Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Auto Stils supersprintā Ropažos uzvar rīdzinieks Ints Jeršovs

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Fotoaģentūra 4rati

Auto Stils rallija supersprinta 2008. gada sezonas noslēguma sacensība norisinājās Rīgas pievārtē, sporta kompleksā „333”. Lietainais un vējainais laiks radīja papildu izaicinājumus gan sportistiem, gan organizatoriem, gan arī daudzajiem simtiem skatītāju. Neskatoties uz ļoti rudenīgajiem laika apstākļiem, 2008. gada piekto Auto Stils supersprintu apmeklēja rekordliels sportistu skaits – 190.

Svētdienas rīts Auto Stils supersprinta dalībniekiem atnāca ar stipru lietu un vēju, kas 2,3 km garo ātrumposmu padarīja slidenu un īpaši viltīgu. Mainīga seguma ātrumposms vietām bija pārvērties par dubļu vannu, kas no sportistiem prasīja atcerēties braukšanu pa ledu ar ielas riepām. Šādos apstākļos vislabāk ar trases viltībām prata tikt galā universālais autosportists, rīdzinieks Ints Jeršovs. Ints ir pazīstams ar savu nesavtīgo vēlmi piedalīties dažādās autosporta disciplīnās, kas nes ar vien labākus rezultātus. Iepriekšējā posmā, Bauskā, sporta kompleksā „Mūsa”, Ints izcīnīja uzvaru sporta automašīnu klasē 4WD Open. Tomēr šoreiz sportists ne tikai pārspēja iepriekšējā posma ātrāko braucēju, pieredzējušo rallistu, tukumnieku Aināru Eikertu, bet pārsteidza arī pilnīgi visus savus konkurentu, startējot četrās ieskaites grupās vienlaikus – standarta auto klasēs 1.6 ar Honda Civic, 4WD ar Audi Quattro un 4WD+ ar Subaru Impreza, kā arī sporta auto klasē 4WD Open arī ar Subaru Impreza automašīnu. Rezultātā Ints Jeršovs ar Subaru Impreza uzvarēja standarta auto klasē 4WD+ un uzrādīja visātrāko laiku no visiem 190 dalībniekiem divu braucienu summā. Daudziem par kārtējo pārsteigumu parūpējās jaunie kroskartu braucēji – 14 gadus vecais rīdzinieks Ralfs Sirmacis (IC Kart 125 cm³) un trīspadsmitgadīgais siguldietis Eliss Dukaļskis (TL Kart 125 cm³) uzrādīja attiecīgi 2. un 3. ātrāko laiku visu 190 dalībnieku konkurencē, pārspējot savus konkurentus kroskartu ieskaitē un visu automašīnu klašu dalībniekus, izņemot Intu Jeršovu. Trešais kroskartu ieskaitē finišēja pieredzējušais rallija braucējs, siguldietis Toms Tamovičs (TL Kart 650 cm³).

VAZ kausa jeb tā dēvētajā kluba klasē jau trešajā supersprintā uzvar smiltenietis Edgars Tralla (VAZ 2105), aiz sevis atstājot valmierieti Ronaldu Baldiņu (VAZ 2105) un pirmā supersprinta uzvarētāju Tālivaldi Brentu (VAZ 2106) no Staiceles. Jāatzīmē, ka šajā klasē startēja 22 dalībnieki.

Standarta auto klasē ar motora tilpumu līdz 1.6 l uz starta stājās 18 sportisti, no kuriem ātrākais izrādījās valmierietis Arnis Dīmanis (VAZ 2108), kurš tikai par nieka 0,86 sekundēm apsteidza citu valmierieti Gunti Lielkāji (VAZ 2108). Trešais finišēja Jelgavas supersprinta uzvarētājs, pieredzējušais autokrosists Atis Riekstiņš (VW Scirocco) no Ķekavas.

Standarta auto klasē ar viena tilta piedziņu un motora tilpumu virs 1,6 l tika sasniegts vēl viens šo sacensību un Latvijas autosporta rekords – 52 dalībnieki vienā ieskaites klasē. Šādu konkurenci vienas klases ietvaros var apskaust auto sporta dzīves organizatori jebkurā pasaules malā. Lielajā konkurencē uzvaru izcīnīja jau triju supersprintu uzvarētājs talsinieks Sandis Laukšteins (VW Golf III), tādējādi apliecinot, ka ir ļoti ātrs un meistarīgs braucējs pat tik sarežģītos apstākļos un milzīgā konkurencē. Otro vietu klasē un pirmo pjedestālu supersprintā izcīnīja kuldīdznieks Edgars Poriņš (VW Golf II). Edgaram ir liela pieredze standartauto sacensībās, tostarp rallijā, kas noteikti palīdzēja uzrādīt augstvērtīgu rezultātu grūtajā trasē. Trešo vietu lielajā konkurencē izcīnīja rīdzinieks Raimonds Lazdiņš (VW Golf III). Standarta auto klasē ar visu riteņu piedziņu bez turbo motoriem 4WD uzvarēja sportists, kura bagāžā jau bija trīs uzvaras Auto Stils supersprintos – kuldīdznieks Jānis Ivanovskis (BMW 325ix), tādējādi kļūstot par savas klases neapstrīdamu līderi ar 4 uzvarām no 5. Otro laiku šajā klasē uzrādīja rīdzinieks Mareks Matvejevs, bet 3. - vēl viens rīdzinieks Ali Jansons (abi Subaru Impreza).

Standarta auto klasē ar visu riteņu piedziņu un turbo motoriem 4WD+ uzvarēja ātrākais supersprinta pilots šajās sacensībās Ints Jeršovs (Subaru Impreza), aiz sevis atstājot iepriekšējā posma uzvarētāju tukumnieku Aināru Eikertu (Mitsubishi Lancer Evo VIII) un rīdzinieku Andreju Jakovļevu (Mitsubishi Lancer Evo ). Interesanti, ka šoreiz ārpus pjedestāla palika iepriekšējo triju supersprintu laureāts Andris Kulbergs (Mitsubishi Lancer Evo VI), kas norāda uz augsto konkurenci arī šajā skatītājiem ļoti atraktīvajā klasē.

Sporta automašīnu klasēs dominēja pieredzējuši rallija, krosa un rallijsprinta sportisti. Tā 2WD Open klasē nepārspēts palika pieredzējušais rallija pilots siguldietis Egils Īle (VW Polo), pārspējot 2008. gada autokrosa vicečempionu, brāļadēlu, arī siguldieti Kasparu Īli (VW Golf III). Trešais šajā klasē finišēja rallijsprinta braucējs, jelgavnieks Mareks Ščeglovs (Toyota Corolla). Savukārt 4WD Open klasē pazīstamie rallijsprinta un rallija braucēji brāļi Dūči no Rīgas paņēma „visu banku” – četrkārtējais rallijsprinta čempions Jānis Dūcis šoreiz finišēja 2., piekāpjoties savam brālim Raimondam. Abi sportisti startēja ar skatītājiem zināmo Mitsubishi Lancer Evo VIII. Tomēr interesanti, ka 3. vietas ieguvējs ropažnieks Almants Faušteins Jānim Dūcim piekāpās tikai par 0,17 sekundēm. Jāatzīmē savulaik populārā un ļoti ātrā krosa braucēja, Eiropas autokrosa medaļnieka Ivo Trauberga atgriešanās sacensību trasēs. Otrajā braucienā Ivo saņēma sodu par trases elementa nogāšanu, tādējādi no 3. vietas nokrītot uz 7. Ja Ivo turpinās startēt supersprintos, tā dalībniekiem noteikti būs jārēķinās ar vēl vienu ļoti spēcīgu konkurentu.

Dalībnieku ieskaitē, kuri dzimuši 1990. gadā un jaunāki, jau otro Auto Stils supersprintu pēc kārtas dominēja astoņpadsmitgadīgie jaunieši. Otro uzvaru pēc kārtas izcīnīja cēsnieks Kalvis Blūms (Subaru Impreza), aiz sevis atstājot rīdziniekus Valtu Zvaigzni (Subaru Impreza) un Sandri Feldmani (VW Golf III). Šajā ieskaitē startēja 19 dalībnieki, kas norāda uz jauniešu nopietno interesi par autosportu paralēli kartingam un kroskartiem.

Līdz ar „Rudens 333” sacensībām noslēdzās pirmā Auto Stils supersprinta sezona. Lielais dalībnieku skaits visos supersprintos norāda uz veiksmīgo formātu, kas saista gan standarta automašīnu braucējus, gan nopietnus un pieredzējušus sportistus. 2009. gadā supersprinta sacensībām būs Latvijas kausa statuss. Jāatgādina, ka supersprints tika izveidots 2008. gada pavasarī ar mērķi aizstāt savulaik pazīstamo standartauto ralliju. Sīkāka informācija par Auto Stils supersprintu www.autosport.lv .

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu