Labākais veids, kā pārvarēt bailes no augstuma, – lidojums ar paraplānu

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

TVNET turpina rakstu sēriju par ekstrēmām izklaidēm, sportu Latvijā. Šoreiz TVNET devās lidot ar paraplānu. Sīkāk lasi zemāk!

Pēc sajūtām paraplāns ir izpletņa un deltaplāna apvienojums. To vada kā izpletni ar divām vadības stropēm, tomēr ar paraplānu nevis krīti lejup, bet pa siltajām vēja straumēm celies augšup.

Gatavošanās

Lidojums ar paraplānu notiek Rīgā, Rumbulas lidlaukā, tā labajā vai kreisajā pusē. Starta vieta atkarīga no vēja virziena.

Lidlaukā cilvēku nav daudz, mūs sagaida paraplāna instruktors Dzintars un viņa palīgs. Sākumā TVNET komandu iepazīstina ar drošības noteikumiem.

«Pats bīstamākais šajā izklaidē, sporta veidā ir pacelšanās,» tā Dzintars.

Bez sertifikāta vienatnē lidot nedrīkst, tāpēc vienīgā iespēja to darīt ir tandēmā ar instruktoru, profesionāli.

Kā ziņo Dzintars, vienā no 300 gadījumiem (lidojot tandēmā) rodas traumas. Sākums ir vissvarīgākais un bīstamākais lidojuma posms.

Paraplānu no zemes paceļ trose, kas savienota ar mehānisku transportlīdzekli. Sākumā, līdz vējš paraplānu paceļ gaisā, lidotājiem jāskrien, cik spēka, vienā ritmā. Jāpārtrauc skriet tikai tad, kad to saka instruktors.

«Ir bijuši gadījumi, kad paraplāns jau ceļas gaisā, bet otrs skrējējs pārstāj skriet. Paraplāns sāk laisties lejup, un lidotāji tiek vilkti pa zemi,» skaidro instruktors.

Šā iemesla dēļ jāskrien arī tad, ja liekas, ka jāpārstāj.

Lidojums

Esam uzvilkuši drošības sistēmu. Tajā ietilpst rezerves izpletnis katram lidotājam (ja kaut kas gaisā noiet greizi); abu drošības sistēmas ir savienotas vienā, un esam pievienoti lielajam izpletnim, paraplānam.

Būdami gatavi, sākam skriet, tikmēr vieglais transportlīdzeklis ar trosi velk mūs uz augšu. Noskrējām aptuveni no trim līdz pieciem metriem. Strauji paceļamies gaisā.

Sasniedzot 500 metru augstumu, trose tiek atlaista. Lēnām sākam paši celties augstāk. Tomēr augstu pacelties neizdodas. Kā saka instruktors, neizdevās uzķert siltās vēja straumes.

Esot vairāk nekā puskilometru augstu, var redzēt Rīgu līdz pat Rīgas jūras līcim. Skatu grūti aprakstīt vārdiem.

Lidojums ilga ap astoņām minūtēm: jo vairāk paraplāns tiek stūrēts (arī man tāda iespēja bija), jo ātrāk tiek zaudēts augstums.

Izbaudu arī asākas izjūtas, kad instruktors rāda pāris ekstrēmas kustības. Nolaišanās tiešām liek sirdij pukstēt straujāk, jo paraplāns vienā brīdī atrodas zem mums. Spraigi!

Ar paraplānu, ja paveicas, var uzlidot trīs kilometru augstumā. Pasaules rekords ir virs pieciem.

Ir divu veidu paraplāni: ar motoru vai bez tā. TVNET lidoja ar paraplānu, ko uzvelk gaisā ar trosi, bez motora.

Kā ziņo paraplāna instruktors Dzintars, viņu uzņēmums adrenalins.lv Latvijā ir viens no, ja ne vienīgais, kur klienti tiek apkalpoti un apmācīti profesionāli.

TVNET secina, ka lidojums ar paraplānu ir viens no visdrošākajiem ekstrēmajiem sporta veidiem un izklaidēm, jo bīstamības riski ir samazināti līdz pēdējam: papildus kopīgajam ir individuālie izpletņi.

Vienīgi varam apbēdināt, ka prieks jeb lidojums nav ilgs. Kā saka - arī labajam reiz pienāk beigas!

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu