kokā. Pārējās divas ekipāžas visas sacensības laikā cīnījās sīvi, sadalot uzvaras atsevišķos ātrumposmos. Taču pirmajā ātrumposmā zaudētās 17 sekundes liedza latviešu ekipāžai ar Rolandu Puravu pie stūres panākt igauni Tomasu Veski, kurš triumfēja ar tikai 4,9 sekunžu pārsvaru.