Latvijas Televīzija (LTV) lauzīs līgumu ar uzņēmumu "Reklāmas aģentūra Persona", kas iepriekš par miljonu eiro (702 800 latiem) ieguva tiesības tirgot reklāmas hokeja klubu Rīgas "Dinamo" un "Rīga" spēļu translāciju laikā, taču nepilda saistības, un LTV ģenerāldirektors Edgars Kots personīgi apņēmies nodarboties ar reklāmdevēju piesaisti, biznesa portālam "Nozare.lv" apliecināja Kots.
LTV lauzīs līgumu par reklāmu pārdošanu uz KHL spēlēm (16)
Latvijas Raidorganizāciju asociācija iepriekš atklātā vēstulē izteica neizpratni par LTV rīcību saistībā ar KHL licences tiesību iegādi un reklāmas pārdošanu.
LTV ģenerāldirektors norādīja, ka LTV bijis "garš un grūts konkurences ceļš", lai iegūtu tiesības retranslēt KHL spēles, un pēc tam, kad LTV noslēgusi līgumu ar "Reklāmas aģentūru Persona", Kots esot saņēmis draudu īsziņas no Pirmā Baltijas kanāla (PBK) vadītāja Oļega Solodova.
"Solodova kungs rakstīja, ka es sēdēšot cietumā. Es latviski atbildēju, ka nesaprotu viņa teikto, viņš krieviski atbildēja, ka prokuratūrā es visu sapratīšot. 19.septembrī apzināti devos uz Rīgas "Dinamo" spēli "Arēnā Rīga", lai personiski satiktu Solodovu, kurš man nekautrējoties atzina, ka tā esot konkurences cīņa," sacīja Kots.
Kots arī norādīja, ka aiz tā visa slēpjas apstāklis, ko viņš iepriekš nav zinājis: "Solodovs un "Reklāmas aģentūras Persona" amatpersona Oļegs Vlasenko esot sīvākie ienaidnieki un šādā veidā kārtojot savas savstarpējās attiecības, kuru krustugunīs tagad esot nonākusi arī LTV."
Solodova viedokli pagaidām neizdevās noskaidrot, taču PBK pārstāvji solīja to sniegt jau šovakar.
LTV ģenerāldirektors arī sacīja, ka Solodovs esot rakstījis iesniegumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB).
KNAB preses pārstāvis Andris Vitenburgs iepriekš apliecināja, ka birojā ir saņemti iesniegumi saistībā ar LTV sponsorēšanas un reklāmas piedāvājuma pārdošanu "Reklāmas aģentūrai Persona". KNAB iesniegumus izvērtē, bet plašāka informācija par to saturu netiek sniegta.
Kots uzskata, ka arī telekompānijas "TV3" vadība patlaban cīnās, lai sabiedriskajai televīzijai nebūtu šādu pārraižu, jo iepriekš arī "TV3" ir translējusi "Dinamo" spēles. Kots pieļāva iespēju, ka šādā saistībā arī tapusi Raidorganizāciju asociācijas vēstule.
Attiecībā uz cenu aptauju, kurā izvēlēta "Reklāmas aģentūra Persona" kā reklāmu pārdevējs, Kots pauda, ka piedāvājumi esot izsūtīti visām lielākajām reklāmas aģentūrām. Tomēr saņemta tikai viena atbilde no minētās reklāmas aģentūras, kura esot bijusi gatava sadarboties.
Kots noliedza raidorganizāciju asociācijas bažas par to, ka šajā projektā tiks izmantota valsts dotācija, kas paredzēta valsts pasūtījuma realizācijai. "KHL retranslāciju izmaksas tiks segtas no LTV reklāmas ieņēmumiem. LTV šim projektam valsts dotāciju neprasīs," sacīja Kots.
LTV ģenerāldirektors informēja, ka "Reklāmas aģentūra Persona" nav samaksājusi līgumā noteikto avansa maksājumu, tādēļ LTV lauzīs līgumu ar šo aģentūru.
Kots atzina, ka iepriekšējās divas sezonas, kad LTV retranslēja KHL spēles, šo projektu bijis daudz vienkāršāk realizēt, taču tagad pēc tā radies pieprasījums un sākusies aktīva konkurences cīņa. Kots sacīja, ka iepriekšējās sezonas pats personīgi ir bijis atbildīgs par šo projektu un to grasoties darīt arī turpmāk.
"Iepriekšējos gados es personīgi esmu sagādājis sadarbības partnerus un sponsorus KHL projektam. Ja nav milzīgi lielas vienošanās tirgū boikotēt LTV, neredzu problēmas šo projektu nofinansēt. Es pats personīgi strādāšu kā aģents un piesaistīšu reklāmdevējus. Kāpēc to neuzņēmos jau sākumā? Neuzskatīju, ka LTV ģenerāldirektoram būtu ar to jānodarbojas, bet tagad nav citas izvēles," sacīja Kots.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka SIA "Reklāmas aģentūra Persona" pieder Tatjanai Horoševai, kura ir arī uzņēmuma vienīgā valdes locekle. "Reklāmas aģentūras Persona" apgrozījums pērn bijis 120 000 latu, peļņa - 1710 latu, bet gadu iepriekš firma apgrozīja 410 000 latu un nopelnīja 46 800 latus.