Ir noslēgusies pieteikumu pieņemšana startam 4. starptautiskajā rallijreidā "Latvian Baja", kas jau šo piektdien sāksies Madonā. Priecē, ka dalībnieku vidū kā allaž ir mūsu spēcīgākās autobraucēju komandas ar bagātu Dakaras supermaratona pieredzi un ka pēc divu gadu pārtraukuma Madonā atkal brauks pirmā "Latvian Baja" rallijreida uzvarētājs Jānis Vinters, kuram sekos arī brālis Einārs.
Zināmi visi "Latvian Baja 2007" dalībnieki
Automobiļu grupā ar pirmo starta numuru ir izlikts divu iepriekšējo gadu uzvarētājs absolūtajā vērtējumā Jānis Naglis ar stūrmani Agri Pētersonu, kura kontā ir uzvara pērn. Naglis un Pētersons pārstāv komandu "RE Autoklubs" un tradicionāli startē ar starptautiskās T1 grupas sporta automobili "Mitsubishi Pajero". Paredzams, ka Nagļa nopietnākie oponenti cīņā par uzvaru būs "Rīga RRT" komandas ekipāža Andris Dambis un Didzis Zariņš ar "OSCar". Starta sarakstā pirms Dambja gan izlikti komandas biedri Jānis Āzis/Ainārs Princis un Ventspils-Alūksnes apvienotās komandas pārstāvji Igors Skoks/Agris Piķis, jo viņi sacensībās startē biežāk, tanī skaitā ir regulāri Latvijas čempionāta dalībnieki.
Uz vietu trijniekā noteikti tēmēs arī ceturtā "OSCar" ekipāža Andris un Krists Feldmaņi, kuri gatavojas savai debijai Dakaras smiltājos nākamā gada janvārī. Cīņa par uzvaru starp dzelteno "OSCar" ekipāžām un Jāni Nagli ar "Mitsubishi" solās būt principiāla, jo "OSCar" jau divus gadus nav spējuši uzvarēt lielākajā pašmāju rallijreidā, savukārt Nagli pēdējā laikā vajā neveiksmes liela mēroga starptautiskajās sacensībās.
T1 ieskaites grupā vēl būs interesanti vērot Lietuvas-Kazahstānas apvienoto ekipāžu Antanu Jukneviču un Arturu Ardaviču. Jukneviču Latvijas līdzjutēji jau pazīst, taču pirmo reizi redzēs pie visnotaļ konkurētspējīga auto "Toyota Hilux" stūres. Lielu interesi raisa pēdējās dienās saņemtais pieteikums no iepriekš rallijreidu sportā nedzirdētiem dalībniekiem Emīla Jakrina un Mārtiņa Priedes, kuri gatavojas startēt ar visnotaļ eksotisku T1 grupas "Fiat Panda" automobili. Atcerēsimies, ka gada sākumā pasauli pārsteidza itāļu autoražotājs "Fiat", divas mazās "Panda" automašīnas laižot Dakaras tuksnesī, bet tās pilotēja autosporta zvaigznes Masimo Biasjons un Bruno Sabī.
Intriga gaidāma arī nacionālās N grupas ieskaitē. Vai talantīgais, bet vēl ar salīdzinoši nelielu pieredzi apveltītais pērnā gada Latvijas čempions Raivis Zeltiņš ar jauno stūrmani Mārtiņu Tūtaru spēs izturēt pudu sāls sportā jau apēdušo "Liepājas rallija komandas" pārstāvju Guntara Laugaļa un Māra Deklausa, kā arī pirms diviem gadiem neuzvaramā Jāņa Auziņa (šogad stūrmanis Guntis Pulčs), eksrallista Alda Vilcāna un citu sāncenšu spiedienu?
Motociklu konkurencē neapstrīdami favorīti ir ar pirmajiem numuriem izliktie Jānis un Einārs Vinteri, un vienīgajam vācietim Ingo Cānam, spriežot pēc iepriekšējos gados rādītā snieguma diezin vai izdosies nopietni konkurēt. Grūti spriest par lietuvieša Mindauga Slapša iespējām, taču aculiecinieki stāsta, ka Lietuvas rallijreidā Slapšis izskatījies visnotaļ pārliecinoši. Savukārt kvadriciklu konkurencē grūti noteikt potenciālos līderus, jo līdz šim ar četrriteņu motocikliem "Latvian Baja" ir startējuši tikai viesi no Vācijas, bet šogad vācieši mazākumā aizstāvēsies pret latviešu pārspēku.
Starptautiskais rallijreids "Latvian Baja" risināsies trīs dienas līdz pat svētdienas pievakarei, un kopumā sportistiem būs jāveic vairāk nekā 900 km distance, no kuras 520 km būs sadalīti sešos ātrumposmos. Auto, motociklu un kvadriciklu konkurencē kopumā uz starta stāsies 37 tehnikas vienības – 21 automobilis, 8 motocikli un 8 kvadricikli. Šogad rallijreidā būs pārstāvētas piecas valstis – Latvija, Vācija, Lietuva, Baltkrievija un Kazahstāna. Rallijreida starts un finišs notiks Madonas centrā, bet trase stiepjas Madonas, Balvu un Aizkraukles rajona teritorijā. Informāciju par ātrumposmu izvietojumu un kartes ieteicams meklēt Interneta mājas lapā www.latvianbaja.lv.