Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

«Drive eO» prezentē viena megavata elektrisko auto

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Latvijas uzņēmums «Drive eO» oficiāli prezentējis pašu radīto 1367 ZS elektrisko sacīkšu auto «PP03», ar kuru šā gada 28. jūnijā piedalīsies Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV. Latviešu konstruēto auto Kolorādo štatā 93. Paikspīkas sacensībās vadīs pilots Rīss Milens. Komandas mērķis ir pabeigt 20 kilometrus garo trasi ātrāk nekā deviņās minūtēs, pretendējot uz rekordu elektrisko auto kategorijā un kļūstot par pirmo elektrisko auto, kas uzvarējis kopvērtējumā.

Jaunais pilnpiedziņas «eO PP03» ir aprīkots ar 50 kWh litija jonu akumulatoru paku, kas darbina sešus YASA-400 elektriskos motorus ar eO izstrādātajiem kontrolieriem. Šis aprīkojums nodrošina iespaidīgu 1020 kW jaudu, maksimālais griezes moments ir 2160 Nm, un auto var attīstīt ātrumu līdz 260 km/h, savukārt spēkrata svars ir tikai 1150 kg. Automobilis pēdējās nedēļās testēts un pilnveidots uz jaudas stenda un treniņa braucienos.

«Veiksmīgs sacensību uzplaukums sakrita ar mūsu jauno virzienu - elektriskās piedziņas automobili. Mūsu sapnis jau 2013.gadā bija uzvarēt, un fanātiski uz to ejam. Pirmajā gadā brauciens beidzās ar negadījumu, bet pēc pirmās automašīnas dzima ideja par nākamo. Šo auto esam lolojuši divus gadus, bet taisījuši pēdējā gadā,» pauda automašīnas projektu direktors Kristaps Dambis.

Pirmajos divos gados Latvijas komandas automašīnu pilotēja Jānis Horeliks, kurš 2013.gadā piedzīvoja smagu avāriju, bet pērn ieņēma 96.pozīciju 114 finišējušo ekipāžu konkurencē.

Arī auto konstruktors Andris Dambis norādīja, ka ideja par viena megavata auto dzimusi tieši pēc negadījuma pirmajā gadā.

«Bijām noskumuši, bet ļoti īsu brīdi. Sākumā šķita, ka šo mašīnu radīsim jau uz pagājušo gadu, taču, izanalizējot situāciju, nolēmām izveidot divu gadu ciklu, jo tobrīd to nevarējām ne tehnoloģiski, ne finansiāli. Jau pagājušā gada spēkratā bija daļa no iekārtām, kas ir šajā automašīnā. Pērn 3.jūnijā pirmo reizi uzzīmējām šī gada automobili. Pa šo laiku esam aktīvi strādājuši, izmantojot labākās tehnoloģijas,» pauda A.Dambis.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

«eO PP03» trasē stūrēs leģendārais Rīss Milens, kurš autosporta pasaulē zināms jau vairāk nekā 20 gadus. Pilots dzimis Jaunzēlandē un tēva iespaidā pusaudža gados pārcēlies uz ASV, kur attīstījis braukšanas prasmes dažādās disciplīnās, piemēram, rallijā, driftā un rallijkrosā. R. Milens startējis arī Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās, kur uzstādījis vairākus rekordus, uzvarējis vairākās klasēs, kā arī kļuvis par kopvērtējuma uzvarētāju 2012. gadā. R. Milens ir gatavs konkurēt 156 pagriezienu trasē, lai uzvestu «eO PP03» Paikspīkas virsotnē 4310 m augstumā.

««Drive eO» radījuši auto, kas ļauj rītdienu piedzīvot jau šodien – viņiem izdevies uzbūvēt jaudīgāko automašīnu, kāda līdz šim startējusi Paikspīkā - mums ir ļoti reālas iespējas uzvarēt kopvērtējumā,» saka R. Milens.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Andris Dambis, «Drive eO» vadītājs, uzteicot pozitīvo komandas garu un vienotību, saka: «Pēc ilgā dizaina, būvniecības un izmēģinājumu darba beidzot esam gandarīti parādīt savu jaunāko veikumu plašākai sabiedrībai. Mūsu mērķis bija, lai auto svērtu 1200 kilogramus, bet faktiski esam spēruši soli uz priekšu, jo auto svars ir tikai 1150 kilogrami, kas apliecina mūsu uzmanīgo pieeju katrai niansei. Esam patīkami satraukti par priekšā gaidāmo cīņu, jo elektrisko automobiļu klasē konkurence būs ļoti sīva!»

«eO PP03» jau 8. jūnijā no Frankfurtes lidostas Vācijā tiks sūtīta uz Denveru ASV. Kolorado auto nonāks 11. jūnijā, bet treniņi sāksies divas dienas vēlāk. Sacensības notiks svētdien, 28. jūnijā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu