Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Skujiņš izlaiž uzvaru Itālijā notikušā velobrauciena kopvērtējumā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Cannondale Drapac komandas arhīvs

Latvijas profesionālais riteņbraucējs Toms Skujiņš no «Cannondale - Drapac» komandas svētdien Itālijā pēdējos kilometros izlaida uzvaru daudzdienu velobrauciena «Settimana Internazionele di Coppi e Bartali» (UCI kat.2.1) kopvērtējumā.

Skujiņš pirms 160 kilometrus garā pēdējā, ceturtā, posma bija līderis par 16 sekundēm esot priekšā francūzim Liliānam Kalmežānam no «Direct Energie» komandas. Tomēr svētdienas etapā pamanījās uzvarēt tieši Kalmežāns, finišu sasniedzot desmit sportistu grupiņā. Tikmēr Skujiņš ierindojās 18.pozīcijā, finišējot grupā, kas atpalika par 22 sekundēm.

Distances beigu daļā Skujiņš stabili brauca līderu grupā, bet desmit kilometrus pirms finiša vadošo sportistu grupa kāpumā paātrinājās. Latvietis, kurš tobrīd bija palicis bez komandas biedru atbalsta, turējās labāko desmitniekā, tomēr tad viens no konkurentiem aizskāra Skujiņa velosipēdu un viņš ne tikai pazaudēja ritmu, bet arī nokrita carnikavieša velosipēda ķēde. Kamēr tehniskā liksta tika novērsta līderu grupa ar tuvāko sekotāju kopvērtējumā Kalmežānu jau bija atrāvusies, bet līdz finišam Skujiņam panākt konkurentus vairs neizdevās.

«Viens no konkurentiem pēdējā kāpumā pārāk strauji mainīja braukšanas trajektoriju un aizskāra manu priekšējo riteni. Lai nenoskristu, nācās atāķēt kājas no pedāļiem, bet tikmēr nobraucu no ceļa, kā arī nokrita velosipēda ķēde. Nācās to pašam uzlikt un pēc tam mēģināt atgūt ritmu,» Skujiņa teikto pēc sacensībām citēja viņa pārstāvētā komanda.

Izšķirošajos brīžos ar latvieti kopā bija komandas biedrs Toms Jelte Slagters, kurš veltījis visus spēkus, lai Skujiņš ķertu konkurentus. «Viņš man palīdzēja visu dienu un bija pēdējais no komandas biedriem, kurš palika ar mani. Taču jau pirms tam viņš bija palīdzējis tik daudz, ka beigās mums abiem vairs nebija izredžu panākt līderus,» dramatisko sacensību izšķirošos mirkļus atcerējās Skujiņš.

«Šodien biju viens no spēcīgākajiem braucējiem, jo par spīti gandrīz piedzīvotam kritienam daudz netrūka, lai noķertu vadošo grupu, kura kalnā brauca ar «pilnu gāzi«. Tieši tāpēc, tagad ir liels sarūgtinājums, jo man kājās bija spēks. Diemžēl, šoreiz kājas nebija tās, kas izšķīra sacensību likteni,» Skujiņš neslēpa sarūgtinājumu.

«Ja man kāds pirms sacensībām būtu teicis, ka tikšu uz goda pjedestāla, es būtu priecīgs, taču tagad, kad biju tik tuvu uzvarai, ir sarūgtinājums. Gribēju uzvarēt arī komandas biedru dēļ, jo viņi katrā posmā paveica lielisku darbu, atdodot visus spēkus. Mēs visi šobrīd esam noguruši, bet man vajadzēs pāris dienas, lai sagremotu to, kas notika,» bilda latvietis.

Līdz ar to noslēguma kopvērtējumā Skujiņš piekāpās Kalmežānam tieši par 16 sekundēm, paliekot otrajā vietā.

Skujiņš piektdien izcīnīja uzvaru otrajā posmā, kļūstot par kopvērtējuma līderi, vadību saglabājot arī pēc trešā posma, kurā viņš bija piektais.

Šajās sacensībās Skujiņš desmitniekā bija pirmajos trīs grupas braucienos. Latvietim pašlaik ir ļoti veiksmīgs periods, jo pagājušo sestdien viņš piedalījās dienas centrālajā atrāvienā leģendārajā Milānas - Sanremo velobraucienā.

Piektdien «Settimana Internazionele di Coppi e Bartali» velobrauciena otrajā etapā gūtā uzvara Skujiņam bija trešā karjerā, kas izcīnīta pirmās vai augstāku kategoriju velobraucienos. Pirmās divas reizes viņš triumfēja Kalifornijas daudzdienu velobrauciena posmos.

2015.gadā Skujiņš pirms pēdējās dienas bija līderis otrās kategorijas velobraucienā «Tour de Beauce», kas risinās Kanādā, tomēr arī toreiz nespēja to nosargāt, tiesa, gadu iepriekš viņš šajās sacensībās triumfēja.

1999.gadā par «Settimana Internazionele di Coppi e Bartali» velobrauciena uzvarētāju kļuva pašreizējais Latvijas šosejas riteņbraukšanas izlases galvenais treneris Romāns Vainšteins.

    Redaktors iesaka
    Nepalaid garām!
    Uz augšu