Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Auto Stils supersprinta sezona noslēgusies (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Rolands Bobulis, Go4speed.lv

Svētdien, 25. oktobrī, Ropažu novadā, sporta kompleksā "333" ar sacensību "Rudens 333" noslēdzās otrā Auto Stils rallija supersprinta sezona. Sacensībās startēja 127 sportisti no visas Latvijas. Kā informēja LAF Preses dienestā, ātrāko laiku trasē uzrādīja rīdzinieks Andris Kulbergs (Mitsubishi Lancer Evo VI), kurš uzvarēja arī 4WD + klasē.

Pirms sezonas izšķirīgā posma jau trijās no astoņām ieskaites klasēm standarta un sporta automašīnām bija noskaidroti 2009. gada Latvijas kausa ieguvēji. Edgars Tralla (VAZ 2105) no Smiltenes, Jānis Ivanovskis (BMW 325 ix) no Kuldīgas un Ralfs Sirmacis (Kroskarts IC125) no Rīgas attiecīgi VAZ Open, 4WD un Kroskartu klasē bija ieguvuši pietiekošu pārsvaru, lai kļūtu konkurentiem neaizsniedzami. Savukārt 1600 cm³, virs 1600 cm³, 4WD+, 2WD Open un 4WD Open klasē bija jānoskaidro visu trīs godalgoto vietu ieguvēji. Tomēr sacensība izrādījās aizraujoša un spraiga par visām pozīcijām visās septiņās auto klasēs.

2,9 km garais ātrumposms bija izvietots sporta kompleksa "333" teritorijā un ietvēra dažādus sarežģītus braukšanas elementus. Papildus lietus sacensību rītā supersprinta ātrumposmu bija padarījis vēl prasīgāku un vēl viltīgāku – peļķes, dubļi, māls, slapjš un dubļains asfalts prasīja augstu meistarību no dalībniekiem.

Standarta auto klasē līdz 1600 cm³ savas ziemas braukšanas meistara iemaņas pilnībā demonstrēja rīdzinieks Normunds Orlovs (Toyota MR2) – pēdējā, trešajā, braucienā viņš izrāva uzvaru pār citu rīdzinieku Ati Riekstiņu (VW Scirocco) par 0,9 sekundēm. Tomēr ar to Orlovam bija par maz, lai apsteigtu Riekstiņu kausa izcīņas kopvērtējumā. Finišējot piektais šajās sacensībās, par Latvijas kausa ieguvēju kļuva mārupietis Raivis Bartušauskis (Honda Civic).

Dramatiskākā cīņa bija gaidāma 2WD standarta auto klasē ar motora tilpumu virs 1600 cm³. Šajā klasē kuldīdzniekam Jānim Kārkliņam (Honda Civic Type-R) un talseniekam Sandim Laukšteinam (VW Golf III) pirms izšķirošā posma bija vienāds punktu skaits – kurš finišē augstāk, tas arī iegūst Latvijas kausu. Būdams ātrākais visos trīs braucienos, uzvaru posmā un arī visā kausa izcīņā svinēja 18 gadus vecais kuldīdznieks Jānis Kārkliņš. Jāatzīmē, ka visu pjedestālu šajā klasē aizņēma kurzemnieki – arī trešajā vietā finišēja kuldīdznieks Aivo Gailītis (VW Golf II). Tieši šādā secībā šie trīs sportisti ir izvietojušies arī Latvijas kausa izcīņas kopvērtējumā.

Standarta auto klasē 4WD (atmosfēriskie motori) uzvaru kausa izcīņā bija nodrošinājis Jānis Ivanovskis no Kuldīgas ar BMW 325 ix. Savu pārākumu Jānis demonstrēja vēlreiz, uzvarot arī noslēdzošajā posmā. Otro vietu ieguva Edgars Avens (Vecpiebalga, Subaru Legacy), bet trešo - alūksnietis Ints Dimiņš (Audi Coupe). Uzreiz aiz godalgotā pjedestāla palika abi kausa izcīņas medaļu dalītāji – kārtējie kuldīdznieki Mārcis Ivanovskis un Māris Druva (abi BMW 325 ix). Kaut gan Druva apsteidza savu konkurentu un ieņēma 4. vietu, ar to nepietika, lai izcīnītu otro vietu kausa izcīņas kopvērtējumā. Līdz ar to brāļu Ivanovsku tandēms Latvijas kausa izcīņā supersprintā ieņem abas pirmās vietas šajā klasē.

Standarta automašīnu klasē 4WD+ (turbo motori) visas pirmās trīs vietas ieņēma ar vienu auto Mitsubishi Lancer Evo VI braucošie Andris Kulbergs (Rīga), Mārtiņš Dzenītis (Rīga) un Aigars Nitišs (Jēkabpils). Otrajā braucienā, uzrādot absolūti labāko laiku, Andris Kulbergs izšķirīgi uzbruka konkurentiem, nodrošinot savu otro uzvaru supersprintā. Latvijas kausa izcīņas kopvērtējumā pjedestālu gan neviens no šo sacensību pirmā trijnieka nav sasniedzis. Par Latvijas kausa ieguvēju šajā, ātrākajā klasē ir kļuvis cēsnieks Kārlis Nebars (Subaru Impreza), otro vietu ieguva Ints Jeršovs (Rīga, Subaru Impreza), bet trešo – pieredzējušais rallists, tukumnieks Ainārs Eikerts (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Sporta automašīnu klasē 2WD Open savu otro uzvaru supersprintā izcīnīja 2008. gada rallijsprinta čempions Krists Kalniņš (VW Golf II) no Rīgas. Tomēr ar šīm uzvarām nepietika, lai spētu cīnīties par pjedestālu supersprinta kausa izcīņā. Otro vietu noslēdzošajā posmā izcīnīja 18 gadus vecais valmierietis Atis Līcis (Renault Clio), bet trešo – rīdzinieks Mārtiņš Vītols (VAZ 2108). Latvijas kausa izcīņas kopvērtējumā pārliecinošu uzvaru izcīnīja Edgars Balodis (Opel Astra) no Salaspils, otro vietu ieņem Dainis Ansons (Ford Focus) no Ogres, bet trešo – jelgavnieks Mariks Ščeglovs (Toyota Corolla).

Pilnpiedziņas sporta auto klasē 4WD Open savu kārtējo uzvaru izcīnīja Ints Jeršovs (Audi Quattro), par 0,7 sekundēm apsteidzot rīdzinieku Kristapu Lapsu (Subaru Impreza). Trešo vietu ieņēma ar Audi Quattro braucošais Andris Puriņš (Rīga). Latvijas kausa izcīņas kopvērtējumā uzvaru svin Ints Jeršovs, otro vietu ieņem Kārlis Goldmanis no Ādažiem ar Subaru Impreza, bet trešais – Elmārs Aukšmuksts no Cēsu rajona (Audi Coupe).

VAZ Open klasē arī šoreiz dominēja smiltenietis Edgars Tralla (VAZ 2105). Valmierietis Gatis Liepiņš (VAZ 2105) gan spēja atsevišķos braucienos pietuvoties, tomēr finišā piekāpās par 2,5 sekundēm. Savu kārtējo pjedestālu nopelnīja arī Raivis Grīnfelds no Jelgavas (VAZ 2103), finišējot 3. vietā. Līdzīgi kā 1600 cm³ klasē, arī VAZ Open braucēji Latvijas kausa izcīņas kopvērtējumā sarindojās tieši tāpat, kā finišēja "Rudens 333" posmā – uzvara Trallam, otrais Liepiņš, bet trešais – Grīnfelds.

Kroskartu klasē šoreiz startēja tikai divi dalībnieki – Dāvis Tobiass no Ķeipenes un Viesturs Kalniņš no Ropažiem. Ātrākais bija Dāvis Tobiass ar Latvijā būvētu kartu TL 125. U18 jeb sportistiem, kuri ir dzimuši 1991. gadā un vēlāk, uzvaru izcīnīja Jānis Kārkliņš (18 g.) no Kuldīgas. Otrais finišēja Atis Līcis (18 g.) no Valmieras. Trešais finišēja vēl viens valmierietis Ģirts Vītiņš.

Latvijas kausa izcīņas Auto Stils rallija supersprintā pirmā ieskaites sezona ir noslēgusies. Lielā konkurence katrā ieskaites klasē nodrošina sportistu meistarības izaugsmi un aizraujošas cīņas skatītājiem, kuru skaits trases malā kļūst arvien lielāks. Šobrīd sportisti dodas atpūtā un gaida ziemu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu