Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Rožkalns aizvadījis Lemānas 24 stundu sacīkšu oficiālos testus

Latvijas ātrākais motošosejas braucējs Garijs Rožkalns
Latvijas ātrākais motošosejas braucējs Garijs Rožkalns Foto: Publicitātes foto

Latvijas ātrākais motošosejas braucējs, trīskārtējais Baltijas un Latvijas čempions Garijs Rožkalns veiksmīgi aizvadījis testus pirms 19.aprīlī gaidāmajām Lemānas 24 stundu sacīkstēm, informē motosportista pārstāvis Mārtiņš Jankovskis.

32 gadus vecais sportists nesen parakstīja līgumu ar franču "PMS99 Yam Service" komandu, lai šosezon piedalītos FIM pasaules izturības čempionātā motošosejā. Pavisam kopā šajā seriālā plānoti četri posmi, bet Rožkalns ar savu komandu startēs divos 24 stundu posmos. Bez Rožkalna komandā startēs divi franču braucēji - Hugo de Kancelis (bijušais pasaules SSP300 klases braucējs, kurš 2021.gadā izcīnīja 3.vietu) un Klīvs Rambure (astoņu gadu pieredze pasaules izturības sacensībās).

Marta vidū Rožkalns devās uz Spāniju, lai pirms oficiālajiem Lemānas 24 stundu sacensību testiem pats aizvadītu treniņus ar savu motociklu. Kopā Garijs aizvadīja treniņus trīs trasēs, tajā skaitā braucot arī Ricardo Tormo trasē Valensijā, kur notiek MotoGP posms.

Aprīļa sākumā (1. un 2. aprīlī) Francijā visām komandām notika oficiālie pirmssezonas testi, kuros piedalījās arī mūsu sportists, kurš arī pirmo reizi iepazinās ar savu "PMS99 Yam Service" komandu.

"Komanda ir ļoti laba, draudzīga, bet piloti - ļoti jaudīgi. Ja mūsu komandas rezerves pilota (Markusa Delestres) ātrums ir tāds pats, kā mums pārējiem, tas liecina par spēcīgu braucēju sastāvu. Šajos testos nepiedalījās viens no komandas braucējiem, kuram tobrīd Spānijā bija sacensības," stāsta Garijs Rožkalns.

"Testos piedalījāmies ar diviem motocikliem. Viens bija mūsu īstais sacīkšu motocikls, bet otrs – treniņa. Abi motocikli ir identiski, tikai sacīkšu motocikls bija aprīkots ar pilno telemetriju, lai varētu redzēt visus datus. Testu sākumā iebraucām mūsu sacīkšu motocikla dzinēju, ar kuru brauksim sacensībās. Pēc tam jau testi turpinājās ar treniņam paredzētu dzinēju, jo tobrīd mēs nestrādājām ar dzinēja regulēšanu, bet gan ar motocikla regulējumiem. Arī sacensību nedēļas sākumā treniņos vēl brauksim ar treniņa dzinēju, bet kaujas motoru izmantosim vienīgi pašās sacensībās."

Testu sākums komandai nebija tas labākais, jo vispirms tehniskas problēmas piemeklēja vienu motociklu, bet viens no braucējiem ar otru motociklu pamanījās piedzīvot kritienu, tāpēc komanda bija spiesta izlaist pirmās testu dienas rīta sesiju.

Rožkalns atklāja, ka viņam testos izdevās uzrādīt to rezultātu, kuru viņš bija plānojis. "Treniņos apli veicu laikā 1:42.0, bet mans mērķis sacīkstēs ir apli nobraukt 1:40.5." Sportists piebilda, ka pērn viņam pa šo trasi izdevās nobraukt tikai sešus apļus, kamēr viņa komandas biedrs, trīskārtējais Francijas vicečempions, kurš treniņos uzrādīja laiku 1:41.5, tikai pagājušajā gadā vien pa šo trasi veica ap 400 apļiem.

Testos Rožkalna "PMS99 Yam Service" komanda ierindojās 30.vietā, taču jāatzīmē to, ka otrās testus dienas izskaņā gandrīz visas komandas brauca ar jaunām riepām un strādāja pie viena ātra apļa laika, kamēr Rožkalna komandai testos bija cita stratēģija. "Mums nebija mērķis uzstādīt ātru apļa laiku. Mēs strādājām, lai kvalitatīvi saregulētu motociklu. Līdz ar to rezultāti objektīvi neattaisno patiesos spēka samērus. Vēl kas jāpiebilst, tad citās komandās ir viens ātrs braucējs, kurš uzstāda ļoti ātru apļa laiku, kamēr pārējie viņa komandas biedri varbūt nav tik ātri, kamēr mūsu komandā mēs visi trīs esam līdzvērtīgi un braucam vienā ātrumā," turpina sportists, kurš piebilda, ka komandas mērķis starp 50 – 60 komandām ir iebraukt Top 15 absolūtajā ieskaitē un Top 6 – Top 7 savā "Superbike" ieskaitē, kurā uz starta izies visas vadošās rūpnīcu komandas.

Pēc testiem Garijs komandai iedeva apjomīgu darba sarakstu ar deviņiem punktiem, kas līdz sacensībām būtu jāpilnveido, jāuzlabo, lai motocikls būtu vēl ātrāks. "Testos daudz strādāju ar motocikla regulējumiem un MotoGP Tech3 komandas inženieri, jo man tas interesē. Vēlos braukt uz rezultātu, tāpēc gribu sagatavot motociklu pēc iespējas labāk. Ja citiem braucējiem liekas, ka viss ir kārtībā, es jutu, kur vēl varam kļūt labāki, tāpēc arī strādāju ar inženieri un izteicu savas idejas."

Jāpiebilst, ka, ja treniņos Garija komanda sastāvēja vien no pāris cilvēkiem, tad uz sacensību nedēļas nogali kopā apkalpojošais personāls bez trim braucējiem sastāvēs no 33 cilvēkiem (mehāniķiem, inženieriem, pavāriem, ugunsdzēsējiem u.t.t.).

Šobrīd Garijs atrodas Latvijā, lai veiktu pēdējos sagatavošanos darbus un turpinātu strādāt pie savas fiziskās formas, bet jau 12.aprīlī viņš lidos uz Franciju.

Sportists atklāja, ka viņa aktivitātēm sacensību laikā tiešraides režīmā varēs sekot līdzi sociālajos tīklos, tai skaitā TikTok (@garix300). "Šobrīd plānojam, ka sacensības plaši atspoguļosim sociālajos tīklos (instagram @garix30), tajā skaitā arī plānojam TikTok tiešraidē ekskluzīvi pārraidīt visu to, kas sacensību laikā notiek trasē, mūsu boksos. Testu laikā interese bija ļoti liela, jo TikTok tiešraides laikā mūs brīžiem vēroja vairāk nekā 400 cilvēku, kā arī kopā tas tiešraides video saņēma vairāk nekā 2,1 miljonu "Patīk" atzīmes," nobeidz Rožkalns, kura mērķis ir pārrakstīt Latvijas vēsturi – kļūt par pirmo latvieti, kurš ir finišējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs.

Sacensības klātienē apmeklē ap 200 000 skatītāju, un tās tiešraidē (starts 19.aprīlī plkst. 16.00) translēs kanāls "Eurosport" (sacensības noskatās ap 10 miljoniem skatītāju).

Visiem interesentiem Gariju Rožkalnu 11.aprīlī no plkst. 16.00 līdz 18.00 varēs satikt izstādē "Motoru Sports 2025" Yamaha stendā.

Komentāri

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu