Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Calko cer 2016.gadā palikt Lemānas Eiropas seriālā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: www.facebook.com/kcalko

Viens no Latvijas labākajiem autosportistiem Konstantīns Calko cer, ka 2016.gadā paliks Lemānas Eiropas seriālā (ELMS), sportists pavēstījis intervijā portālam «openracing.ru».

Šogad Calko kļuva par pirmo Latvijas braucēju, kurš startējis ELMS un kopā ar «SVK by Speed Factory» komandu izcīnīja trešo vietu LMP3 klases sezonas kopvērtējumā.

«Bronza ELMS ir labs rezultāts, turklāt neviens Latvijas sportists iepriekš nebija neko tādu sasniedzis,» izteicies autobraucējs. «Vienīgi žēl, ka nedaudz pietrūka, lai izcīnītu otro vietu, tomēr pirms sezonas izvirzītie mērķi tika pilnībā sasniegti.»

«Šajā sezonā esmu kļuvis saprātīgāks. ELMS ir nopietna līmeņa sacensības, nācās ļoti daudz domāt, pastāvīgi meklēt dažādus risinājumus, lai sevi cienīgi parādītu,» stāstīja Calko. «Man šī sezona bija kā ienākšana lielajā autosportā, tāpēc ļoti svarīga un vērtīga.»

Čempionātā LMP3 klasē triumfēja «Ginetta» rūpnīcas komanda LNT, kuras sastāvā kopā ar Čārliju Robertsonu brauca arī Lielbritānijas treka riteņbraukšanas leģenda Kriss Hojs, kuram 2012.gada Londonas olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijā bija uzticēts nest savas valsts karogu.

Nākamajā sezonā kopā ar ELMS čempionātu vienā nedēļas nogalē risināsies arī «Formula Renault Eurocup», «Renault Sport Trophy» un jaunizveidota «Michelin GT3 Cup» seriāla posmi, bet Calko komanda no «Ginetta» mašīnām pāries uz «Ligier» ražojumiem, kuriem pagaidām ELMS ir maza pieredze.

«»Ligier» mašīna nemaksā to, ko par to prasa. Tā maksā ievērojami dārgāk,» jauno komandas automašīnu slavēja Calko. «Redzams, ka to veidojuši pieredzējuši speciālisti. Ja no «Ginetta» prototipa jau izspiedām visu, ko tas spēj, redzams, ka «Ligier» ir potenciāls tālākai attīstībai.»

«Plāns A nākamajai sezonai paliek Lemānas Eiropas seriāls, turklāt ne obligāti LMP3 klase, jo ir arī GT kategorija. Rit pārrunas, centīsimies atrast saprātīgu risinājumu,» stāstīja Calko. «Plāns B ir dalība franču seriālā «V de V«.»

Kā zināms, 2013.gadā Calko izcīnīja otro vietu «Radical Masters» Eiropas seriāla «Masters» klasē, bet sezonas izskaņā debitēja pasaules salonautomobiļu čempionātā (WTCC), aizvadot sacensības Makao trasē. Pēc tam decembrī viņš Portugālē aizvadīja testu braucienus ar «Audi R8 LMS Ultra» sacīkšu auto, ar kādu tiek startēts pazīstamajā FIA GT čempionātā.

Arī 2014.gadā Latvijas pārstāvis startēja «Masters» klasē, taču nebrauca viens, bet kopā ar mazāk pieredzējušo spāni Hesusu Fusteru Plieho. Tā kā sezonas galvenais uzdevums bija progresa iegūšana, nevis čempionu tituls, ar augstiem rezultātiem sportisti neizcēlās.

Pirms tam Calko 2012.gadā kļuva par čempionu «Radical Masters» sērijas sacīkstēs «Supersport» klasē.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu