Aprīlis. Tas «Ar velo apkārt pasaulei» ceļotājiem Gatim Krecerim un Jānim Šipkovam nozīmē došanos ceļā ar divriteņiem ceturto gadu pēc kārtas un tieši gada ceturtajā mēnesī. Ir neliels patīkams satraukums, kas dažkārt mijas ar vieglu uztraukumu. Šoreiz tomēr pirmo reizi brauksim pa Rietumu puslodi, konkrēti Centrālameriku. Meksika, Beliza, Gvatemala, Hondurasa, Nikaragva un Kostarika. Tā sakot, cita pasaule. Trīs nedēļu laikā plānots nomīt ap 2300 kilometru.
«Ar velo apkārt pasaulei» sāk ceturto posmu. Centrālamerika
Mūsu pieredzes portfelī ir trīs ceļojumi. Pamati braucienam apkārt pasaulei (daudzgadu projekts) tika iesēti 2015. gada aprīlī, kad no Bauskas pils mūriem devāmies uz pasaules hokeja čempionātu Prāgā. Toreiz zināšanas par ceļošanu ar velosipēdiem visās jomās bija tuvu nullei. Gadu vēlāk turpinājām no Prāgas līdz Parīzei, bet pērn šajā pašā laika posmā mināmies no Parīzes uz Kasablanku Marokā. Kopā ceļojot, esam nobraukuši ap 5500 kilometru un uz divriteņa pavadījuši vairāk par 40 dienām. Daudz vai maz? Tiešas atbildes nebūs, jo katram ir sava mēraukla.
Vēsturē nekavēsimies. Ja kādam ir laiks, vēlme un pacietība, stāstu par līdzšinējo veikumu uz ceļa, nakšņošanu krūmos, tikšanos ar tautiešiem svešumā utt. var noklausīties zemāk esošajā atskaņotājā. Tas ir īss triju ceļojumu kopsavilkums «Latvijas Radio» raidījumā «Monopols».
Kāpēc Centrālamerika? Tas šķita visloģiskākais solis turpinājumam no Kasablankas. Okeānam otra puse. Tiesa, «apkārt pasaulei» nenozīmē, ka tiek braukts pa iedomātu līniju. Minamies gabaliņu pa gabaliņam, nevaram atļauties būt ilgāk prom no ģimenēm un darba vairāk par trim nedēļām gadā.
Meksikā, Belizā, Gvatemalā, Hondurasā, Nikaragvā un Kostarikā gaida vairāk nezināmā jeb lietas vai apstākļi, kurus grūti prognozēt. Šajās valstīs pieņemtā kārtība stipri atšķiras no Eiropā ierastās.
Un tā ir viena odziņa vai varbūt pipariņš... Taisnības labad jāsaka, ka interneta dzīlēs esam izpētījuši citu ceļotāju stāstus un kaut kāds priekšstats ir.
Braucam ar Beļģijas firmas «Ridley» velosipēdiem, kuri ir piemēroti visu veidu segumiem, arī bezceļiem. Tāpat uz šosejas ir pietiekami ātri. Katru gadu paliekam viedāki ceļotāji, kas nozīmē, ka līdzi netiek ņemtas liekas mantas.
Lieks svars nozīmē vairāk patērētas enerģijas, pūļu, un, tā kā neesam ne riteņbraucēji, ne īpaši aktīvi sportisti, tad katri 100 grami ir jūtami, īpaši braucot kalnos un ceļojuma finiša fāzē.
Mazliet uztrauc robežu šķērsošana. Tas var prasīt ilgu laiku. Uztrauc arī lielā svelme, jo dienas vidū šajās valstīs gaisa temperatūra var pakāpties pat līdz 38 grādiem pēc Celsija. Līdz ar to jānodrošinās ar pieklājīgu daudzumu ūdens.
Piedzīvojumam varēs sekot sociālā tīkla «Facebook» lapā @ArVeloApkartPasaulei. Ik pa laikam taps publikācijas portālā TVNET.
Starts 7. aprīlī Kankunā (Meksika) un finišs pēc aptuveni trim nedēļām Sanhosē (Kostarikā).
Turpinājums sekos...